Nekromanti Varulvsspel:UA - Första drinkrundan

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Fråga till krank

Ska ni pressa behöver ni göra det NU så vi kan få ett avslöjande innan rundan är slut. Gärna en bra stund innan, så man kan kolla hur folk reagerar på avslöjandet.
Check, helt klart medveten om att jag spelar med i Risings lek nu, men det kan jag väl köpa så tycker jag vi helt enkelt bestämmer att den första som når 7 röster ska gå ut med allt den har. Då får vi dessutom en ganska intressant yx-effekt som vi kan kolla på senare. Så återigen, ni som har röster på enskilda byt till något av dreven så vi kommer någonstans, när vi sen fått ett avslöjande så röstar vi ut Måns, ok?

Mogger

Hipsteranka

Ok, jag ser ingen anledning att ligga kvar på vandraren med min röst. Jag vill ha info. Eftersom det var jag som drog igång röstandet mot Vildkatt hoppar jag tillbaka.

Röst: Vildkatt

Men, med det ger jag inte krank frikort. Jag vill ha info från honom också! Vi har två starka drev här och det vore väldigt olyckligt om inget av dem gav något!

Röstläget:
VildKatt 6 (kefka, Plizeman, Vicotnik, krank, Hellzon, Måns)
Vandraren 1 (Paxen)
Krank 5 (Vandraren, Vimes, Björn den Gode, Rising, hjk)
Glom 1 (Purgatory)
Vimes1 (Vildkatt)
Björn den Gode 1 (Zebulon)
Måns 1 (Basenanji)
Vicotnik 1 (Glom)
Basenanji (Persson)[/quote]

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

VildKatt 5 (kefka, Plizeman, Vicotnik, krank, Hellzon)
Vandraren 2 (Måns, Paxen)
Glom 1 (Purgatory)
Vimes1 (Vildkatt)
Måns 1 (Basenanji)
Vicotnik 1 (Glom)
Basenanji (Persson)

Okej, rätt så?

krank

Bah!

jaja, nu kom Måns med uppdaterad räkning. Skit i min.

krank

Björn den gode said:
den första som når 7 röster ska gå ut med allt den har.
ALLT, verkligen? Är det smart?

tull

Hero
Min motivering till att börja rösta på Basenanji och övriga:

Varulvsspelet:

Okej, jag har suttit och filurat nu under tiden då jag var i skolan och tänkt ut följande. Jag ska erkänna att jag läst slarvigt i tråden eftersom en polare kommer snart och vi ska testa Burning Wheel då. Jag arbetar just nu under stress alltså.

1.Om jag skulle vara Varulv/Överklass och varit en forumit som har många inlägg/färgnamn/hängt länge här jo då hade jag startat med att vara bildande i tråden och hjälpa de nya. Så att säga stärka sitt ethos/anseende. Det skulle jag iaf gjort. Men jag har inte varit med i de andra varulvsspelen så den strategin kanske redan är beprövad och misslyckades? Jag skulle nog inte använda mig utav en strategi som en annan använt förut.
Fast varför ska man vara så nytänkande hela tiden iof? Klassiska metoder som ”de gamla grekerna” kom på funkar ju än idag. Okej jag pladdrar nu men det här tänket: Är jag fel ute? Skulle vara kul och veta vad ni tycker.

2.Sen att rösta på aktiva/inaktiva: Fan är det inte dumt att få aktiva spelare utröstade? Jag menar varulvarna vill ju ha så många ute ur spel så fort som möjligt eftersom att de blir enklare att finna desto längre tid spelet håller på? Så tolkar jag den här trådens snack iaf, så om jag vore varulv då skulle jag vilja få ut de aktiva när det finns en möjlighet att även inaktiva spelare försvinner. (Fast iof, hur var det nu igen om säg Vandraren åker ut för att han varit inaktiv fram till torsdag 21:30 blir han ersatt då med en nya spelare? Var det inte så? Isf faller nog den här tanken.)

