Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

Glom

Veteran
Outning

OK jag har visst ett drev efter mig, eller bandvagn som vi säger. Jag har ju själv sagt att jag inte förstår varför de fungerar men accepterat att här gör de det. Så enligt maskeradbalens regler går jag nu ut med min förmåga...

Jag har känningar bland festorganisatörerna och vet med säkerhet att en ur överklassen är ett Muterat Djur-tyvärr vet jag inte vilken sorts djur.

Glom

Veteran
Re: Outning

Glom said:
OK jag har visst ett drev efter mig, eller bandvagn som vi säger. Jag har ju själv sagt att jag inte förstår varför de fungerar men accepterat att här gör de det. Så enligt maskeradbalens regler går jag nu ut med min förmåga...

Jag har känningar bland festorganisatörerna och vet med säkerhet att en ur överklassen är ett Muterat Djur-tyvärr vet jag inte vilken sorts djur.
Nämen vafan skriver jag, Muterad Människa MM skall det vara!

Vimes

Sillkung

Bra att du skriver, Glom. Jag tror inte att du ska ta det här drevet lika lättsamt som de drev som varit under förra rundan. Jag är redo att rösta ut dig, det var jag inte med de drev jag var med på under första rundan.

Det är jävligt skumt att du fumlar med MM och MD när du i första inlägget skriver "tyvärr vet jag inte vilken sorts djur". Visst är det en sak att råka skriva fel, men när du lägger till en sådan här sak undrar jag hur tankegångarna har gått...

Det är också lite lustigt att du ger din drink till Plizeman eftersom han signalerade att han inte ville ha den i rollspelet. Dock blir det ju här ingen egentlig tell iom att överklassen (ni) plockade just Plizeman. Dock verkar det ju praktiskt att ge sin drink till någon som försvinner.

Du har fortfarande inte delgivit vilka personer du tycker är skumma, och vem du vill rösta på. Det vill jag se ett resonemang kring innan det här ändras:

Röst: Glom

Rising

Vila i frid

Är det din enda förmåga? Att veta att en ur överklassen är en MM?

Det är nämligen sånt som jag hade berättat straight out of the gate - när spelet började. Det tjänar ju inte vi borgare på att det hålls hemligt.

Vimes

Sillkung

Rising said:

Det är nämligen sånt som jag hade berättat straight out of the gate - när spelet började. Det tjänar ju inte vi borgare på att det hålls hemligt.
Men va fan. Det här skrev jag ju mer eller mindre direkt i början och då neggade du på mig för att jag "håvade efter borgarförmågor". Ref: #679772

Glom

Veteran

Vimes said:
Det är jävligt skumt att du fumlar med MM och MD när du i första inlägget skriver "tyvärr vet jag inte vilken sorts djur". Visst är det en sak att råka skriva fel, men när du lägger till en sådan här sak undrar jag hur tankegångarna har gått...
Jo skumt indeed. Det jag hade tänkt skriva var något fluff som "huh-hemska tanke" men om det nu enligt Måns förträffliga M:UA-världsbeskrivning inte är ovanligt med muterade i överklassen så kändes det fel.
Sen började jag själv tänka de hemska tankarna, fetma, otymplig svans och började tänka på Perssons muterade apa. Då slog det mig, tänk om jag även visste vilken sorts djur det var, men jag tror faktiskt inte det finns med i rollbeskrivningarna. Jag blandade ihop dem helt enkelt, sorry.

Rising

Vila i frid

Men va fan. Det här skrev jag ju mer eller mindre direkt i början och då neggade du på mig för att jag "håvade efter borgarförmågor".
Jomen nu har ju Glom press på sig; han står inför ett drev. Då är det ju meningen att vi skall fråga ut honom om hans rollförmåga.

Glom

Veteran

Rising said:

Det hade ju varit roligt om folk hade gått ut med sin "ras" tidigt som vissa föreslog. Det har ju varit på förslag vid åtminstone Kranks outning att gå ut med ras. Det hade ju varit klart mer intressant om vi visste vilka som sa sig vara MM (-dubbelcheck-) just nu.

Ond bråd död

Swashbuckler

Klart skummast beteede med för många frågetecken. Eventuellt kanske det är dumt att bara ha ett tåg, men jag har inga klara kandidater annars. Hoppas Glom tar tillfället i akt och förklarar alla konstigheter, vad han tror om oss andra, varför han inte berättat om sin förmåga, varför han skrev MD.

Hellzon

Långsamma Vargen

Rising said:

Hade ju varit vettigt att hålla på tills efter en rasoutning*, om inte Basenenji gått ut och sagt att en sådan vore dålig. Visst gjorde vi så i Gothamspelet med kön och de som kunde sia fram könet.

*) Så inte Överklassen vet om de behöver ljuga.

Borde vi förresten outa ras nu? Kan bli svårt att sila fram MM utan att outa alla andra raser med, och ha något hopp om att Överklassmuterademänniskan inte ljuger häcken av sig.

Vimes

Sillkung

Rising said:
Jomen nu har ju Glom press på sig; han står inför ett drev. Då är det ju meningen att vi skall fråga ut honom om hans rollförmåga.
Eh? Du skrev ju att det Glom outade var något han kunde berättat direkt. Eller är det något jag inte fattar här?

Det var den typen av passiva förmågor som Glom outade som jag fiskade efter tidigt i första rundan. Tycker du att sådana här saker kan sägas direkt (eller iaf innan press) eller inte?

Ond bråd död

Swashbuckler

Det kan ju vara vettigt, risken är ju om det finns dtf, men såna kan ju ha vilka mål som helst och inte bara beroende på ras mm. Möjligen kunde vi outa alla av en viss sort. Exempelvis MM. Om det nu inte är en list från Glom om han är dtf. Antagligen är jag onödigt paranoid för Glom skulle ju vara kokt om DTF började döda MM.

