Re: Gammal lort...
Elmrig said:
Sapient said:
Elmrig said:
Jag hinner inte just nu men jag gissar att det finns en del i mina inlägg under andra hälften av R1. Ska försöka få tid imorgon förmiddag.
Gissar du på vad som finns i dina inlägg, när de är gjorda eller vad? (Av vem, kanske?) Du minns väl vem du anklagat?
Det där verkar, apropå det där med att lova bevis och sedan inte riktigt kunna leverera, väldigt vagt.
Det stämmer att jag inte har 100% koll på vad jag ordagrant skrivit i mina inlägg i runda 1 (det är en hel del inlägg i den rundan, bara så att du vet). Jag har en uppfattning om vad jag skrev och jag vet vem jag var på, därför skrev jag som jag skrev.
Och vad är det för en fråga egentligen? Jag har fullt sjå att hinna hänga med i tråden som det är och klarar mig bra utan en massa snömos som kräver svar (snögubbar?) mellan de intressanta inläggen.
Hmmm.... Tack för svar. Ett märkligt svar, men ändå. Det var kanske just det jag väntade mig.
Alltså, hur jag än vänder och vrider på det så är formuleringen "...jag gissar att det finns en del i mina inlägg under andra hälften av R1" väldugt underlig. "Gissar att" signalerar helt tokiga saker för mig.
Om det nu var tidpunkten du var osäker på, hade väl det naturliga varit att skriva något i stil med "i mina inlägg, jag minns inte när - men jag gissar mot slutet av runda 1" eller så. Det hade varit lätt att förstå.
Men jag tänkte också (helt ärligt) att du kanske var osäker på vad du
faktiskt hade skrivit. Ibland har man ju misstankar man inte skriver ut. Kan vara svårt i efterhand att minnas.
Då hade det t.ex. varit naturligt att skriva något i stil med "jag minns inte hur mycket jag skrev om detta i R1, men jag minns att jag reagerade på saker. Jag ska återkomma..."
Typ så.
Båda förklaringarna tedde sig helt rimliga. Men märkligt formulerat - och sånt ska man alltid reagera på. Frågar man inte, fångar man inga ulvar.
Så jag frågade - och du svarar
precis som en ulv.
Du är snäsig, du försöker förklara bort det - och du drämmer till med att tala om för mig var jag ska leta (någon annan) och inte (dig).
Det är inte svaret från en jäktad bybo, utan från en ulv som inte gillar uppmärksamheten.