Re: Konsekvenser
Men vill man över huvud taget vara hygglig mot Piff & Puff?
Ja. Jag vill vara hygglig mot alla, trots att en hel del inte förtjänar det.
Med andra ord, läs boken på biblioteket och lägg i några lappar med adressen till sveroks website så att folk som läser den får en chans att se verkligheten.
Verkligheten? Jag har köpt ett ex av deras bok, och jag har låtit en hel del personer läsa den. Ingen har kunnat ta den på allvar. Helt enkelt för att de tar i alldeles för mycket. Det hade varit en sak om de hade konstaterat att i vissa fall, när det rör sig om psykologiskt ytterst instabila individer, så kan kanske rollspelens droppar vatten få bägaren att rinna över, men de pratar ju en massa dynga om hur rollspelare skall starta en högeranarkistisk falang som skall ta över Sverige med militära medel. Ingen har kunnat ta boken på allvar, och då är en del av de som läst den ganska kritiska till rollspel i förstaläget.
Sedan är jag bra nyfiken på vilket genomslag den här boken fick och fortfarande har. Är det över huvud taget några andra än rollspelare som läser den i dag? Var det några andra som läste den när den kom? Om vi inte räknar de personer som läste boken för att en rollspelare uppmanade dem och inte räknar de rollspelare som vill veta vad det är för fantasier de har kokat ihop, hur många har läst den då? Det är ju inte direkt en bok som man lägger sig i soffan och sträckläser för att man inte har någonting annat för sig...