Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

Basenanji

Postd20modernist
Re: Vicotniks lista

Röstningsläget:

Glom 5 (Vimes Vildkatt Vicotnik krank Paxen)
Zebulon 2 (Rising Måns)
krank 1 (hjk)
Paxen 1 (Zebulon)
Rising 1 (Vildkatt)
Vimes 1 (Hellzon)
Vildkatt 1 (Vicotnik)
Purgatory 1 (Basenanji)

Vicotnik

Den onde
Staff member

Röstningsläget:

Glom 4 (Vimes Vildkatt krank Paxen)
Zebulon 2 (Rising Måns)
krank 1 (hjk)
Paxen 1 (Zebulon)
Vimes 1 (Hellzon)
Vildkatt 1 (Vicotnik)
Purgatory 1 (Basenanji)

Basenanji

Postd20modernist

Purg spelar liksom lågt, tyst och försiktigt. Mest antydningar.

Så här säger han om Vandraren:

Purgatory said:
Så Vandraren var borgare, inte speciellt överraskande. Pilzeman var ett intressant val av manipulering, får ta och kolla igenom hans inlägg och se om jag hitta något.

Som jag skrev i förra rundan tror jag att någon av de som röstade ut Vandraren "i mitten" kan vara varulv. Dessa kommer också att undersökas.
Det ska bli spännande att få höra ditt resonemang om "de i mitten"!

Om sin drink som Purg gav till Glom:

Purgatory said:
Jag gav min drink till Glom eftersom jag inte visste vem jag skulle ge den till och vilken effekt det kunde ha. Att jag valde Glom beror på att han ligger på min lista över misstänkta och för att han redan hade 10% för att jag vill se vad som händer om man når 100% utöver att man spyr i hörnet, något som Vildkatt påstod förra rundan. Att jag inte valde att ge den till henne var för att hon sagt att hon inte visste sin ras pga att hon var för full. Egentligen hade jag tänkt ge den till Vandraren men eftersom han blev utröstade så kändes det meningslöst.
Jag får någon sorts känsla av att Purgatory liksom inte har någon vettig anledning till något; hans resonemang känns krystat, men också lite av "försvarskaraktär" ("Egentligen hade jag...")

---

Tja, det är ju knappast några urstarka indicier jag bygger upp mitt resonemang på, jag är medveten om det. Tills vidare vill jag ändå höra mer från Purgatory av de som är i fokus just
nu.

Zebulon

Swordsman

Jag kanske inte loggar in så mycket mer i kväll så jag lägger min röst där den gör nån nyttta.

Röst: Glom

Han har spelat konstigt och lite. Dessutom vill jag stärka drevet.

Glom 5 (Vimes Vildkatt krank Paxen Zebulon)
Zebulon 2 (Rising Måns)
krank 1 (hjk)
Vimes 1 (Hellzon)
Vildkatt 1 (Vicotnik)
Purgatory 1 (Basenanji)

Vicotnik

Den onde
Staff member

Jag gillar inte Vildkatts fråga om jag är väktare eller inte, men tills Basenanji har svarat på vem han gav sin drink till tänker jag låta min röst stå på honom.

Röst: Basenanji

VildKatt

Warrior

Alltså, ärligt.

Hade jag varit Överklass och du väktare och du svarat "Ja jag är väktare, plix don´t kill me" på min fråga så hade jag förstått dig, men varken du eller jag är väl så korkade att någon av oss gått in i den fällan i så fall?

Rising

Vila i frid

Hade jag varit Överklass och du väktare och du svarat "Ja jag är väktare, plix don´t kill me" på min fråga så hade jag förstått dig, men varken du eller jag är väl så korkade att någon av oss gått in i den fällan i så fall?
Problemet med att prata om siare/väktare är att det är ett sätt att spana efter reaktioner från folk. Inte att någon erkänner rakt av, men att man kan kolla efter vilka som reagerar på vad man säger. Ett varulvsknep är exempelvis att säga något i stil med "eftersom vi bara var nio spelare från början så tror jag vi kan ta för givet att det inte finns någon väktare bland oss, så om vi massclaimar och någon påstår sig vara väktare så skulle det definitivt göra mig misstänksam" och sedan hålla upp ögonen efter dem som säger "nä, vadå? så kan man inte säga" eftersom man kan räkna med att om det finns någon väktare så kommer denna att reagera på vad man skrivit.

Vi borgare bör alltså låta bli att gå med håven efter eventuella powerroller.

VildKatt

Warrior

Jo absolut, jag förstår dina kriterier i frågan och förstod din uppläxning, det var aldrig bekymret heller. Men ska vi gå efter det ska det dessutom tilläggas att jag också blev påpekad som eventuell väktare och det var det ingen som reagerade på.

Så sure, banningen mottagen, men att rösta på mig utan att kunna backa upp det med något annat än att det är en ful fråga är ju onekligen.. speciellt. Det räcker väl med att en risar till en?

Intressant dock att veta att Vic satt sin egen förmåga som grön tidigare. Det hade jag ingen aning om.

Vicotnik

Den onde
Staff member

VildKatt said:
Intressant dock att veta att Vic satt sin egen förmåga som grön tidigare. Det hade jag ingen aning om.
Varför skulle jag inte sätta den som grön? Dels har jag svårt att få ihop hur två stycken, måns och jag tillsammans skulle kunna få upp min alkoholnivå till 15% totalt skulle det ge 20% i normal fall att jag nu tål alkohol gör så att jag bara får hälften från varje drink, dvs 5% från måns 5% från mig vilket blir 10% så någon mer måste ha givit mig en drink och jag vill veta vem.

