Det är stor fest i Pyrisamfundet och lokalen den här berättelsen utspelar sig i är fylld av glada festprissar. I ett VIP-rum med extra blank inredning befinner sig 18 personer som hamnat där av olika anledningar. Dessa kan delas in i två övergripande kategorier: Överklass som faktiskt är vana vid VIP-rum och Borgare som är ovana vid så här fina glas och snittar som återfinns i rummet. De förstnämnda är inte alls förtjusta i att ha en massa fattiglappar, bönder och annat pack och är fast beslutna om att bli av med dessa. Borgarna är å sin sida trötta på dryga inavelsfjollor och tänker få ut överklassen från rummet. Det stora hindret är dock att det är en -maskeradbal- vi befinner oss på och det är omöjligt att se vem som är vem. Är det där riktiga horn eller sitter de på hans mask? Det enda sättet att veta är att spana in bugningen en person som lämnar rummet gör (man bugar alltid när man lämnar VIP-rum), då enbart överklassen kan göra en elegant sådan.
Överklassen vinner spelet om de vid något tillfälle är minst 50% av de återstående festdeltagarna. Borgarna vinner om samtliga från överklassen är ute ur spel. De vanliga reglerna för varulsspel/mafia. Om du undrar vad tusan det här är för något så kolla in smakprov från mitt senaste spel. STAR WARulvsSpel: intresseanmälan, Episod I. Inga särskilda förkunskaper krävs för att spela, men fråga gärna om något verkar oklart.
Och nu till min fråga:
Är du en av dessa 18 glada festdeltagare? Redo att föra din sida till triumf?
Först till kvarn. Övriga hamnar på reservlistan och får hoppa in om någon skulle dra sig ur av någon anledning. När det börjar bli dags att börja så kommer alla anmälda att få ett PM för att bekräfta att de verkligen vill spela. Sedan kör vi!
Överklassen vinner spelet om de vid något tillfälle är minst 50% av de återstående festdeltagarna. Borgarna vinner om samtliga från överklassen är ute ur spel. De vanliga reglerna för varulsspel/mafia. Om du undrar vad tusan det här är för något så kolla in smakprov från mitt senaste spel. STAR WARulvsSpel: intresseanmälan, Episod I. Inga särskilda förkunskaper krävs för att spela, men fråga gärna om något verkar oklart.
Och nu till min fråga:
Är du en av dessa 18 glada festdeltagare? Redo att föra din sida till triumf?
Först till kvarn. Övriga hamnar på reservlistan och får hoppa in om någon skulle dra sig ur av någon anledning. När det börjar bli dags att börja så kommer alla anmälda att få ett PM för att bekräfta att de verkligen vill spela. Sedan kör vi!