16 festprissar står i mitten av rummet.
- Vandraren fick lämna oss tidigt. Knappt nåt hann han säga heller.
- Och vad tråkigt att Pilzeman inte klarade av den psykiska pressen av att vara i ett VIP-rum ihop med överklassen.
- Båda två var Borgare dessutom. Herregud vilka pinsamma bugningar de presterade när de gick.
- Ska vi hedra dem med en snapsvisa?
- Här kommer hotta MD från Djursholm, ååh hotta MD från Djursholm!
- Det där är ingen snapsvisa...
- Jag dricker ju snaps och sjunger, vad skulle det annars vara?
Vi tackar Vandraren och Pilzeman för spel. Ni får gärna göra ett sista inlägg (men ni får inte avslöja någon spelrelaterad information som er ras eller vem ni misstänker eller så).
Minglet kan fortsätta.
Följande festprissar befinner sig i rummet:
Vildkatt (80%)
Rising (30%)
krank (20%)
Persson (20%)
Glom (15%)
Vicotnik (15%)
Basenanji (10%)
Björn den gode (10%)
Hellzon (5%)
Vimes (5%)
hjk (0%)
kefka (0%)
Måns (0%)
Paxen (0%)
Purgatory (0%)
Zebulon (0%)
Rundan två slutar alltså 21:30 på måndag.
Ps. På förekommen anledning av PM. Nej man anger inget andrahandsval på drinkar då dessa delas ut innan någon försvinner ur spel. Ordningen är:
1/ Ny runda. Lista på deltagare (och om det är runda 2 eller senare så presenteras vem/vilka som försvunnit ur spel).
2/ Ni pratar med varandra och röstar på vem ni vill ha bort i forumstråden.
3/ Alla skickar hemligt PM till spelledaren med vem de skickar er drink till.
4/ De med aktiva förmågor skickar hemligt PM till spelledaren hur de vill använda den.
5/ Överklassen skickar hemligt PM till spelledaren om vem de vill psyka ut ur spel.
6/ En runda tar slut och ingen får posta mer.
7/ Alkoholnivån minskar för alla med 5%, och ökar sedan med 10% för varje drucken drink. Man kan inte få mindre än 0% eller mer än 100% (då kräks man i ett hörn och fortsätter sedan festa med 100% Alkoholnivå).
8/ Överklassen plockar bort en gäst (t.ex. Kalle Kanin) med subtil psykning.
9/ Den med flest röster (t.ex. Rostige Robert) blir ledsen och går hem.
10/ Förmågor används av de som är kvar i spel. Förmågor som används mot Kalle Kanin blir det inget alls av med. Förmågor som används mot Rostige Robert används istället mot spelarens andrahandsval, just för att röster kan svänga och förmågor ska inte missas pga att man inte hinner logga in efter att toppnamnet på röstlistan ändrats.
Notera också att er alkohol-% ändras innan er förmåga används. Så vad ni har i början av en runda är inte det som kommer att avgöra om er förmåga fungerar. Sorry om detta varit otydligt.
- Vandraren fick lämna oss tidigt. Knappt nåt hann han säga heller.
- Och vad tråkigt att Pilzeman inte klarade av den psykiska pressen av att vara i ett VIP-rum ihop med överklassen.
- Båda två var Borgare dessutom. Herregud vilka pinsamma bugningar de presterade när de gick.
- Ska vi hedra dem med en snapsvisa?
- Här kommer hotta MD från Djursholm, ååh hotta MD från Djursholm!
- Det där är ingen snapsvisa...
- Jag dricker ju snaps och sjunger, vad skulle det annars vara?
Vi tackar Vandraren och Pilzeman för spel. Ni får gärna göra ett sista inlägg (men ni får inte avslöja någon spelrelaterad information som er ras eller vem ni misstänker eller så).
Minglet kan fortsätta.
Följande festprissar befinner sig i rummet:
Vildkatt (80%)
Rising (30%)
krank (20%)
Persson (20%)
Glom (15%)
Vicotnik (15%)
Basenanji (10%)
Björn den gode (10%)
Hellzon (5%)
Vimes (5%)
hjk (0%)
kefka (0%)
Måns (0%)
Paxen (0%)
Purgatory (0%)
Zebulon (0%)
Rundan två slutar alltså 21:30 på måndag.
Ps. På förekommen anledning av PM. Nej man anger inget andrahandsval på drinkar då dessa delas ut innan någon försvinner ur spel. Ordningen är:
1/ Ny runda. Lista på deltagare (och om det är runda 2 eller senare så presenteras vem/vilka som försvunnit ur spel).
2/ Ni pratar med varandra och röstar på vem ni vill ha bort i forumstråden.
3/ Alla skickar hemligt PM till spelledaren med vem de skickar er drink till.
4/ De med aktiva förmågor skickar hemligt PM till spelledaren hur de vill använda den.
5/ Överklassen skickar hemligt PM till spelledaren om vem de vill psyka ut ur spel.
6/ En runda tar slut och ingen får posta mer.
7/ Alkoholnivån minskar för alla med 5%, och ökar sedan med 10% för varje drucken drink. Man kan inte få mindre än 0% eller mer än 100% (då kräks man i ett hörn och fortsätter sedan festa med 100% Alkoholnivå).
8/ Överklassen plockar bort en gäst (t.ex. Kalle Kanin) med subtil psykning.
9/ Den med flest röster (t.ex. Rostige Robert) blir ledsen och går hem.
10/ Förmågor används av de som är kvar i spel. Förmågor som används mot Kalle Kanin blir det inget alls av med. Förmågor som används mot Rostige Robert används istället mot spelarens andrahandsval, just för att röster kan svänga och förmågor ska inte missas pga att man inte hinner logga in efter att toppnamnet på röstlistan ändrats.
Notera också att er alkohol-% ändras innan er förmåga används. Så vad ni har i början av en runda är inte det som kommer att avgöra om er förmåga fungerar. Sorry om detta varit otydligt.