Nekromanti Varulvsspel:UA - Tredje drinkrundan

kefka

Hero
Basenaji said:
Om du inte vet exakt vad Feu skrev, hur kan du veta att han inte skrev gift?
Tror du verkligen att spelledaren skulle vara så elak? I min förmågebeskrivning står det inget om att mottagaren skulle få någon sådan info, utan endast något i stil med mottagaren kommer märka att hans drink smakar lite annorlunda. Men iofs, vår spelledare kanske är elak, så sådana fall kanske han skrev gift. Men hur vet du då att han inte gjort samma sak mot dig och givit en falsk förmåga med falsk info?

Så nog för ikväll, återkommer imorgon efter lunch.

Basenanji

Postd20modernist
Visst, jag kan ha fått en falsk förmåga, så kan det vara. En gång tidigare har jag varit naiv siare...

Nåja, antingen är det så här:

-kefka är doktor. Hans drinkar skyddar mot förmågor. Då vill jag be om ursäkt för mitt drev som jag har tjatat så om idag. Väktaren borde vara varskodd.

-kefka är inte doktor. Han lämnar spår efter sig i drinkar.

Ok, jag backar. Fan, om det är Rising som ligger bakom det här. (Varför jag tjatar om Rising: meh, han hänger i vrålan hela dagen men gör inget här?)

Röst: Ingen

Vimes

Sillkung
Ja, Basenanji. Verkar som om ditt Kefka-drev var en blindgångare. Finns det något annat i din information som kan användas nu när vi väl outat raser?

(Btw, igen, DET ÄR VÄL INGEN SOM SITTER OCH TRYCKER PÅ EN PASSIV FÖRMÅGA I STIL MED "Ett mentalt muterat djur är ÖK"? Det är bara att spotta ut sånt nu när vi outat (om inte tidigare))

I ditt första inlägg efter massoutningen nämner och röstar du på Glom. Har vi något att gå på där?

Basenanji

Postd20modernist
Rising:

Jag röstar som tredje person på Zebulon 7/3 20.55

Basenanji->Zebulon

kefka 3 (hjk Zebulon Purgatory)
Purgatory 3 (Måns Vicotnik Hellzon)
Ingen 3 (Persson Vimes krank)
Zebulon 3 (Rising, Björn den Gode Basenanji)
Glom 2 (Vildkatt kefka)
Björn den Gode 1 (Paxen)
hjk 1 (Glom)

Därefter röstar Vimes på Zeb 7/3 20.58

Zebulon 4 (Rising, Björn den Gode Basenanji Vimes)
Ingen 2 (Persson krank)
Glom 2 (Vildkatt kefka)
Björn den Gode 1 (Paxen)
hjk 1 (Glom)

Sedan röstar hjk på Zeb 7/3 kl 21.31

Zebulon 5 (Rising, Björn den Gode Basenanji Vimes hjk)
Ingen 2 (Persson krank)
Glom 2 (Vildkatt kefka)
Björn den Gode 1 (Paxen)
hjk 1 (Glom)

Titta på den röstningslistan. Sex röster ligger på andra än kefka-Purg-Zeb. hjk är inte supersäker på att Zeb är rätt person att rösta på så vi kan inte påstå att Zebulon var allmänt rökt vid det laget.

Vem "sänker" Zebulon?

krank röstar på Zebulon 7/3 kl. 21.40

Zebulon 6 (Rising, Björn den Gode Basenanji Vimes hjk krank)
Ingen 2 (Persson krank)
Glom 2 (Vildkatt kefka)
Björn den Gode 1 (Paxen)
hjk 1 (Glom)

Lite konstigt är det?

Basenanji

Postd20modernist
I min beskrivning står det så här:

"Du är en mycket analytisk, deduktiv varelse som har kommit fram till att [ras X och Y] innehåller de mest kraftfulla förmågorna".

Just nu kan jag inte spontant se något annat än kefka/Måns. Möjligtvis Rising, som bara glider bort hela tiden. (Fan, vid åtinstone tio tillfällen har jag räknat med att han borde skälla ut mig för att vara all over the place mm mm. Inget kommer från honom. Och inte heller han är en kraftfull förmåga enligt Feus beskrivning).

Men jag kanske har en skruv lös i alla fall?

Suck. Sorry byn, men jag försökte så gott det gick.

/Basse, ses i morrn macken

Pilzefrau

hon/henne
Och för er som nu vill hoppa på Basse med "jaså, nu plötsligt fick du nog och ger upp efter att ha drevat hårdare än någon" har jag två saker att säga. För det första är det så han spelar. Jag har visserligen inte koll på hur mycket han är så även som varulv, om det är lika mycket, mer eller mindre, men för mig känns det som basseness as usual. När han väl hittar något att dreva på är han all over the place med "jaså, säg det till dina varulvskompisar!" och "Ah, du gjorde ett misstag där!" om småsaker. Det är rätt annorlunda mot många försiktigare spelare, så jag kan förstå om någon tycker att det känns skumt, men själ måste jag hålla med krank i hans utlåtande om att varulvar inte spelar så högt. Basse har grönat sig i min bok genom att spela som han brukar.

Problemet är att kefka-drevet som sagt inte hade så mycket. Tills vidare blir det
Röst: krank
för att jag hellre se att han åker än vår läkardroid, men precis som krank gjort tidigare säger jag att den rösten gärna ändras om något bättre kommer fram.

