Nekromanti [Varulvsspel] Thibaultkoden

!Paxen

Swashbuckler
Re: Brynolfs UP-lista

Brynolf said:
!Paxen said:
Brynolf said:
Försvinner när han ombeds outa.
När försvann jag när jag ombads att outa? Jag kan väl hålla med om att jag inte har varit med hela tiden, men när har jag verkligen försvunnit ur spel när jag ska outa något?
Du säger ju själv:
Paxen said:
Jag skulle egentligen outa innan Xyas, men var borta vid det tillfället och därför valdes Xyas att outa istället. Men då hade jag loggat in vid det laget och outade ändå.

Dvs, jag outade mig innan Xyas eftersom jag skulle ha gjort det innan Xyas. Du outade utan att någon hade sagt något om att du skulle outa.
Ingen big deal så klart, i synnerhet eftersom ingen hann outa före dig ändå. Men detsamma gäller Korpa och kanske Recca också. Bara några småpingar jag hittade som sagt.
Men jag var redan utloggad/inte vid datorn när det blev min tur att outa.

Hur försvann jag då när jag inte var här vid tillfället?

Brynolf

Dum fan

Basenanji said:
Snabba svar på Brynolfs lista:
Därför är det i mina ögon psykologiskt rätt att gå på den där härliga naiva "Hej, jag är bybo!"-grejen. Det är mitt signum, mitt sätt att atla om för er andra bybor: ja, Basse är bybo i det här spelet också.
Tja, visst. Men det är ju samtidigt urtypen för en "WIFOM"-situation. Eftersom du vet att ulvar skulle dra sig för att hålla på sådär, är det ju extra bra att göra just det. Och så vidare, i all oändlighet.

Det var bättre att jag gick ut med mitt räknefel än att jag lämnade ifrån mig felaktiga siffror som sabbade andras analys.

Men visst, om den här detaljen stör er andra för mycket tydcker jag inte att ni ska tveka att hänga mig.
Närå, det är ingen big deal. Som jag sa tidigare, har jag nog aldrig varit med om att en ulv åkt dit på en sådan grej. Alla vi hängt pga felsägningar av den där typen har varit bybor. Men det är ju knappast grönande för den sakens skull.

Min förmåga går ut på att jag kan se om andra har använt sin förmåga. I mitt PM har jag således fått rollen TRACKER <---- Aha! Det var därför som jag ville avgöra huruvida små intetsägande vaniljförmågor var en del av spelet.
Aha, det skulle ju förklara en del förstås. Det fnössliga är ju dock att även LJS gått ut med samma förmåga. Och jag skulle säga att det är ulvigare att vara först att outa en sådan sak, än att outa en förmåga som redan outats av någon annan.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
LJSLarsson - 4UP
Magkänsla: röd

Spelat instabilt och känns stundtals motsägelsefull, även om jag inte hittat några direkta exempel.

Är på mig tidigt för skitgrejer. Känns fiskigt.

Mjäkiga UP-listor med mestadels treor.
Du har ju lika många 3:or som SJSLarsson. Lite mjäkigt av dig att peta upp det på listan när du har en snarlik lista själv.

SJSLarsson
4 rätt gröna
3 i mitten
2 mer åt rött

Brynolf
3 rätt gröna
3 i mitten
4 mer röda

Hmpf.

SJSLarsson har missat !Paxen för den delen.

Brynolf

Dum fan

Konrad Konvalj said:
Du har ju lika många 3:or som SJSLarsson. Lite mjäkigt av dig att peta upp det på listan när du har en snarlik lista själv.
Larsson gjorde två UP-listor. Den första hade bara en fyra, resten treor och tvåor (ochen etta på Paxen). Den andra hade en 4, en 3.75 och resten 2/3 typ. Jag tycker inte det finns fog för att säga att min lista är lika mjäkig. Visst, jag har inga ettor med, det är väl det man kan hacka på möjligen.

Brynolf

Dum fan

!Paxen said:
Du inser väl att det där inte går att bevisa på något sätt? Om inte Konrad har en screenshot förstås :gremsmirk:

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Eller...ska vi skita i att rösta?!

Basenanji said:
Nu slår det mig att det faktiskt kan vara bra för byn att dagsfasen förlängs genom att vi låter bli att hänga folk.

