Så, nu har jag äntligen läst ikapp.
En sak som vi fortfarande verkar lägga tid på är att ulvarna skulle samarbeta. Om jag inte läst reglerna helt snett så finns det ingen ulv som känner till den andra ulven. Dvs det finns ingen taktik ulvarna emellan. Precis som Sidd nämner så finns det ingen beröringsskräck eftersom de inte vet vem de ska ha beröringsskräck emot. De kan givetvis ha gissning men det är ju isf på samma nivå som vi tror oss veta vilka som är bybor och bör således ha ungefär lika ofta rätt i sina gissningar.
Jag valde aktivt att styra bort röstningen från Basse mot Rasmus, det finns det nog inget tvivel om. Jag hade inte sett några tendenser hos Basse och köper inte argumenten runt "smulgate". Dessutom är han en av de aktivaste i byn och därför mer värdefull för byn att ha kvar. Jag ser fortfarande inga tendenser hos Basse, de tendenser jag sett skulle i princip bara kunna bero på beröringsskräck/samarbete mellan ulvar vilket ju inte ska kunna finnas i det här spelet (om inte Vimes undanhållit något från oss).
Impetigo svänger in sig på smulgate och tycker att det är en jättesmulning för basse. Jag tror inte på smulgate men det här ger mig en hel annan information.
OM Impetigo hade varit mästerulv hade han knipit näbb och nattmördat Basse, det låter iaf som vi är överens om att ulvarna hellre hittar varandra än mördar en bybo. Det innebär ju att Impetigo inte kan vara mästerulv och i det här fallet med så lite information lär han åka högt upp på listan över gröna, även om han givetvis kan vara lärlingsulven.
@Sidd jag tror att för byns bästa så ska vi sluta göra inlägg som bara bidrar med konstigheter, förutsatt att du inte är ulv, då får du gärna fortsätta skriva dumheter så du blir utröstad
Om Impetigo är grön och Sidd spelar sitt vanliga spel (hans enda rödande var hans fruktansvärt konstiga inlägg som såhär i efterhand nog mer grönar än rödar honom, en ulv-Sidd skulle väl inte riskera knäppröster sådär?) så kommer fjodor och Basse vara ulvarna. Jag hittar inget i fjodors spel som kan gröna honom. Och jag ville inleda den här rundan med att sätta honom i rampljuset så jag fortsätter med det:
Röst: Fjodorsenuba