Nekromanti [Varulvsspel] Thibaultkoden

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: LYSTRING!

Basenanji said:
Jag har fyra siffror.

Ämen vafan, kan inte jag gå ut med min kod på en gång?
Näje. Varför skall vi vara kaosdemoner från helvetet och inte följa planen. Så lugna dig nu kompis.

Recca

Femme Fatale
Re: Outning Fas 2

Konrad Konvalj said:
anth said:
Om jag förstod Fas 2 & 2.1 ska jag hålla käft tills JSLarsson och Recca sagt något - och eftersom ni är så rabiata när man säger något i fel ordning dubbelkollar jag så jag förstått rätt.
Jag vill fortfarande påpeka att jag även tycker detta system är för långsamt (vi kommer inte hinna innan 13:00 - så 13:00 outar jag oavsett om det är min tur eller ej).
Korrekt!

Jag kan tänka mig att revidera listan en aning och låta xyas släntra in när han är online.

Recca+SJSLarsson är inne nu så tänker vi ett steg till så gör det inget om dessa går ut före xyas.

xyas har antal siffror 4 så hans slutsumma kan vi gott vänta med.
Ålrajt. 4 siffror.

Sen så har jag svårt att förstå riktigt hur du resonerar med att det är jag och någon mer som då helt naturligt ska ut med ytterligare siffror i våra siffror. Alltså för du var ju förstahandsvalet som tvingades gå ut med något och då freebasade du ut att du har 4 siffror. Så här i hindsight så känns det enligt mig som den absolut enklaste grejen att gå ut med.

Du outar din summa sist av alla (eller typ sist). Väldigt safe med andra ord. Detta efter att du själv hittat på att antal siffror i numret skulle ha någon som helst bäring på spelet.

Så egentligen borde det väl vara du som ska ut med information om vad du har för högsta siffra. Inte, som du skriver,
Det avgör att vi kommer att gå ut först i fas 2. Det vi skall göra är så klart: Laxa fram totalsumman. Fas 2:1 slipper vi undan tillsvidare.
Här går två ulvar under radarn, Xyas och K.K. Från att K.K är utvald som första person att outa (vilket han smiter undan med genom att hitta på att man får outa antalet siffror och inte bara summa - nåt som enligt mig är playing it safe) till att outa sist och dessutom hävda att han ska outa ännu mer sist igen.

Ni två är ju dessutom ett gäng som knäckt byn tidigare och det är du som har kontroll över spelet just nu, K.K. Nä, jag outar gärna min 4 men sen tycker jag att du har dig jävla friheter med din självutnämnda makt, K.K. För mig är det här en oroande tendens från din sida.

Så, dags att outa din högsta siffra. Sen gärna xyas. Sen outar jag gärna min högsta siffra om byn tycker det.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Så, dags att outa din högsta siffra. Sen gärna xyas. Sen outar jag gärna min högsta siffra om byn tycker det.
Du skall outa din lägsta siffra Recca. Fram med den nu så vi kommer vidare.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Här går två ulvar under radarn, Xyas och K.K. Från att K.K är utvald som första person att outa (vilket han smiter undan med genom att hitta på att man får outa antalet siffror och inte bara summa - nåt som enligt mig är playing it safe) till att outa sist och dessutom hävda att han ska outa ännu mer sist igen.
Jag har 4 siffror. Summan blir 18 och min lägsta siffra är 2.

För min del så spelar det ingen roll när jag outar, men för byns del så vill jag att outandet skall ske i den ordning jag lagt fram för att min strategi skall funka.

Att du avläser mitt spelande som ulvigt är dåligt omdöme från din sida. Jag vet hur du kan bli rätt aggro och sätta dig på tvären om det inte går riktigt som du vill, men är du en bybo så skall du fullfölja planen och lägga fram din lägsta siffra.

Basenanji

Postd20modernist

anth said:
Du har rätt på punkt 1.
Du har fel på punkt 2.
Jag HAR info som kan peka ut ulvar - Dock hjälper INTE Fas 1&2 (antal och summa) mig för att peka ut ulvar.

Däremot är fas 2.1, att outa lägsta siffran, betydligt mer intressant.
Jag säger inte att det hjälper mig att peka ut ulvar - bara att det passar betydligt bättre in med min flufftext - till skillnad från summa och antal som inte nämns alls.
Alltså byn, kolla här, anth är rätt kryptisk i den här posten.

Först påstår han att han har info som kan peka ut ulvar, därefter att lägsta siffran är mer intressant och slutligen att det där hänger ihop med hans "flufftext".

Är det bara jag som ser typ tusen klavertramp här?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basenanji said:
anth said:
Du har rätt på punkt 1.
Du har fel på punkt 2.
Jag HAR info som kan peka ut ulvar - Dock hjälper INTE Fas 1&2 (antal och summa) mig för att peka ut ulvar.

