Re: Varulvsspelet - Klassikern - Runda 5
Brynolf said:
Varför röstar Brynolf på OBD när han inte tyckt att OBD har spelat särskilt skumt? Det tycker jag är skumt...
Tja, jag tyckte, precis som de flesta vad det verkar, att de båda var ungefär lika skumma. Skillnaden var att OBD/SJ ulvade sig ordentligt i första rundan, och nu lugnat ner sig medan Elmrig var på min grönish-lista i början men sket ner sig mer och mer allt eftersom. De största enskilda pingarna låg (och ligger) fortfarande på OBD.
Du vet att det här innebär att du seglar upp några pinnhål på ulvstegen tills... tja... tills partiet är över faktiskt... Är OBD ulv så går det förstås över
Är han det inte så ja... då är jag inte lika säker på att KK är den som ska nackas. Han och jag gjorde valet att hänga Elmrig, jag framförallt, men KK var väl medveten om vad jag gjorde när jag bytte röst. Hade han varit ulv med Elmrig så hade han lätt kunnat byta till OBD och då hade jag inte bytt röst, eftersom det inte spelade så stor roll för mig vem av OBD och Elmrig som åkte. Frågan är iofs om en ulv hade mått så bra av att ta ut en bybo (eftersom OBD måste vara bybo för att KK ska vara ulv), men hursom så stod det mellan två kandidater som var lika misstänkta och då är det ju ingen höjdare om ulv no 2 (3) röstar på sin kompanjon. Nä. Brynolf får ta KKs plats som nr 2 på listan för hängning, efter OBD.
Den här hängningen är så jävulskt skön att ha avklarad. Framförallt för att det var en ulv som dinglade, men också för att vi bara har EN kvar att jaga.
Vad betyder det här EN nu då? Jo, det betyder t ex att ni övriga kan konstatera att jag och KK inte har gjort upp nåt bråk via mail, att OBD inte har tagit rygg på mig för att vi skulle vara mästerulvar ihop... ja, och så vidare. Så grymt skönt. Nu har vi en kvar och vi har en felmarginal. Det är så gudomligt skönt det här byn!