Därför de som jag tror är varulvar: (har iof inte verifierat hur dessa röstat – men mina tankar baseras till 80% på punkt 1)

Rising – han har varit hjälpsam och arbetat för att stärka sitt anseende. Men han kanske är så normalt?
Basenanji – aktiv i början, etablerat ett ”ethos”
Björn den gode – nu kanske jag är lite paranoid men, jag tror han pressar Krank för att han tycker Krank är farlig. Dessutom tror jag han spelar på Kranks troll historia och åsikter i Off topicforumet. Jag hade iaf använt den metoden för att få Krank utspelad. Jag hade retat upp honom så att hans ilska lyser i texten.
Vandraren – det blev ett jävla drev mot Vildkatt men varför drevs det aldrig mot Vandraren?

Okej jag kanske inte lyckades pricka alla rätt här men jag tror iaf att någon utav dem använder den strategin.

Tredje part: Är det rubbitar de heter kaninerna i mutant som är lite gangster? (av bilderna att döma)
Isf tror jag att om det finns en ”mini” grupp så är det en rubbit som har i uppdrag att supa ned majoriteten av spelarna så att rubbitarna kan ta dem till slavar ellet något. Har inga belägg för det utan jag spånade på vägen hem om möjliga galna twister som Feuflux kan komma på. Men han kanske inte är så galen?

Kommer ändra min röst och inte rösta på vildkatta längre men jag vill veta vad ni tror om mina teorier innan jag gör det.

Okej, inget nytt drev kommer att startas (med största sannolikhet) innan torsdag 21:30? Jag står fast vid att Basenanji är mitt största varulvskort iaf, efter honom kommer Björn den gode och sen Rising.
(kom ihåg om jag går hem och gråter imorgon alltså att varulvarna lönnmördat mig, minns då vem som hade rätt! ha!)

Jag tycker fortfarande att ni är ganska opedagogiska människor eller det ska erkännas, jag kan också vara den som är ganska dum. Jag förstår inte poängen att dreva mot aktiva användare när det i min värld borde vara inaktiva spelare som åker ut. (Vi kanske kan kalla inaktiva spelare för småborgare, de sitter ju och läser hela dagarna :gremsmile: )

Men jag litar på er.

Röst:Vildkatt

Rising

Vila i frid

ALLT, verkligen? Är det smart?
Jag har tänkt på det själv. Jag vill preliminärt höra förmåga, iaf. Det är det viktigaste.

Ras tror jag man eventuellt kan vänta med. Om förmågan är intressant nog så kan det möjligtvis vara en poäng att fortsätta hålla det hemligt.

Alkoholintervall tror jag är riktigt vanskligt att gå ut med. Det bör man nog hålla tyst om.

kefka

Hero

Kefka och Vandraren är väl lite lätt suspekta pga rollspelande och inaktivitet. Vandraren blev väl utslängd sist pga inaktivitet också?
Suspekt pga inaktivtet, jag har fakiskt postat fler inlägg än dig. Tycker faktiskt inte att du diskuterat eller deltagit speciellt mycket. Inte för att jag egentligen har nàgra skäl att misstänka dig, men jag kan tänka mig att en smart varulv försöker vara lite lagom aktiv.

Jag stàr kvar vid min röst pà Vildkatt, det är bra med lite press sà att vi kan fà nàgon outning, och om Vildkatt är en varulv tycker jag att Rising känns misstänkt för nästa runda.

krank

Rising said:
Jag har tänkt på det själv. Jag vill preliminärt höra förmåga, iaf. Det är det viktigaste.

Ras tror jag man eventuellt kan vänta med. Om förmågan är intressant nog så kan det möjligtvis vara en poäng att fortsätta hålla det hemligt.

Alkoholintervall tror jag är riktigt vanskligt att gå ut med. Det bör man nog hålla tyst om.
Medhåll på alla punkter.

Även om det inte finns något samband mellan vilka raser som har vilka krafter (kan finnas, vi vet inte) så är det nästan garanterat så att vissa krafter bara funkar på vissa raser.

