Nekromanti Vatten på Diddi och Björns kvarn?

Baldyr

Hero
rollspels-nyhetsförmedling kommenterar Expressen

Jag postade precis en kort notis om den här tråden på vår nya nyhetsförmedling på Legend.se. Den aktuella notisen återfinns här.

Det kan tilläggas att synvinkeln skiljer sig något från kvällstidningarnas... Det blir eventuellt också en lite längre nyhetsartikel om ämnet i nästa veckas upplaga av e-postfansinet Rollspelaren.

/Pauli Paananen, nyhetsredaktör för Legend.se

Storuggla

Champion
Re: Ingen risk...

"Om rollspel verkligen drog till sig så många störda personer är det ju märkligt att det inte sker fler rollspelsrelaterade mord och brott än det faktiskt gör. 150.000-300.000 rollspelare påstår de att det finns. Då borde ju någon bli skadad varenda dag."

Vi gömmer ju kropparna... juh.

Storuggla, anar att detta inlägg kommer skapa rubriker i Expressen i morgon

Krille

Super Moderator
Re: SvD: Polisen nekar

Fast det hindrade inte SvD att envist hänga kvar vid kopplingen mellan våldsbrott och rollspel. Bjuvmordet, biljakten i Umeå och den ganska färska polisstormningen av rollspelare tas upp igen som "fakta".

Vindhand

Myrmidon
less

Jag orkar inte ens bli upprörd längre. Jag tror att alltför många i sverige har kommit i kontakt med rollspel själva för att sådana här dumheter skall slå rot längre. Piff&Puff var kanske riskabla när spelhobbyn vände sig huvudsakligen till barn (för alla vet ju hur tokiga folk blir när det är ungar inblandade) och det var något nytt. Morgondagens föräldrageneration är dock samma generation som spelade DoD på lunchrasterna eller i.a.f. skrattade åt någon som gjorde det. Det berövar det hela litet av dess mystik s.a.s. :gremtongue:

Kvällspressen kommer naturligtvis raljera om det och skriva vansinniga felaktigheter, men det är ju inget unikt för rollspelsrelaterade saker precis. Är man dum nog att lita på dem som en god källa straffar man sig själv ganska bra :gremsmile:

Har någon varit dum nog att släppa ut piff från sinnessjukhuset förresten? Eller är det Puff som håller kampen igång i hennes frånvaro?

Krille

Super Moderator
Re: less

"Jag orkar inte ens bli upprörd längre."

You'n me both, bro!

"Har någon varit dum nog att släppa ut piff från sinnessjukhuset förresten? Eller är det Puff som håller kampen igång i hennes frånvaro?"

Är det ens bekräftat att Piff är instoppad i självkramartröja i en madrasserad cell i första rummet?

Storuggla

Champion
Aftonbladet går på knock!

Kolla aftonlbadets diskussionsforum nu...

diskutera Är du en rollspelsentusiast? Kan du skilja mellan fiktion och verklighet?
Herre Vedklabbe...

Storuggla, blir trött

Johan K

Gammal & dryg
Bättre än inget...

Iof, det har du ju rätt i. men hellre att det står LITE än att det inte står nått.

Vindhand

Myrmidon

Är det ens bekräftat att Piff är instoppad i självkramartröja i en madrasserad cell i första rummet?

Varför skulle jag bry mig om att bekräfta rykten om henne när hon aldrig brytt sig om att bekräfta de rykten hon propagerat? :gremwink:

Krille

Super Moderator

"Varför skulle jag bry mig om att bekräfta rykten om henne när hon aldrig brytt sig om att bekräfta de rykten hon propagerat?"

Det förstås. Möjligen kan man väl dra till med "vi ska väl inte sänka oss till hennes nivå", men även det känns rätt uttjatat.

Storuggla

Champion

"Varför skulle jag bry mig om att bekräfta rykten om henne när hon aldrig brytt sig om att bekräfta de rykten hon propagerat? :gremwink:

Förvisso, svinhugg går igen, men... två fel gör väl inte ett rätt?

Storuggla, moraltant

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Ont ska med ont förgås!

Men allvarligt, du blev väl inte överraskad när du hörde ryktet första gången? :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Aftonbladet går på knock!

Det var det värsta hittills! Fullständigt oförskämt. Inom vilken annan hobby skulle man få sådana frågor?
Flugfiskar du? Betraktar du omvärlden som befolkad av orensade fiskar?
Spelar du fotboll? Kan du skilja mellan någons huvud och en fotboll?

Stryk skulle de ha hela byket.

Vindhand

Myrmidon

Det förstås. Möjligen kan man väl dra till med "vi ska väl inte sänka oss till hennes nivå", men även det känns rätt uttjatat.

Just nu satsar jag mer på "Brottas man med grisar så blir man smutsig" :gremsmile:

Vindhand

Myrmidon

Förvisso, svinhugg går igen, men... två fel gör väl inte ett rätt?

Jag mår bättre, så... :gremsmile:

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Nja... [edited]

Nästan, men då behöver du ett användarnamn och lösenord... men det är nog ganska troligt hemsidan (eller åtminstone delar av hemsidan) är nedlagd efter mordet såsom media håller på.

Alltså, jag vill bara ta en motorsåg och gå över till grannen och såga ihjäl hans katt. Jag vet inte varför, men något liknande hände i NeoTech en gång... eller var det jag själv som gjorde det? Jag vet inte riktigt, ibland kan det bli lite svårt att skilja på verklighet och fantasi. Hmmm... och senast i Counter-Strike/verkligheten (vilket det nu var) när jag smattrade ned fyra killar med en kalashnikov när jag stod och väntade bakom ett hörn. Eller var det i skolan? Eller på jobbet kanske? Just ja, jag har ju inget jobb, men min karaktär i NeoTech har det! Jag blandar ihop det lite grann... speciellt det här med var jag bor - ibland går jag till skolan och börjar prata i engelska i tron att jag är i BAMA. Snacka om skämmigt, alltså.

(eller inte :gremtongue:)

*sarkastisk ejakulation*

[update och censurering]

Kolla här. De har till och med ett eget forum.

Storuggla

Champion
Rentav förolämpande [ANT]

Är du skådespelare? Tror du att du är Macbeth när du sitter hemma och tittar på "På Spåret"?

Storuggla, drar ur korken på flaskan

Storuggla

Champion
Re: Ont ska med ont förgås!

"Men allvarligt, du blev väl inte överraskad när du hörde ryktet första gången?"

Inte för fem öre, sanare en "Jaha, vad var det jag sa?"-känsla.

Storuggla, rekommenderar whiskey som painkiller

walium

Ganska töntig, faktiskt
Fula fiskar

Om det ändå vore så väl att alla rollspelsmotståndare var bevisat sinnessjuka. Fast det är nog bara önsketänkande. :gremsmile:

Sodivra

Champion
Ska man rota i det?

Tja, det gör väl ingen skada, men.. Ja, jag skulle hålla en respektfylld ton iallafall. Det skulle kännas schysstare iallafall.