Rising

Vila i frid

Hade ju varit vettigt att hålla på tills efter en rasoutning
Tja, kanske.

Borde vi förresten outa ras nu?
Jag tycker inte det. Den enda rassiare vi känner till är Krank, och han är dels outad (och därför ett enkelt mål) dels inte ens tillräckligt full för att kunna använda sin förmåga, dels inte särskilt effektiv på att hitta just MM, och dels tycker jag att han är långt ifrån grön. Och dels vet vi bara att en MM är överklassare. Och det... är ju inte mycket att hänga i julgranen.

Däremot; om det finns andra rassiare i spelet, så skall de förstås tänka på informationen de har fått från Glom.

DesertRain

Hero
"De i mitten"

Persson
Nybörjare som gärna vill lära sig hur spelet går till är mitt generella intryck av honom. Han har skrivit mycket, och en hel del har varit frågor om spelet. Han har dock kommit med egna teorier och tankar vilket är bra. Jag tror att Persson är äkta eftersom han är lite för entusiastisk och frågvis för att vara nybörjarvarulv.

Kefka
Har inte skrivit speciellt mycket, och har i princip i varenda inlägg varit på Vildkatt som han också röstar på. Misstänker även Rising en del men röstar aldrig på honom. Byter röst till Vandraren, men tycker fortfarande att Vildkatt är misstänkt. Därefter har han inte skrivit något.

Måns
Jag hade en del misstankar om honom i slutet av förra rundan och de ligger delvis kvar. Denna rundan har han skrivit en del rätt så innehållslösa inlägg samt en del mer omfattande. Han ligger fortfarande på min radar.

Nu såhär i efterhand kanske min idé inte var speciellt bra, fast jag tycker i alla fall att det var värt att undersöka den, Persson tror jag är rätt så grön medan Kefka och Måns är oklara.
Jag tänker följa upp från förra rundan och pressa Måns lite och röstar därför på honom.

Röst: Måns

Rising

Vila i frid

Det var den typen av passiva förmågor som Glom outade som jag fiskade efter tidigt i första rundan.
Yes. Du rättade mig redan under runda 1, och jag skämdes så mycket att jag inte ens svarade; utan bara väntade på en anledning att flytta runt min röst.

Jag vet inte; du chockade mig litet när du började fråga efter andras förmågor out of the blue, innan vi fått någon god icke-meta anledning att anta att sådana skulle finnas, det lät inte pro-bybo.

Tycker du att sådana här saker kan sägas direkt (eller iaf innan press) eller inte?
Det beror på, som sagt. Information av den typen som LINDENIUS hade i wrnu-spelet är givetvis helt verboten att yttra tidigt i spelet, medan jag tycker det är konstigt att Basenanji och Glom väntade så länge med att berätta deras kunskaper.

Nå; jag avskrev dig tidigt från de ynka misstankar jag hade när jag först lade min röst på dig, och har sedan inte tagit upp detta igen. Just nu frågar jag dock om Glom inte också har någon annan förmåga (såsom den Basenanji hintat till att han har); och det tycker jag är bra att fråga nu, när Glom står under press.

Tycker du fortfarande att min fråga är misstänkt?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Vicotniks lista

Basenanji said:
Skärp dig Vic, jag HAR sagt vem jag gav min drink till.

Till mig själv.

Jag vill veta hur jag reagerar på alkohol.
Sorry, då har jag missat det totalt, får man fråga vilken post?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Vicotniks lista

Min röst flyttar jag till Glom efter hans tabbe, han har tyvärr hållt en för låg profil för att det ska finnas något att gå på för utom hans slarv nu när han gick ut med sin information

Och sen är det helt klart intressant att veta vilka du misstänker.

Vimes

Sillkung

Rising said:
Tycker du fortfarande att min fråga är misstänkt?
Nej inte alls. Det handlade inte så mycket om att jag tyckte att det var misstänkt att pressa Glom lite extra, utan det handlade egentligen mest om att jag såg ett tillfälle att ta upp det här igen (eftersom, som sagt du inte svarade i förra rundan).

Din förklaring är väl varken skitbra eller skitdålig. Vilket väl är att vänta sig då det handlade om en misstanke tidigt under första rundan.

---

Glom! Vilka tycker du är misstänkta och varför? Jag väntar med spänning på dina funderingar.

Hellzon

Långsamma Vargen
Röstsammanställning

Glom 7 (Vimes Vildkatt krank Paxen Zebulon hjk Vicotnik)
Zebulon 2 (Rising Måns)
Vimes 1 (Hellzon)
Purgatory 1 (Basenanji)
Hellzon 1 (Björn den Gode)
Måns 1 (Purgatory)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Angående alkohol

Nu när alla, utom kefka (och Pilzeman och Vandraren) har gått ut med vilka de har givit sina drinkar till, så vill jag informera om att någon utav dem som gav en drink till mig, gav mig en drink med något som inte ska vara i den.

Vet inte om jag har blivit förgiftad eller vad det innebär över huvudtaget, men den slutsats jag kan dra är att det inte var Pilzeman som gav mig den tredje och sista drinken och inte heller Vandraren, hade någon av dem varit DTF så hade vi nog blivit informerade av det då det lämnade spelet, så det gör att jag misstänker att någon av Måns eller kefka till hör DTF.

Detta baserar jag på att jag endast tar upp hälften av den alkoholmängd jag blir försedd med, jag har med andra ord en extremt god alkohol resistans. Och för att uppnå 15% i alkoholnivå så måste jag allså få i mig 3 stycken drinkar, där jag gav mig den ena och måns den andra och då kefka är den enda som inte sagt vem han har givit sin till så utgår jag från att han gav den till mig.