Nekromanti [Varulvsspel] Thibaultkoden

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Varning för siffror!

Basse said:
Varulvarna kan dra fördel av att veta vem som har vilken siffra.
Byn har information det vet jag per garanti. Jag är inte ensam om att sitta på information som vi kan använda oss av med hjälp av siffror och kombinationer.

Nu är det som så att jag jobbar för byn och skiter i vad vi ger till ulvarna så länge jag tror att min plan funkar rent bybomässigt. Byn vinner mer på det än ulvarna så jag förtår inte varför du strävar emot.

Har jag dåligt omdöme eller vad?

Basenanji

Postd20modernist
anth said:
Jag HAR info som kan peka ut ulvar - Dock hjälper INTE Fas 1&2 (antal och summa) mig för att peka ut ulvar.
Oj. Det där var rätt kaxigt att gå ut med. Eller rätt oförsiktigt?! Efter så lite press?

Nu blev du ännu rödare och just nu är det hugget som stucket för mig vem av LJSLarsson och anth som ska röstas ut.

!Paxen

Swashbuckler
anth said:
!Paxen said:
anth said:
Jag kan inte släppa det här.
Jag förstår ert resonemang varför ni inte tycker om att jag slumpade.
Men jag väntar FORTFARANDE på att någon ska komma med en bättre motivering än att använda slump i det läget jag gjorde.
Att du slumpade betyder 2 saker

1) Du kände att ingen av dom två valen var viktigare än den andra 2) Du har ingen info som kan peka ut ulvar eller vilka som är bybor.

Jag har en gissning på varför det är så, men jag håller den för mig själv, iaf tills vidare.
Du har rätt på punkt 1.
Du har fel på punkt 2.
Jag HAR info som kan peka ut ulvar - Dock hjälper INTE Fas 1&2 (antal och summa) mig för att peka ut ulvar.

Däremot är fas 2.1, att outa lägsta siffran, betydligt mer intressant.
Jag säger inte att det hjälper mig att peka ut ulvar - bara att det passar betydligt bättre in med min flufftext - till skillnad från summa och antal som inte nämns alls.
Så, vi skall lita på att din info hjälper oss att få tag i ulvarna, när det kanske finns andra som har info som kan hjälpa oss?

Basenanji

Postd20modernist

Nja, dåligt omdöme vet jag inte, men det är väl synd att offra en Väktare redan runda ett?

anth

Vetefan
Basenanji said:
anth said:
Oj. Det där var rätt kaxigt att gå ut med. Eller rätt oförsiktigt?! Efter så lite press?

Nu blev du ännu rödare och just nu är det hugget som stucket för mig vem av LJSLarsson och anth som ska röstas ut.
Röst: Basenanji

!Paxen

Swashbuckler

Basenanji said:
Nja, dåligt omdöme vet jag inte, men det är väl synd att offra en Väktare redan runda ett?
Så du outar dig just nu?

Basenanji

Postd20modernist

Apropå det Konrad, kolla hur anth svarar i relation till mina teorier om att vissa sifferkombinationer identifierar powerroller.

Basenanji

Postd20modernist

Nu är det drag:

jag har alltså inte outat något. Däremot har anth outat att han kan hitta varulvar genom siffrorna.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basenanji said:
Fram med siffrorna nu istället.

Skit i powerrollerna. Byn kan vinna oavsett om vi har en väktare eller om vi inte har en väktare. Byn kan vinna oavsett om väktaren kliver fram i R1 eller inte. !Paxen är ett strålande bevis på det.

Basenanji

Postd20modernist

anth said:

Jag säger inte att det hjälper mig att peka ut ulvar - bara att det passar betydligt bättre in med min flufftext - till skillnad från summa och antal som inte nämns alls.
Flufftext anyone?

Vi har en ulv här.

Röst: anth

Korpa

Umenörd

Konrad Konvalj said:
Basenanji said:
[En hel del text som inte är lika relevant för det här inlägget]

Ja, jag föreslår att vi alla ska rösta och så gott det går motivera våra röster. Sedan snabbt slut på den här rundan genom att någon hängs. Det är skitsvårt under de här omständigheterna att göra ett speciellt bra val, så det kan faktiskt kvitta till viss del.

