Konrad Konvalj
Myrmidon
Ja precis. Som alltid kan det vara tvärt om..Brynolf said:Jo, jag är också inne på det. Elmrigs röst på ODB betyder två saker: Han ville inte vara med och rösta ut bybon RJ, vilket kan verka sunt om man är ulv och RJ ändå skulle ryka (vilket verkade rätt sannolikt). Och genom att lägga en harmlös röst på OBD kan han senare (när OBD hängts upp i baktassarna) hävda ännu mera "vad var det jag sa". Känns typiskt ulvigt, jag körde en liknande taktik i Ankeborg vill jag minnas.Konrad said:Varför röstar Elmrig på OBD om de båda är ulvar? Elmrigs; "Va var det jag sa" är ju sjukt störande. Lite in your face och det känns ju inte riktigt som att man är med i byn genom att köra ett eget race. Om man är osäker på R.J´s vara eller icke vara så är det ju ett måste som bybo att förklara läget och förhindra en hängning. Vi är ju ett lag och i laget finns det två snubbar som är redigt onda och vill hänga oss alla.
Varför röstar Elmrig då på OBD om de båda är ulvar? Jag kan tänka mig att det kan baseras på att OBD ligger rätt hårt i ulvfållan den här rundan och det kommer ju ge ännu ett läge för Elmrig att köra på sitt "Vad var det jag sa!".
Men, som alltid, det kan ju också vara tvärt om.
Vi måste nog banne mig göra en lista (alltså, du måste göra en lista Brynolf..) En lista som säger vem vi tjänar mest på att hänga för att få ut mest om den är röd. Är den vi hänger grön vill vi ju givet få ut så mycket som möjligt ur det också, men hittills har vi ju inte lyckats så värst bra med det.