Mukwa said:
Har siaren prickat en ulv får siaren avvakta tills det blir nödvändigt. Inget mer snack om siandet. Det ger mer till ulvarna än till byn, och KK har jättefel.
Det är bra att det finns olika tankar i byn. Jag släpper siaren så länge. Denne vet ju i alla fall hur jag vill att vi ska göra och denne vet hur andra vill att vi ska göra.
Så. Hur går vi vidare?
Jag är för att pumpa på med hängningar så vi får lite fart och rull. Första rundan med 900+ inlägg räcker ju rätt långt och här i runda 2 är det väl egentligen Brynolf som rockat. Han behöver inte ens rocka i mina ögon. Brynolf har skött sig snyggt hela spelet lixom.
Cassius är ju den som måste jobba loss. Läser jag mellan raderna så är det han på tur och inte mig emot. Mitt andra alternativ är i detta nu inte du Mukwa. Du skriver att jag är röd i och med att Tyr är röd? Lägg fram det så kör vi. Jag ser Vimes som en potentiell ulv i och med att Tyr var röd så jag är öppen för en match mellan oss. Två jämna drev och sen får vi se om det är nån som vill gå in och röja vid 22.00.
Nått måste vi göra. Det finns inget tempo och det är ju rakt av ingen som kommer med nått nytt och banbrytande. Jag själv är ju så klart en bidragande orsak också. Jag läser ikapp lite nu och ser att jag målas ut som en mindre sumprunkare för min runda 2. Jag köper det. Jag har inte varit så värst bra. Jag var inte så värst bra i slutet av runda 1 heller för den delen, men det beror säkerligen mest på att jag har kvar Vimes som brun.. Alltså, jag kan inte riktigt släppa Vimes och det är väl inte bra för mitt spelande. Jag är inrutad och säker på att Vimes kan dra igång en bra ulv-plan i detta flufflösa spel. Jag tror att det är lättare att vara ulv i det här spelet (speciellt som en styrande spelare. Nån som tar tag i saker och driver byn framåt. Det finns inte så mycket att åka dit på om man kikar på ett fluffspel).
Vimes vill också hänga Cassius. Är han röd som jag tror kommer jag inte ge Vimes några extra bybopoäng för det konstigt nog? Är jag lite obstinat på att fimpa Vimes? Äh. På två vis det där. Ulvarna fimpade Recca senast och hon var ju uttalat grön. Jag tippar på samma sak som Brynolf att det var argument 1 (nånstans ett gäng med inlägg tillbaka). Sen kan hon ha varit en ulv på spåret också. Nämligen Cassius. Jag håller fast vid att OBD har styrt upp Spiders spel och att Spider egentligen spelade som vanligt. Alltså, dålig koll i tråden, lite stressad. Inlägget där han röstar på Vimes är ju inte bra och det är klart att det luktar lite osäker ulv där men..
Sitter på en dålig lina nu så jag har lite dålig koll på vad jag tagit upp och inte men jag pumpar vidare. Jo, ulvarna hängde Recca för hennes grönhet och jag kommer hålla Vimes som brun fortsättningsvis för att jag har honom som en potentiell ulv. Ryker inte Vimes i ett nattmord är han inte grön nog och det är ju bra för byn. Hänger vi Cassatory och han är ulv har Vimes varit högst delaktig i två hängningar och det är väl grönande nog för att förtjäna ett nattmord? Skulle inte tro det. Vimes kommer va kvar i spel. Således måste jag nog nacka Vimes för att kunna gå vidare efter Cassius fall
Mukwa said:
... men om det var en ulvplan att skapa ett motiv till Vimes att rösta ut Tyr skulle Vimes ha dragit på att posta citatet några minuter, något annat skulle vara uppseendeväckande. 1:49 är helt enkelt för tidigt, och således för kasst ulvspelande. Dessutom skulle ulvarna ha tjänat mer på att vänta ett tag och då möjligtvis få ut siaren.
Beror på hur man ser på det, men visst det är inte optimalt ulvspelande. Såg någonstans att Brynolf skrev nått om att det tog 2 sekunder att hitta det där citatet? Då är det ju banne mig ännu mer rekord tid och dags för os. Ulvar har väl en tendens att vara het på gröten ibland va?
Jaja.
Jag lägger en röst här och nu också.
Röst: Cassius
Att tillägga, jag tycker det är skitbra att ni tar ner mig på jorden och säger att Vimes är grön. Det kan vara bra för mig att höra det. Jag skall jobba på alternativa kandidater, men just nu kan jag inte släppa Vimes slapphänta spel gentemot Tyr. Tyrs "räddning" av Vimes och sedan Tyr utspel varpå Vimes kommer in på en vit häst med skinande rustning och hänger ulv-Tyr. Det är bara för mycket för mig
Återkommer senare ikväll när jag har bättre koll på tråden och slipper sitta på en padda i ingenmansland. Jag har dock snus och öl så jag överlever.