Jag säger inte att det hjälper mig att peka ut ulvar - bara att det passar betydligt bättre in med min flufftext - till skillnad från summa och antal som inte nämns alls.

Först påstår han att han har info som kan peka ut ulvar, därefter att lägsta siffran är mer intressant och slutligen att det där hänger ihop med hans "flufftext".

Efter Recca står anth på tur så vi har nog gott om tid att kolla igenom sånt därnt sen Basse. Just nu piskar jag på turordningen så jag har inte tid att kolla anth mer än jag gjort tidigare.

Basenanji

Postd20modernist

I så fall KK får du gärna påminna mig varför våra lägsta siffror kan vara bra att outa?

Du och anth kanske har gemensam "flufftext"?

Fö noterar jag att anth inte har svarat på mina frågor.

Korpa

Umenörd

K.K: Av ren nyfikenhet, är det skillnad på dubletter och dubletter? Du och Paxen delar samma siffersumma, så borde inte han petas upp i turordningen också eller har jag inte förstått din strategi?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basenanji said:
I så fall KK får du gärna påminna mig varför våra lägsta siffror kan vara bra att outa?

Du och anth kanske har gemensam "flufftext"?

Fö noterar jag att anth inte har svarat på mina frågor.
När tiden är mogen absolut. Jag gör ju inte det här på chans om man säger så utan jag jobbar efter en rätt bra strategi.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Korpa said:
K.K: Av ren nyfikenhet, är det skillnad på dubletter och dubletter? Du och Paxen delar samma siffersumma, så borde inte han petas upp i turordningen också eller har jag inte förstått din strategi?
Med tanke på detta har jag flyttat !Paxen ett snäpp längre upp i turordningen. Före Vicotnik så att säga. Det finns på papper i tråden :gremsmile:

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Jag har 4 siffror. Summan blir 18 och min lägsta siffra är 2.

För min del så spelar det ingen roll när jag outar, men för byns del så vill jag att outandet skall ske i den ordning jag lagt fram för att min strategi skall funka.

Att du avläser mitt spelande som ulvigt är dåligt omdöme från din sida. Jag vet hur du kan bli rätt aggro och sätta dig på tvären om det inte går riktigt som du vill, men är du en bybo så skall du fullfölja planen och lägga fram din lägsta siffra.
Jag har hållt dig som grönaktig efter att du tagit an rollen som klippa som du tagit vid ett antal tillfällen då jag själv inte varit byns drivande bybo. Så, bra att du outar din siffra utan tjafs nu.

Min lägsta siffra är 5.

Recca

Femme Fatale

Basenanji said:
anth said:
Du har rätt på punkt 1.
Du har fel på punkt 2.

Jo, jag noterade det också. Men tänker mest på hans flufftextkommentar.

Röst: Anth

I min åsikt är det ett hårt förhalande från Anths sida.

Basenanji

Postd20modernist

Pinsamt, men när jag kollar mitt Roll-PM så inser jag att jag har räknat fel.

Jag har 18 i totalsumma, lägsta siffran 1.

Rätt ska vara rätt.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basenanji said:

Rätt ska vara rätt.
Åh en trippel på 18 intressant.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Röst: anth

Såpp.

Nu är du ulv om du inte halar fram infon inom 5 minuter. Du är online, du vet vad du skall göra men du gör det inte.

Tjopp, tjopp.

Efter anth har vi Brynolf på tur (tur att han va online) och sen är det bara att laxa torsken för Korpas del.

LJSLarsson

Hero

Konrad Konvalj said:
Basenanji said:

Rätt ska vara rätt.
Intressant? Ulvigt, skulle jag säga.
Jag räknade om och dubbelcheckade flera gånger innan jag gav mina svar, vilket varje vettig bybo borde ha gjort. För mig verkar detta som en ulv som ändrar sitt svar i efterhand.

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Basenanji said:

Rätt ska vara rätt.
Det är faktiskt väldigt intressant.

Gissning: Inte alla av dessa nr 18 är gissningsvis ulv iaf. Det skulle va väldigt vågat av ulvarna att hamna på 18 båda två så max 1 verkligen.

Det ska va jävligt gutsy om två ulvar har samma slutsumma. Jag skulle gissa på att max 1 av dem är ulv. Det betyder att två av de på 18 troligtvis är gröna. Det är jättebra.

Korpa

Umenörd
Rösträkning

I väntan på min tur att säga något vettigt så räknade jag röster så att jag skulle ha koll. Jag tror inte att det blev helt rätt vad gäller vilken ordning som rösterna blev lagda, men det är åtminstone rätt antal.

LSJLarsson (3): BDG, Vicotnic, K.K,
Paxen (2): Brynolf, xyas
anth (2): Basenanji, Recca
Basenanji (1): anth
BDG (1): LJSLarsson

Ingen (2): Paxen, Korpa