Därefter kan vi börja analysera vad folk har sagt. Det borde vara vårt primära mål. För eftersom det är så få ulvar (med tanke på antalet spelare!) så lär de vara mer försiktiga än nånsin att offra någon. Därför kan vi leta efter "räddningsaktioner".

Sådana upptäcks lättast när vi resonerar om utröstningar.
Nej. Vi kommer att köra på.

Skit i förmågor och sånt. Det är inte det vi kommer att vinna spelet på utan det kan vi se som en bonus. Att lägga fokus på det gynnar oss inte eftersom nuffrorna är det som kommer fälla avgörande så länge inte Vimes har gett oss dessa nummer som ett flufftäcke som vi kan gosa med.
Om vi kan få fart i K.K:s plan så är jag helt på att fortsätta köra, men det segade ner brutalt när alla skulle outa något igår och om det segar ner brutalt igen så vet jag ärligt talat inte om det är värt den tiden. Ulvar hittar man på fler sätt än bara siffrorna, precis som Basse redan skrivit.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basenanji said:
Nu är det drag:

jag har alltså inte outat något. Däremot har anth outat att han kan hitta varulvar genom siffrorna.
Sluta blajja powerroller nu.

Nu är Recca inne! Vi återgår till det normala.

1. Recca
2. Basse
3. Korpa
4. anth

i detta läge. Smit inte undan nu.

!Paxen

Swashbuckler

Basenanji said:
anth said:

Flufftext anyone?

Vi har en ulv här.

Röst: anth
Ja, nu blev det intressant..

Håller mig ifrån att rösta än så länge dock, vi fortsätter än så länge på KKs plan enligt mig. Återkommer senare

Basenanji

Postd20modernist

anth, du kan väl utveckla det där med hur flufftexten hjälper dig att fånga ulvar?

Tja, ska vi skita i ev roller kan vi väl outa allt?

Min lägsta siffra: 1

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basenanji said:
anth, du kan väl utveckla det där med hur flufftexten hjälper dig att fånga ulvar?

Tja, ska vi skita i ev roller kan vi väl outa allt?

Min lägsta siffra: 1
Du har x-antal nuffror?

anth

Vetefan
!Paxen said:
Så, vi skall lita på att din info hjälper oss att få tag i ulvarna, när det kanske finns andra som har info som kan hjälpa oss?
Men herregud!
Jag har INTE sagt att min info direkt hjälper att sätta dit ulvar - bara att lägsta siffran passar betydligt bättre med min info än summa/antal som inte passar alls.

Och ja, det kan mycket väl finnas andra som sitter på info där summa/antal hjälper - men dessa har inte sagt ett dyft.
Och så länge de håller tyst är slump mitt bästa hjälpmedel.

Konrad Konvalj

Myrmidon
LYSTRING!

Nu är Brynolf inne också.

Den som inte följer planen nu kan ju ställa sig i skamvrån och förbli ulvstämplad.

Med risk för kaos, men det gör inget. Alla är ju här nu så det skall banne mig gå ungefär som listan nedan:

1. Recca
2. anth
3. Brynolf
4. Basse (redan klar)
5. Korpa

LJSLarsson

Hero
Angående Konrad vs Bassenanji så håller jag med Konrads outingplan. Jag tror också att varulvarna har info som hjälper till att peka ut bybor, men jag tror även att bybor har info som pekar ut varulvar (och gröna bybor, perhaps). Det är flera som brödsmulat om att ena eller andra outingsättet av information är bättre eftersom de tror att de ger ledtrådar.

Tror att diskussionen om förmågorna kan vara viktig, särskilt den angående varulvarnas förmågor/tillvägagångssätt till nattmord.

Tycker även vi skall få igång drev igen. Drevet mot mig har stått stilla och ingen har bett mig outa något. Vill ni fortsätta mot mig? Jag föreslår annars Björn den gode, som jag tidigare nämnd är rödast för mig.

Röst: Björn den gode

Basenanji

Postd20modernist
Re: LYSTRING!

Jag har fyra siffror.

Ämen vafan, kan inte jag gå ut med min kod på en gång?

Basenanji

Postd20modernist
Re: LYSTRING!

Kolla här anth, du har skrivit följande:

anth said:
Du menar alltså att om vi går ut med våra lägsta siffror så stämmer det med din flufftext?

Hur ser den* ut då undrar jag?

*Din flufftext alltså.