Att portionera ut info tror jag öht är en bra grej.

tull

Hero
ergo ny röstlängd:

Röstläget:
VildKatt 7 (kefka, Plizeman, Vicotnik, krank, Hellzon, Måns, Persson)
Vandraren 1 (Paxen)
Glom 1 (Purgatory)
Vimes 1 (Vildkatt)
Måns 1 (Basenanji)
Vicotnik 1 (Glom)

Björn den gode

Swashbuckler

Ok, jag köper det, och dessutom har vi nu yxat upp Vildkatt till 7 röster, så Vildkatt! vad har du för förmåga?

VildKatt

Warrior

Vad sägs om att förklara för oss varför vi inte ska rösta ut dig. Du har inte bidragit med något av värde.
Oj, och det har du, Vicotnic? Allt jag sett dig göra är att sammanfatta information som redan finns utan att bidraga med en enda tråd av ny information. Jag däremot HAR faktisakt lämnat ut ledtrådar om hur dte ligger till. Men för all del, för er som inte hänger med kan jag ju återigen markera följande:

Är det en svans jag bär med mig, eller en fjäderboa? För själv vet jag inte efter att ha tittat lite väl djupt i bålen! Tydligen händer det andra saker med folk efter en viss nivå av alkoholhalt än att de spyr i ett hörn, men det är väl kanske knappast oväntat, är det?

Så, min teori är följande:
Alkoholhalten påverkar ett och annat. Att det faktiskt finns en grupp utöver överklassen är alltså allt annat än omöjligt. Rubbitar på kidnappsstråt? Kanske och eventuellt. Kanske är det som så att folk droppar ur oväntad information efter en viss procenthalt? Pratar utan att tänka, så att säga?

Dessutom skulle det vara olämpligt om det bara är x-antal överklassare och resten borgare. Det är orimligt på arton spelare, vilket vi är nu. Men det kan ju vara som så att den som uppnåt 100% blir en variant av siare? Eller så börjatr den bara sluddra och blir ivägburen av vakter... I vilket flal skulle jag säga att dte kan vara intressant att bjuda vandraren på en drink, även om han knappt är aktiv, för att se om han gör något speciellt vid 100% alkoholhalt.

Rising

Vila i frid

Men för all del, för er som inte hänger med kan jag ju återigen markera följande:

Är det en svans jag bär med mig, eller en fjäderboa?
Jodå. Vi fattade det. Vad har du för förmåga, Vildkatt?

tull

Hero

VildKatt said:
Är det en svans jag bär med mig, eller en fjäderboa? För själv vet jag inte efter att ha tittat lite väl djupt i bålen! Tydligen händer det andra saker med folk efter en viss nivå av alkoholhalt än att de spyr i ett hörn, men det är väl kanske knappast oväntat, är det?

Alkoholhalten påverkar ett och annat. Att det faktiskt finns en grupp utöver överklassen är alltså allt annat än omöjligt. Rubbitar på kidnappsstråt? Kanske och eventuellt. Kanske är det som så att folk droppar ur oväntad information efter en viss procenthalt? Pratar utan att tänka, så att säga?
Okej det du menar är alltså att du kan fiska fram information om andra medlemmar när du blir jävligt packad? Sweet

Mogger

Hipsteranka

VildKatt said:
Är det en svans jag bär med mig, eller en fjäderboa? För själv vet jag inte efter att ha tittat lite väl djupt i bålen!
Jag förstår inte riktigt svaret. Säger du att du är för full för att veta vilken ras du är?

VildKatt said:
Menar du att du har en förmåga som ännu inte är aktiverad? Eller menar du att du kan säga något och festdeltagare som har en viss alkoholhalt?

Jag skulle uppskatta om du klart och tydligt berättade vad du har för en förmåga. Ras kan du vänta med. Vi behöver inte ge bort mer info än vi behöver. Risken just nu är att vi kommer att rösta ut dig utan att vinna något alls på det. Du har inte berättat något, och vi har således inte fått reda på något. Status quo.

