Några ord om spelupplägget då.
Alltså jag var rätt vilsen måste jag säga. Bara en massa mjuk info och utan någon hård info att hänga upp det på. Jag misstänkte att det inte skulle vara något för mig, men jag gav det en chans. Nästa gång det blir klassiskt lir så sätter jag nog upp mig på reserv.
Flexibel utröstning fungerade sådär. För det första så vinner byn en massa på långa rundor. Långa rundor gör även att tristesen infinner sig efter ett tag. Flexibel utröstning var också väldigt svårt då en eller flera var inaktiva. När jag först läste om Klassikern så läste jag om röster av bly. Innan spel så trodde jag att ens röst skulle vara fast efter det att man lagt den under rundan, och att den med flest röster åkte ut.
Skulle jag ha med flexibel utröstning i framtiden så skulle jag nog ha med ett system som hjälper till mot inaktivitet. T.ex. att antalet röster som krävs för att rösta ut någon sänks med 1 för varje dag som går efter x dar. Jag hade antagligen haft med en tvingad deadline efter y dar också.
Annars var det ett treligt lir, bara ett som inte riktigt passade mig. Starkt jobbat av Vic som mäktade med att skaffa en drös ersättare och skötte spelet bra dagligen. Applåder till ersättarna som gjorde ett bra jobb också. Det gjorde lite ont att se de rabiata byborna slita er i stycken.