VildKatt

Warrior

Frågan är varför den skulle vara grön? Det är en helt annan fråga än den som gäller vem mer som givit dig en drink och har faktiskt inget med den att göra.

Nog för att den andra frågan är hemskt intressant den med, det förnekar jag inte, och ingen verkar heller vara pigg på att avslöja sig gällande denna enkla fråga, så det gör saken faktiskt än mer suspekt. Jag menar, så svårt kan det ju inte vara att säga en anledning till varför du fick en drink.

Å andra sidan är det, återigen, Glom som inte alls hört av sig i denna andra omgång så det kan ju vara han.

Vilka mer har undvikit att svara på frågan?

Vicotnik

Den onde
Staff member

De som inte har svarat är Basenanji, Glom och kefka

VildKatt

Warrior

Fast det är ju kanske som så att det var Pilzeman som gav dig en också, och han lär inte svara. Vandraren utgår jag ifrån att han inte hann skicka någon drink med tanke på nivån av hans aktivitet...

Björn den gode

Swashbuckler
Skit också, skulle visst ha ett förmöte inför lajvet ikväll, så hinner inte kolla upp nåt mer, men kommer nog in inatt sen när jag lekt klart som vampyr. Röst: Hellzon

Vicotnik

Den onde
Staff member

VildKatt said:
Fast det är ju kanske som så att det var Pilzeman som gav dig en också, och han lär inte svara. Vandraren utgår jag ifrån att han inte hann skicka någon drink med tanke på nivån av hans aktivitet...
Jag tror inte heller att Vandraren gav någon en drink, och om Pilzeman gav någon av oss (Mig och Basenanji) en drink så skulle allså Basenaji, kefka och Glom get Vandraren en drink.
Fast jag tror inte att Pilzeman gav mig eller Basenaju någon drink utan sig själv eller vandraren. Och jag tror även att Basenaji gav sig själv sin drink. I så fall borde antingen kefka eller Glom get mig sin drink och den andra har get vandraren eller Pilzeman sin drink.
Ser fram emot att få veta vilka de har get sina drinka till.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Lista 5/3-10

Här kommer en ny lista.

//Nu är det hemgång från jobbet :gremsmile:

Attachments

Basenanji

Postd20modernist

Skärp dig Vic, jag HAR sagt vem jag gav min drink till.

Till mig själv.

Jag vill veta hur jag reagerar på alkohol.

Glom

Veteran

Vicotnik said:
VildKatt said:
så skulle allså Basenaji, kefka och Glom get Vandraren en drink... I så fall borde antingen kefka eller Glom get mig sin drink och den andra har get vandraren eller Pilzeman sin drink.
Ser fram emot att få veta vilka de har get sina drinka till.
Har inte läst inläggen än men tydligen räknas det drinkar.
Jag gav min till Pilzeman, bara på skoj eftersom jag i mitt första rollspelsinlägg skålade på honom men att han då gick utan att ha druckit sin drink.
(Naturligtvis så kände han överklassens brännade blickar och drog från festen ist.f. att dricka mer :)

Hade ingen anledning att ge någon en drink, det enda jag visste säkert var att jag inte vill få vare sig vildkatt eller vandraren fullare.

DesertRain

Hero

Basenanji said:
För att de har varit hyggligt inaktiva, inte bidragit med något konkret, och hakat på andra utan vidare underbyggda motiveringar.
Jag tycker i och för sig att jag varit hyfsat aktiv med över 20 inlägg i förra rundan. VIsst jag skulle kunna skrivit mer men eftersom jag måste gå på föreläsningar så har jag inte tid att sitta och kontinuerligt uppdatera mig. Snarare är det så att jag kommer hem på kvällen och har typ 100 inlägg att läsa. Då blir det liksom lite översiktliga resonemang. Jag tycker ändå själv att mina röster har varit hyfsat välmotiverade, exempelvis för att pressa på information något som i alla fall jag tycker är en giltig motivering.

Basenanji said:
Avslutningsvis skulle jag vilja ha lite mer info från Purgatory. Antingen är han bara försiktig eller så håller han drinkglaset med, vad ska vi säga, lillfingret i en onaturlig vinkel!
Vad vill du veta då? Förmåga kanske? Det tänker jag inte berätta så vida jag inte har en god anledning. Jag kan dock hinta att den är relaterad till ras.

DesertRain

Hero

Basenanji said:
Purg spelar liksom lågt, tyst och försiktigt. Mest antydningar.

Det ska bli spännande att få höra ditt resonemang om "de i mitten"!
Som jag sagt så beror det på att jag har lite dåligt med tid att sätta mig in i alla de inlägg som skrivs. Alltså blir det kanske inte så solklara resonemang som det skulle kunna vara.
Jag ska försöka skriv ett inlägg om "de i mitten" senare ikväll.

Basenanji said:
Jag får någon sorts känsla av att Purgatory liksom inte har någon vettig anledning till något; hans resonemang känns krystat, men också lite av "försvarskaraktär" ("Egentligen hade jag...")
Jag hade ingen vettig anledning till att ge drinken till Glom, och det skrev jag också i det inlägget. Att undersöka förra rundans drev är väl ändå en rimlig metod att utgå ifrån för att hitta varulvar? Har du någon bättre får du gärna dela med dig.

Nu blev det 2 inlägg, men jag hoppas att jag förklarat mig för dig. Om inte så fråga bara igen.