Zebulon

Swordsman

Feuflux said:
Alla har
--------
Fraktion: Överklass eller Borgare
Ras: IMM (ickemuterad människa), MM (muterad människa), MD (muterat djur), MMD (Mentalt muterat djur), PSI (psi-mutant) eller RBT (robot)
Alkoholnivå: 0-100% Vissa förmågor fungerar bara i rätt intervall (t.ex. att personen blir för full och glömmer bort sin förmåga) och det är i så fall angivet i din information. Finns inget intervall angivet så är det 0-100%, dvs förmågan fungerar alltid.
Förmåga: Kan vara de mest skilda saker och flera personer kan ha samma förmåga.
Är verkligen förmåga det bästa att tvinga av nån?
Jag tycker det är lite läskigt att ingen ifrågasätter stenhårda-polis-Rising.
Om det inte är en bra förmåga står vi ju fortfarande på ruta noll. Vad skall vi göra med det liksom?
Om det är en mäktig förmåga har vi ju dödsdömt den personen. Tala mig gärna till rätta här.
Hoppas jag inte ramlar i min gamla outnings-litania nu men jag försöker bara föra ett resonemang.

Jag är för övrigt nöjd med båda tågen.
Vildkatt har rollspelat vilket kan vara ett varulvstrick. Hon har pytsat ut lite info men det har inte jag fattat. Jag vill ha tydlighet. Hon kan säkert vara varulv. Det eller noob. Eller nån som gillar att rollspela.

Krank ligger perfekt i siktet.
Jag vill absolut pressa honom lite sen. Kan vi inte göra det, snälla? Om han är varulv är han helt livsfarlig för vi kommer aldrig upptäcka honom. Vi bara sätter press på honom tycker jag så får han snacka.
Det hade varit jävligt skönt att kunna cleara krank om han säger nåt bra!

Jag avvaktar tills ikväll med att rösta på krank, jag vill inte sabba pressen på vildkatt.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Tankar runt Rising

Över lag tycker jag att rising beter sig lite halvskumt och ser nog gärna ett ordentligt tåg mot honom nästa runda. Det är mest små saker och något i hans beteende som ganska nydligen har fått mig att reagera, främst detta:

Rising said:
Tro mig; jag kommer att berätta tydligt när jag anser mig ha tillräckligt på fötterna för att lägga en första röst i syfte att lyncha en överklassare. Vi är inte där än. Inte på långa vägar.
Jag tolkar det som att Överklassen inte ännu tänker offra en av sina egna för att bygga upp förtroende hos oss övriga.

I ett av sina första inlägg röstar han på Vimes utan att ha någon misstanke mot honom utan röstar på honom för att han känns bättre? Visst det är fortfarande tidigt i spelet, man att något känns bättre? Och jag personligen förväntar mig lite mer motiverade röster från Rising, han är trots allt en erfaren spelare av varulvsspelen.

Rising said:
Jag ändrar mig.
Röst: Vimes. (Jag har ingen stark misstanke mot dig, men jag är lite nöjdare med att rösta på dig än på Hellzon i nuläget)
I nästan inlägg så föreslår Rising att vi ska pressa dem vi misstänker mest, varför har då Rising röstat på Vimes som han inte misstänker särskillt mycket?

Rising said:
Sålunda börjar vi med att pressa rasavslöjanden från de vi tycker är mest misstänkta.
Går över till att rösta på inaktiva spelare, i detta fall Vildkatt som inte vaknat ur sin fylledvala än. I stället för att försöka skapa drev mot någon av de han misstänker. Personligen så ser jag ingen poäng att rösta på de som ännu inte har postat för de har inte sett rösten och känner därför ingen press på sig. Men när de väl har postat kan man rösta på dem för att få fart på dem, men innan dess är det bara en bort kastad röst.

Rising said:
Vicotnik said:
Är det bättre att ha en röst liggande på någon som inte svarar alls?
Jag vill helst rösta på ett sådant sätt att när de väl loggar in, så skall de pressas till att lämna ifrån sig värdefull info; i första hand röster.
[/quote]

Nu handlar det om att man ska rösta för att lägga press på de som kommer in och inte längre på de vi misstänker mest, Rising, hur ska du ha det? Ska vi rösta på de som vi misstänker mest eller på den med ingen/låg inaktivitet?