Kolla:

Om alla outar allt – utan att någon snaras - kommer vi få tid på oss att analysera folks siffror tills vi hittar varulvarna! Våra powerroller är ju inte hotade så länge vi inte har sex röster på någon! Och eftersom folk sitter med information som gör det lätt att kolla om folk ljuger om sina siffror borde det inte vara någon fara att outa.

Vad tror ni om det?
Fast alltså powerrollerna är ju inte powerroller om vi inte kör nattfaser, de har liksom en röst på dagen precis som alla andra. Och att tro att vi utan att döda av folk ska kunna resonera oss fram till alla ulvarna tycker jag känns naivt. Vi har just nu väldigt bra resonemang, men det är först när folk dör som vi kan bekräfta ifall dom verkligen stämmer. Säg tillexempel att det är Vicotnik som har ljugit om summan, så länge vi inte kan börja bekräfta ulvar/bybor så kommer vi aldrig kunna resonera oss fram till om han har ljugit eller inte.

Dessutom så är jag säker på att vi har hittat en ulv i anth, och om det mot förmodan skulle vara så att ha inte är ulv så reducerar vi drastiskt antalet möjliga ulvkombinationer (givet 3ulvar, givet Vicotnik och !Paxen inte ljugit) så det skulle också ge oss massa information.

Nä jag tycker inte vi behöver outa något mer alls idag, eller i vart fall inte alla våra siffror, det måste väl ändå vara så att ulvarna också har nytta av detta annars är ju spelet inte särskilt bra konstruerat. Till skillnad från tidigare dagar när Recca försökte stressa fram en utröstning så tycker jag alltså att vi nu har tillräckligt mycket på fötterna för att det vore mycket bättre att gå vidare.

Dags för jobb igen.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Larsson gjorde två UP-listor. Den första hade bara en fyra, resten treor och tvåor (ochen etta på Paxen). Den andra hade en 4, en 3.75 och resten 2/3 typ. Jag tycker inte det finns fog för att säga att min lista är lika mjäkig. Visst, jag har inga ettor med, det är väl det man kan hacka på möjligen.
Det är ingen biggie för mig. Slog mig dock att SJSLarssons andra lista var rätt lik din lista inget annat.

Brynolf

Dum fan
Re: Outningar

Björn den gode said:
Brynolf said:
Sitter och gräver lite i mina anteckningar och hittar:

Björn den gode said:
för mig är det fullkomligt uppenbart hur antalet siffror och vilken slags roll man har hänger ihop, och att det i ett sådant läge bara vore dåligt att outa hur många siffror jag har (ifall ulvarna inte redan räknat ut det).
Hur hänger det här citatet ihop med att alla uppenbarligen har fyra siffror, Björn? Fullständigt uppenbart på vad sätt då?
Det var alltså fullständigt uppenbart för mig att alla bybor i vart fall hade fått fyra siffror, detta eftersom de två som outat hade sagt fyra siffror, jag hade fyra siffror och om någon av de bybor som valde mellan att outa antalet siffror eller summa hade haft ett annat antal siffror så hade dom antagligen outat det eftersom det hade varit mycket mer intressant information.
Vänta nu Björn, du säger alltså att du var helt hundra på att de två som outat vid det tillfället var bybor?

!Paxen

Swashbuckler

Brynolf said:
!Paxen said:
Du inser väl att det där inte går att bevisa på något sätt? Om inte Konrad har en screenshot förstås :gremsmirk:
Nej, det kan vi inte. Men det var inte det jag menade.

Det jag menar är att du påstår att jag försvann iom att jag skulle outa. Har du något bevis på det?

Jag hävdar att jag inte försvann iom outningen, utan att jag redan var borta (huruvida jag var utloggad eller inte bara satt vid en dator minns jag inte). Det kan jag inte bevisa.

