Konrad Konvalj
Myrmidon
Håller så klart med på detta, men är inte lika säker på att det är just Tyr som skall dingla denna runda.Vimes said:Alltså, Tyr har ju med all önskvärd tydlighet visat att han är ulv. Är han inte det ska jag äta upp min katt. Seriöst nu, vad skriver han egnetligen? Han är jagad? Folk ljuger ihop saker om honom? Han ska inte skriva något eftersom han är bybo? Alltså, den svadan han har levererat här är väldigt oTyrig (Tyr har ju varit lugn som en flbunke i alla tidigare spel) och så jävla ulvig att jag nästan får kortslutning bara av att tänka på det. Tyr känns megaröd.
Nu efter OBD´s övertagande av Spider så skall han ju absolut få minst en runda på sig att kämpa ikapp. OBD är ju en klippa som ersättare och hans senaste inhopp var han väl grön om jag inte missminner mig? I min plan så låter vi OBD jobba och bygga upp sin version av spelet. Han kan landa i samma tankar som Spider eller komma upp med helt nya. Visst för att han kan vara speglad av hur övriga har skött sig i spel, men det kan även komma upp något helt nytt som vi andra missat att reflektera över.Vimes said:Sen hoppade Spider av. Kan det vara så att han gav upp (Tyr säger ju det, och han borde ju veta?)? Alltså, om vi börjar med att Spider faktiskt är ulv. Vi antar det. Jag tycker att det finns en del argument, och i synnerhet rösten på mig. OM Spider är ulv, varför hoppar han av? Förstår ni hur jag menar? Varför säger han inte till sina ulvpolare: "Hey, jag har inte tid. Se till att nita upp mig rejält?" Om det är så att han inte kan skriva NÅGOT MER ALLS i tråden så kan jag fatta att det inte funkar som "offer", men båda de gånger jag varit ulv (Western och Familjen) har "jag har ju inte så mycket tid, så ni kanske ska offra mig" förekommit i ulvdiskussionen. Så, om Spider är ulv är det antingen så att han 1) verkligen inte kan skriva NÅGOT mer eller 2) han har gett upp helt och skiter i allt.
Purgatory är ju en av ulvarna. Det har jag varit rätt säker på en längre tid. Att han flyr fältet på det sätt han gör är märkvärdigt, men jag tror det kan handla om att han inte är förmögen med att bygga upp ett starkt case mot en bybo. Det är inte värt ett försök för Purgatorys del. Risken att bruna andra ulvar är för stor. Nu är Purgatory en gratis hängning för byns del så det är bara att tacka och ta emot.Vimes said:Däremot har Purg ballat ur spel. Att han inte ens skrivit (detta gäller SPider också) något "Sorry, dudes, jag kommer bli tvungen att hoppa av, hoppas ni vinner! Jag tror xyas är en sumprunkare!" tycker jag är märkligt. Som bybo, där man varit en del av en gemensam diskussion känns det som en grej man gör.
Det jag inte tänker glömma i den här texten är ju att ulvarna sitter i en rätt god sits om spekulationer i dessa banor flyter runt i spel. Det är just nu en del kaos och det kommer ulvarna tjäna på. Purgatory är en liten nyckel i det hela (om ingen ersättare hittas) får vi se om han är röd eller grön gratis. Utifrån det och vem vi väljer att hänga + nattmordet kan vi jobba vidare. Det är ju lixom bara att vända på det. Spider/Purg har inte tid och måste ge upp. Ingen av de känner att de vill tacka av byn så det är en lättare utväg att bara lämna in handduken. Som bybo är det ju inte helt katastrofalt att inte vinka tack och adjö lixom. Det har väl hänt förut? Börjar vi redan nu spekulera i att avhoppare är ulvar så får den/de kvarvarande ulvarna rätt mycket gratis tycker då jag.Vimes said:Så liksom: antingen har Spider/Purg verkligen INGEN möjlighet/ork att ens vinka av spelet, eller så har de gett upp. Med tanke på hur spelet utvecklat sig känns det ju som att, om man sitter som ulv och har det lite pressat med tid och så, det inte är så jäkla hög tröskel på att kasta in handuken. Är både Spider och Purg ulvar hade de verkligen fått jobba med en jävla uppförsbacke...
Jag tycker det påverkar i allra högsta grad. Vi kan inte fortsätta tänka att det är Spider som styr bakom ratten utan låta OBD göra sitt jobb. Oavsett hur röd Spider än var så kommer jag tillsvidare se OBD som en väldigt bra resurs. Hans tankar är i nuläget de allra viktigaste i min syn att se på det hela.Vimes said:Sen hoppade den gode OBD in (bästa varulvsersättaren!). Jag är för trött för att komma på något sätt att tolka det i mina förvirrade tankebanor ovan? Påverkar det på något vis? Nej, det gör inte det va? SPider säger till Vico att han inte kan/vill vara med, OBD ställer upp. Inga konstigheter.
God morgon!Vimes said:Tjing och god natt!