Rising said:
Att du sedan lägger rösten på Björn gör mig inte gladare. Även om Björn är en överklassare så tror jag nämligen att han kan vara rätt värdefull för byn.
Läser jag in för mycket i det här eller säger Rising rakt ut att Björn den Gode är överklassare: "Även om Björn är en överklassare", borde det inte vara så att: 'Även om Björn vore en överklassare' och i så fall så betyder det att Rising också är en överklass, annars kan han ju knappast veta detta.

Rising said:
Björn den gode och Krank har bägge varit väldigt aktiva och lite aggresiva, Är det typiskt för dem i förhàllande till tidigare spel?
Ja, det tycker jag. Ingen av dem agerar på ett konstigt eller onormalt sätt. Jag personligen får rätt goda vibbar av dem båda, av den anledningen.
Även fast du får goda vibbar från båda så har du kvar din röst på krank, varför? Detta är andra personen som du röstar på som du inte misstänker särskillt mycket, första personen var Vimes.

Hoppar senare på krank tåget då han upplever att tåget mot vildkatt förlorar fart och trots att vildkatt tåget senare har tagit ordentlig fart så är Rising fortfarande kvar på krank tåget, trots att han får goda vibbar av krank.

Rising said:
Man riktar det mot den som är mest misstänksam, och den som ändå är på väg att röstas ut ur spelet.
Men ändå röstar du fortfarande på krank. Vad du säger och hur du gör säger emot varandra. Du säger att man ska rösta på den man misstänker och du röstar på krank som du inte har särskillt stora misstankar emot, varför?

Sen kommer Rising med det inlägg(#680100)som fick mig att kollar närmare på honom.

Rising said:
Vildkatt-drevet såg ut att tappa gas när Persson hoppade av tåget, och Vildkatt har varit rätt inaktiv, så jag trodde inte att vi skulle kunna få till ett tillräckligt snabbt avslöjande från henne. Jag flyttade till krank, för jag tror att det drevet gör mer nytta.

Ja, min första instinkt har varit att krank verkar rätt grön, och de få misstankar jag har ligger i nuläget mest på dig och Basenanji. Men att rösta på någon utav er skulle vara dåligt för laget, för ni har inga drev mot er, och utspridda röster är dåligt.
Detta är en del av det som skrivs som svar till kefka. Åter igen visar Rising på att han inte misstänker krank, och här är vildkatt drevet starkt igång, så här har Rising möjligheten att hoppa på tåget mot Vildkatt, men väljer att stanna kvar med sin röst på krank. I stället för att försöka skapa ett nytt drev mot någon av de han misstänker, visst att lägga en ensam röst på en spelare gör inte så mycket, men med tanke på att Rising är en person som ses lite som en ledare inom varulvsspelen, så borde det inte vara allt för svårt att skapa ett nytt drev för honom eller?

Rising said:
så jag har blivit stressad eftersom det blir så mycket irrelevant kringsnack.
Vilket kringsnack är det som stressar så?

I ett senare inlägg angånede vad som ska avslöjas då man blir pressad så anser Rising att vi preliminärt ska avslöja våran förmåga.
Rising said:
Vore inte det helt perfekt för Överklassen att få reda på vad vi har för förmågor, vore det inte bättre att avslöja den övriga informationen först. Förmågor är väl bland det sista man brukar avslöja i tema-spel?
Rising said:
Om förmågan är intressant nog så kan det möjligtvis vara en poäng att fortsätta hålla det hemligt.
Men om vi ska gå ut med förmåga först och så anser jag att den är intressant och vägrar avslöja den, blir man inte direkt ett mål för överklassen då? Du vill ju inte avslöja din förmåga trots allt, då måste den ju vara bra, eller anser du att man ska ljuga om det vilket bara kommer skapa kaos. Personligen tror jag att det är dumt att gå ut med förmåga som det första, jag skulle nog hellre se att man avslöjar ras först, då vi tidigare har sett att förmågor inte alltid är direkt kopplade till rasen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Tankar runt Rising

Glömde lägga min röst på Rising i förra inlägget.

Röst: Rising