Om inte
@BiobunkerVII tar sig samman och styr upp april kan jag ha en plan B.
Precis när Månstråla stoppat ned den sista inbjudningen i postfacken inser hon att något inte stämmer. Är de inte sex personer som jobbar på Framgångståget? Postfacken är ju flera än så! Stämmer ryktet att VD:n Basenanji har anställt några ”senior advisers” som kanske ska ta över? Som inte hör hemma på Framgångståget?!!1!!!!
I det här traditionella varulvsspelet får alla tillgång till en lista på kontorsartiklar. Varje medarbetare har vissa saker på sitt skrivbord och kan kanske snegla på andras skrivbord. Genom att dela med sig av information om vem som har vad kan ni kontrollera varandras bakgrund, men så sägs det att någon av rådgivarna kontrollerat vem som har tagit vad ur kontorsförrådet! Som tur är kan väl bara en äkta framgångstågare ”lingot”? Spelet innehåller användande av kreativt språkbruk, nattmord och utröstningar.
Framgångståget – Där Framgången tuffar På! är mitt hittepåföretag som säljer på folk ledarskaps- och fortbildningskurser ingen bett om. Framgångstågets kurser innehåller självstudier, tankemoln, bikupor och flashiga strategier utan verklighetsförankring – allt samlat under peppiga ordspråk och grumlig värdegrundsfilosofi. Genom att skoja om Framgångståget får jag lite andningspaus från verklighetens motsvarigheter som många gånger är betydligt värre än mina värsta fantasier.
PS. Biobonker, eftersom du inte lär ha annat att göra i maj/juni, kan du ju kanske göra något kul där? Ett litet avslutningsparty? Tänk "Skolavslutning"!! Bara ett tips i all välmening!