Basenanji said:
Den här omgången kan jag svära på att vi har med skickliga varulvar att göra
så här kan man bara skriva om man är varulv själv, det finns väl inte nåt tecken på att varulvarna har varit skickliga, tänk om (vilket en majoritet ändå tydligen trodde när det här skrevs att vandraren hade varit varulv, hade det då varit tecken på att dom spelat skickligt?. Äh det här är bara för kaxigt, Basenanji måste vara överklass.
Purgatory said:
Det är stor sannolikhet att Pilzeman blev utröstad pga slump, man jag tycker ändå att det kan vara värt något att gå tillbaka och titta vad han skrivit, i fall i fall liksom.
hjk said:
Det är mycket möjligt att det var ett slumpat beslut att ousta Pilzeman. Krank brukar göra så t ex.
Jag skulle vilja hävda att om det här är sant, att varulvarna slumpat ut Pilzeman så är Krank varulv. Ingen normalt tänkande människa skulle nämligen använda sig av den taktiken. Däremot tror jag inte det är sant, och det känns väldigt skumt att minst två vill få oss att tro att det var slump.
purgatory said:
Angående varför jag misstänker "de i mitten" är för att jag inte tror att varulvarna startar ett drev mot en inaktiv person eftersom de inte tjänar något på att en sådan åker ut.
Det här är också fel. Alltså det enda som är viktigt för varulvarna är att det åker ut en bybo, det är liksom oändligt mycket mer viktigare än vilken bybo som åker ut.
purgatory said:
Att hoppa på ett drev som garanterat leder till en utröstning sent i rundan är visserligen suspekt, men eftersom både Basenanji och Rising som gjorde det är erfarna spelare så tror jag inte att de skulle göra det eftersom det är lite för uppenbart.
Fel igen, om vi tills vidare bortser från Basenanji (det är ju fel eftersom han enligt mig antagligen är överklass) så var det ju så att Rising hoppade dit för att rädda sitt eget skinn, det är klart han gör det och har inget att göra med erfarenhet, och han hade verkligen gjort det om han är överklass.
Jag är förövrigt inte bra på att vara varulv, att vi vann senast berodde snarare på att vi var lite av ett dreamteam, liksom hade jag fått välja medvarulvar så hade nog listan sett ut ungefär som den lottnignen blev, att vi vann då var verkligen inte min förtjänst vilket de som var mina medvarulvar då säkert kan intyga.
Så vad är min slutsats? Jag måste nog gå tillbaka lite för att kunna ge en bra sådan, Basse har ett extremt konstigt uttalande men jag måste kika lite på vad han har gjort mer, jag måste också analysera varför pilzeman åkte ut, om det verkar slumpmässigt så tänker jag rösta på krank, men om det inte gör det så ligger hjk extremt högt upp på min lista.
Jo en sak är jag säker på, Purgatory måste skärpa sig och tänka mer rätt och mindre fel, men det är jag säker på att vi kommer få se snart.
Tills vidare tänker jag
Röst: Basenanji men jag vill också nämna att följande fortfarande pingar fel på min radar:
hjk, hellzon (dock enbart på grund av risings argument idag har inte haft nån koll på honom), Måns. Sen skulle jag gärna döda persson också för att han är ett lulztroll och helt enkelt dålig (fatta vad bra om inte överklassen tänkt på att det nog skulle bli massoutning av drinkbjudande och att det faktiskt var någon av dom som saboterat för vildkatt), men jag kan inte säga att jag tror han är varulv så det får vara så länge iaf.
Btw, det är helt cp att forumet ska gå ner varje dag strax efter midnatt, andra bra tider att köra backup är tex 03.15, 05.52 och 04.33, bara ett tips.