Vildkatt är väldigt tyst och röstar konstigt. Snart börjar det bli dags för inaktivitetsröster igen, även om det är tråkigt. I brist på scum hängs hellre en inaktiv bybo än en aktiv, lyder resonemanget som gällde runda ett och fortfarande håller - i brist på andra misstänkta alltså.

Ond bråd död

Swashbuckler
Inte är det att sänka nån att komma in som sexa när närmsta konkurrent bara har tre. Den som borde grönas är Vimes, och eventuellt jag. Betänk hur extremt många röster det slutade med. Det säger nånting om det allmänna omdömet på Zebulon. Att Krank hoppar på ett drev sent som såg så uppenbart ut säger ingenting.

En sak säger dock ditt inlägg, att du antingen är för stolt för att erkänna att du har fel, eller desperat att rädda din varulvskompis Krank.

Pilzefrau

hon/henne
Basenanji: jag hoppas att det där inte är ett direktcitat ur ditt PM. Om det är det hoppas jag att det inte är tillräckligt allvarligt för att du ska lekledardödas (jag har sett det hända en gång, det var mest trist för alla).

Vimes

Sillkung
Fuck.

Nu är vi tillbaka på att det bästa är att rösta ut Krank baserat på Zebulon-incidenten. Dock finns det massor av indicier som pekar på att det faktiskt var så att Zebulon uppfattade Kranks breadcrumbande i tråden och inte alls hade pratat med honom privat.

Vi gör såhär:

Röst: Hjk

Hjk ligger lågt, i varje fall inom gränsvärdena för vad som kan betraktas som skumt.

Vad tror ni, kommer vi kunna vända bandvagnen under dagen imorrn? Jag är sjukt villrådig, vi har inte alls något momentum nu. Känns som om utröstningen kommer bli väldigt slumpartad imorrn. Vilket iofs kommer ge oss bra info. Jag noterar redan nu att jag kommer ha möjlighet att ändra min röst någon gång under dagen, dock sannolikt inte precis innan deadline under kvällen.

VildKatt

Warrior
Om Rising är en som faktiskt förgiftar andras drinkar, kan en outning om drinkar just vara vad han behöver för att fucka upp saker och ting. Mer än väl till och med.

Jag ser faktiskt ingen som gör honom akut grön. Att han är hjälpsam är förvisso bra för laget men det säger faktiskt inte att han är en del av Borgarna för det.

Vimes

Sillkung
VildKatt said:
Jag ser faktiskt ingen som gör honom akut grön. Att han är hjälpsam är förvisso bra för laget men det säger faktiskt inte att han är en del av Borgarna för det.
Du är medveten om att Rising var den som drog igång Zebulon-drevet?

Pilzefrau

hon/henne
Med risk för att verka hoppig: jag är på.
Röst: hjk

kefka(4): Purgatory, Persson, krank, Vicotnik
krank(4): hjk, kefka, Måns, Rising
hjk(2): Vimes, Pilzeman
Glom(1): Paxen
Paxen(1): Glom
Rising(1): Vildkatt

VildKatt

Warrior
Jag har inte akut sagt att han är vaulv heller, men jag tyckler att han beter sig som ett scum - det innebär att han kan tillhöra vilken fraktion som helst - utom borgarna.

Leta scum överlag är en bra idé, som han själv föreslagit, för alla som inte är vi är dem!

Vimes

Sillkung
Bra med rösträkningen där, Pilzeman.

Kan vi försöka uppdatera den varje gång vi röstar såhär under rundans slutskede?

Ond bråd död

Swashbuckler
Som andra sagt: Zebulon drevet drogs igång av Rising.

Har du inte läst att Kefka är doktor och medicinerar med drinkar? Varför skulle han påstå det om Rising var förgiftaren?

Du är riktigt...konstig.

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag skriver väl en massa? Det känns så iaf.

Kanske blir det mest på kvällarna när jag är ledig. Sen kan ni väl dreva mot mig om ni vill men tycker ni inte att Krank och Glom är skummare?

VildKatt

Warrior
Att Rising är den första att rösta på Zebulon gör honom INTE till grön! Det gör honom till en som vill ha ut överklassen, vilket förvisso är jävligt bra, men det är ett stort steg därifrån till att vara Borgare. Det innebär att han faktiskt kan vara något annat.

Nu har jag dock kommit till biten där Kefka går ut med sin förmåga vilket gör att han blir grön däremot, vilket därmed rensar upp misstankarna för Rising en smula. Krank tror jag inte alls är annat än Borgare och därmed är hjk och Glom på listan igen.

Och Måns, som inte riktigt undgår radarn för de flesta, men inte får röster.. Är ett tveksamt kort. Basses anklagelser föll i sanden för inget säger ju att en robot inte kan påverkas av alkohol.. Just som han själv kom på.

Tåg är dock bra skit.. Så jag hoppar väl på samma vagn som tidigare runda.

Röst: Glom

VildKatt

Warrior
I övrigt kan jag meddela att jag dels håller på att reparera min krockskadade bil och dels faktiskt är utan internet (ARGH!!), så just nu är jag en smula upptagen för att kunna skriva mycket oftare än så här. Just nu sitter jag däremot hos en manlig kamrat och skriver. En som tacksamt nog inte bara har internet utan också en rejält större skärm. :gremlaugh:

I övrigt är jag alltså ett MD eller MMD. Är för full för att veta min förmåga och hoppas på att nyktra till - ergo: No drinks for me.

Vem jag ska ge min drink till den här gången.. Hmm.. Någon idé därom?