För att få bollen i rullning: ras-outning? Vad tror ni om det?
Potentiellt farligt. Om någon har goda skäl att föreslå att vi berättar vad vi är för ras under våra masker, så skall de presentera sina skäl för det - vilket i sådana fall ger oss en ledtråd om huruvida den gästen är en god borgare eller en smutsig överklassare. Men vi bör inte göra det på godtyckliga skäl, eftersom det inte skulle funka lika bra som ledtråd.
Jag tänker mig vidare att det finns borgare som kan ha passiva förmågor (som i Star Warulvsspelet) med riktigt bra info kring raserna.
Jag tror att Fuffens lade till regeln om att bjuda folk på drinkar just för att han skall få en massa PM från alla deltagare, vilket betyder att spelare inte tjänar något på att sitta och titta på inloggade-sidan i hopp om att se överklassare skicka in sina utröstningsval. Så min magkänsla säger mig att vi borgare förmodligen inte har så många förmågor; och därför blir jag lite misstänksam när någon börjar veva med håven efter borgarförmågor.
Jag ändrar mig.
Röst: Vimes. (Jag har ingen
stark misstanke mot dig, men jag är lite nöjdare med att rösta på dig än på Hellzon i nuläget)
Ett tips till alla andra: Det bästa sättet att få bollen i rullning är att slänga ut röster på någon. Tidigt. Och sedan försöka klumpa ihop dessa röster och starta ett drev mot någon spelare, för att få denna att avslöja sin roll. Detta skall vi som bäst göra
långt innan deadline för rundan går ut. (Vi vill nämligen ha gott om tid på oss att flytta om våra röster efter avslöjandet har kommit) Det viktiga med att samla ihop våra röster i stora drev är:
1. Det minimerar överklassens övertag, eftersom de kommer att försöka manipulera rösterna för att rädda varandras skinn.
2. Det är guld att analysera i efterhand. Vem såg avvaktande ut? Vem kastade fram starka anklagelser för tidigt? Vem var defensiv och beskyddade spelaren med ett drev mot sig? Vem hoppade på bandvagnen sent? Osv. När vi väl hittat vår första överklassare så kommer resten av spelet gå
så mycket lättare om vi har röstat flitigt och klumpat ihop rösterna i några få bandvagnar tidigt från första början i spelet.