Re: Outning Fas 2
Konrad Konvalj said:
anth said:
Om jag förstod Fas 2 & 2.1 ska jag hålla käft tills JSLarsson och Recca sagt något - och eftersom ni är så rabiata när man säger något i fel ordning dubbelkollar jag så jag förstått rätt.
Jag vill fortfarande påpeka att jag även tycker detta system är för långsamt (vi kommer inte hinna innan 13:00 - så 13:00 outar jag oavsett om det är min tur eller ej).
Korrekt!
Jag kan tänka mig att revidera listan en aning och låta xyas släntra in när han är online.
Recca+SJSLarsson är inne nu så tänker vi ett steg till så gör det inget om dessa går ut före xyas.
xyas har antal siffror 4 så hans slutsumma kan vi gott vänta med.
Ålrajt. 4 siffror.
Sen så har jag svårt att förstå riktigt hur du resonerar med att det är jag och någon mer som då helt naturligt ska ut med ytterligare siffror i våra siffror. Alltså för du var ju förstahandsvalet som tvingades gå ut med något och då freebasade du ut att du har 4 siffror. Så här i hindsight så känns det enligt mig som den absolut enklaste grejen att gå ut med.
Du outar din summa sist av alla (eller typ sist). Väldigt safe med andra ord. Detta efter att du själv hittat på att antal siffror i numret skulle ha någon som helst bäring på spelet.
Så egentligen borde det väl vara du som ska ut med information om vad du har för högsta siffra. Inte, som du skriver,
Det avgör att vi kommer att gå ut först i fas 2. Det vi skall göra är så klart: Laxa fram totalsumman. Fas 2:1 slipper vi undan tillsvidare.
Här går två ulvar under radarn, Xyas och K.K. Från att K.K är utvald som första person att outa (vilket han smiter undan med genom att hitta på att man får outa antalet siffror och inte bara summa - nåt som enligt mig är playing it safe) till att outa sist och dessutom hävda att han ska outa ännu mer sist igen.
Ni två är ju dessutom ett gäng som knäckt byn tidigare och det är du som har kontroll över spelet just nu, K.K. Nä, jag outar gärna min
4 men sen tycker jag att du har dig jävla friheter med din självutnämnda makt, K.K. För mig är det här en oroande tendens från din sida.
Så, dags att outa din högsta siffra. Sen gärna xyas. Sen outar jag gärna min högsta siffra om byn tycker det.