I nuläget ska du, som beskyller mig för att försvunnit i samband med att jag skulle outa bevisa att jag gjorde det. Annars var det bara meningslöst att ta upp det och fortsätta älta det.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Outningar

Brynolf said:
Björn den gode said:
Brynolf said:
Sitter och gräver lite i mina anteckningar och hittar:

Björn den gode said:
för mig är det fullkomligt uppenbart hur antalet siffror och vilken slags roll man har hänger ihop, och att det i ett sådant läge bara vore dåligt att outa hur många siffror jag har (ifall ulvarna inte redan räknat ut det).
Hur hänger det här citatet ihop med att alla uppenbarligen har fyra siffror, Björn? Fullständigt uppenbart på vad sätt då?
Det var alltså fullständigt uppenbart för mig att alla bybor i vart fall hade fått fyra siffror, detta eftersom de två som outat hade sagt fyra siffror, jag hade fyra siffror och om någon av de bybor som valde mellan att outa antalet siffror eller summa hade haft ett annat antal siffror så hade dom antagligen outat det eftersom det hade varit mycket mer intressant information.
Vänta nu Björn, du säger alltså att du var helt hundra på att de två som outat vid det tillfället var bybor?
Bra Brynolf.

Jag har lite tankar om det men det är ju bättre att BDG svarar på´t först.

Recca

Femme Fatale
Har en intervju jag måste göra klockan 3. 77 inlägg. Då hinner jag nog kanske ett meddelande innan intervjun.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Har en intervju jag måste göra klockan 3. 77 inlägg. Då hinner jag nog kanske ett meddelande innan intervjun.
Eller så skiter du i intervjun och skriver 77 inlägg istället :gremsmile:

Brynolf

Dum fan

LJSLarsson said:
Jag (...) tycker det är lamt att dig att säga att min lista har många treor när du automatiskt ger oaktiva spelare 2:or.
Det har inget med automatik att göra. Både Korpa och Xyas har sagt bra grejer och inget skumt jag hängt upp mig på. Visst är det en ping att flyga lågt, men det är också allt jag har på dem. För övrigt satte jag en trea på BDG, som också klassades som oaktiv.

Korpa

Umenörd
29+26+26 = 81 Recca, Brynolf, anth
29+26+22 = 77 Recca, anth/Brynolf, Vico
29+26+21 = 76 Recca, anth/Brynolf, xyas
29+26+19 = 74 Recca, anth/Brynolf, Korpa
29+26+18 = 73 Recca, anth/Brynolf, Basse/K.K/!Paxen
29+26+17 = 72 Recca, anth/Brynolf, BDG
29+22+21 = 72 Recca, Vico, xyas
29+22+19 = 70 Recca, Vico, Korpa
26+26+22 = 74 Brynolf, anth, Vico
26+26+21 = 73 Brynolf, anth, xyas
26+26+19 = 71 Brynolf, anth, Korpa
26+26+18 = 70 Brynolf, anth, Basse/K.K/!Paxen

Jag utgår från två saker:
1. Jag är grön (något jag kan vara 100% säker på).
2. Anth är grön (en åsikt jag står för, även om jag inte får medhåll på det).

Då finns följande kombinationer kvar:

29+26+22 = 77 Recca, Brynolf, Vico
29+26+21 = 76 Recca, Brynolf, xyas
29+26+18 = 73 Recca, Brynolf, Basse/K.K/!Paxen
29+26+17 = 72 Recca, Brynolf, BDG

Det är ganska givet att vi har en ulv i Recca då, det råder det inga tvivel om. Utöver det blir det intressant.

Om Brynolf är grön så blir vico och xyas per automatik våra sista ulvar. Om Brynolf är röd så blir det inte lika enkelt. Då får vi kika närmare på sex spelare, men å andra sidan kommer vi ha ordentligt med tid om vi har lyckats knipa två ulvar.

Jag tror att jag ska packa det jag behöver till helgen och sedan granska Brynolf lite närmare och se om jag hittar något som pekar åt något håll. Vi märker hur mycket jag hinner gå igenom innan jag måste sticka. Jag ska se till att få låna föräldrarnas internet så att jag kan vara med så mycket som möjligt nere i Umeå.

Mitt förslag är att någon/några tar en närmare titt på Vico och xyas redan nu.

Brynolf

Dum fan

!Paxen said:
Det jag menar är att du påstår att jag försvann iom att jag skulle outa. Har du något bevis på det?

Jag hävdar att jag inte försvann iom outningen, utan att jag redan var borta (huruvida jag var utloggad eller inte bara satt vid en dator minns jag inte). Det kan jag inte bevisa.

