Re: Röster
Vicotnik said:
Björn den gode said:
Vi börjar bli bra på att klumpa i vart fall, synd bara att så många röstar fel.
Okej? Vilka menar du röstar fel? Det vore intressant att veta.
Seconded.
Rising har ju outat sin förmåga nu så min röst på honom saknar nu motivering. Dock vet jag inte riktigt vad jag ska göra av den. Rising har jag inga större misstankar mot, utöver att han ligger på min radar.
Krank vet jag som sagt inte vad jag ska tro om så en röst på honom känns svårmotiverad. Dessutom tror jag att hans förmåga kan visa sig användbar senare när vi får mer klarhet i vad ras egentligen innebär. För tillfället vet vi ju inte mer än att det, enligt Basenanji, är dåligt att outa det.
Björn den Gode skriver mycket mindre än han brukar göra och han har dessutom en intressant meningsskiljaktighet med Krank som kan vara användbar att analysera senare. Själv tycker jag att en röst mot honom inte gagnar oss för tillfället. Nästa runda däremot skulle jag gärna vilja pressa honom lite.
Vandraren ser ju ut att åka ut nu, något som vi inte får speciellt mycket direkt information av eftersom han inte är här för att försvara sig. Nu när det ser ut som att han definitivt kommer att ryka tror jag att några varulvar kan hoppa på tåget eftersom alla andra tycks göra det. Det kan dock bli intressant att undersöka senare.
Vildkatt tycker jag spelar konstigt och skriver oklara inlägg. Fast i och med att hon är nybörjare så kanske det är naturligt. Jag tänker hålla ett öga på henne i fortsättningen.Jag gillar inte att hon fortfarande tycks slumprösta och inte komma med några motiv, sådant beteende är endast skadligt för byborna så sluta gärna upp med det. Jag vet att det kanske inte finns mycket att gå på för tillfället men en dåligt motiverad röst är bättre än en slumpröst för de kan man i alla fall gå tillbaka och analysera lite senare.
En person som börjat blinka på min radar är Måns. Först röstar han på Vildkatt eftersom hon ännu inte skrivit något. Drevet mot henne går dålig och Måns byter röst till Vandraren. När drevet mot Vildkatt drar igång på allvar hoppar han tillbaka till det. När drevet börjar ebba ut hoppar han tillbaka till Vandraren som har flest röster mot sig. Jag kanske läser in för mycket i det men i mina ögon framstår Måns som en opportunist som röstar där det redan finns en massa röster, något som i mina ögon luktar varulvsbeteende. Det är väl för sent nu, men jag ser gärna ett drev mot Måns nästa runda för jag är nyfiken på vad som kan ramla ut om man pressar honom lite.
För att markera mina avsikter tänkar jag rösta på Måns redan i denna rundan, inget av de andra dreven är särskilt tilltalande heller så jag vill inte rösta i något av dem.
Röst: Måns