I nuläget ska du, som beskyller mig för att försvunnit i samband med att jag skulle outa bevisa att jag gjorde det. Annars var det bara meningslöst att ta upp det och fortsätta älta det.
Shit vad du hänger upp dig på den här grejen, jag har redan sagt att det inte är en biggie. Och nej, jag kan såklart inte heller bevisa något. Allt jag vet är att du, Recca och Korpa har segat ner outningen genom att vara frånvarande. Det behöver inte betyda någonting, men du som verkligen var den som lackade ur när det begav sig borde väl ha förståelse för att frågan tas upp.

Korpa

Umenörd
Jag förnekar inte att anth har haft skumma tankar som gör att han pingar rött, jag har läst vad ni har skrivit, men jag har också läst vad anth har skrivit.

Om jag var anth och siare, då hade jag sagt det i hans situation. Som bybo är det ens ansvar att bevisa sin oskuld när man befinner sig i farozonen och i mina ögon är det precis vad anth har gjort, men han har mycket emot sig. I inlägg #810612, alltså hans mastodontförsvarstal, så redogör han i detalj för det mesta (allt?) av det som hålls emot honom och om man tar av sig ulvglasögonen så ser man inte det ni andra verkar se, alltså en ulv som kämpar järnet för att slippa att bli hängd, utan snarare en bybo som kämpar järnet för samma sak.

Recca

Femme Fatale
Korpa said:
Jag utgår från två saker:
1. Jag är grön (något jag kan vara 100% säker på).
2. Anth är grön (en åsikt jag står för, även om jag inte får medhåll på det).

Då finns följande kombinationer kvar:

29+26+22 = 77 Recca, Brynolf, Vico
29+26+21 = 76 Recca, Brynolf, xyas
29+26+18 = 73 Recca, Brynolf, Basse/K.K/!Paxen
29+26+17 = 72 Recca, Brynolf, BDG

Det är ganska givet att vi har en ulv i Recca då, det råder det inga tvivel om. Utöver det blir det intressant.
Fast vänta nu. "Anth är grön därför är Recca röd."

Kan du förklara varför Anth ser grön ut enligt dig. För det har jag svårt att se. Alltså, du skrev ju ditt inlägg där du grönade Anth innan Basse gjorde sitt hästjobb till sammanställning av Anths inlägg. Du kanske skulle ta och kolla igenom det? Min första reaktion på Anths outning var som din att gröna honom för att vi var tvungna men sedan ändrade jag mig när jag läste Basses sammanställning. Den verkar dock ha gått dig helt förbi, vilket ju är en scumtell.

Mina siffror: 8+9+7+5.

Angående förmåge-outning så förstår jag inte riktigt vad det skulle vara bra för. Vill vi måla måltavlor på varandras ryggar verkligen? Som jag ser det ger det ingenting för mig att i nuläget gå ut med den delen av mitt rollpm.

Basenanji

Postd20modernist
Tja, jag kan inte tillföra så mycket just nu.

Jag tycker att vi ska outa hela jävla alltihopa bara för att alla sifferberäkningar ska bli lättare att genomföra. Kan trots att BDG försöker hjälpa mig se vad som skulle skada byn, inte se några risker som vi i nuläget inte kan ta.

Jag vill att vi röstar ut anth. Finns ingen bättre kandidat och det är jobbigt att vi egentligen bara har nio dagar på oss (= 12-3 ulvar, en ulv per dag, även om det låter otroligt) så stressen finns där.

Nu ska jag gå och träna, kolla in min profil på Fitocracy 'Prof_Kali' om ni vill ha bevis för detta (jag är grym). Därefter städning och sedan rollspel fram till halv elva ca.

Jag kommer alltså inte kunna delta särskilt mycket framöver.

Och om något händer under den här tiden som att anth kommer ut som Jesus eller något: häng mig.
Då kan vi analysera vilka som har velat hänga mig, försökt förhindra det och min info har jag gått ut med.
Byn klarar sig dessutom gott utan min medverkan.

Men vad ni än gör, låt det inte bara gå ytterligare en dag utan att någon hänger i repet i kväll.

Snela snela byn!