Re: Ammunition
Du är med andra ord inte kritisk till spelens existens, utan du tycker bara inte att det är kul att spela dem.
Med att de drar "fel" personer till hobbyn förstår jag inte. Får man inte tycka om att spela rollspel, även om man offrar getter på fritiden? Om det du är rädd för är att rollspelskritikerna ska måla ut rollspelare som satansdyrkare för att spel som v:tm och kult har dragit sådana till hobbyn tycker jag du ska tänka igen. Religionsfrihet måste gälla även inom rollspelskulturen. Sen att medierna är ena riktiga hejare på att plocka fram enstaka exempel som om de vore en direkt spegling av hela kulturen får man inte bry sig för mycket om. Du, jag och den överhängande majoriteten av rollspelskulturen vet hur det ligger till. Om de vill lyssna på oss så berättar vi gärna. Och, precis som du skrev i någon artikel, är inte rollspel något konstigt och mystiskt längre. De flesta ungdomar har provat, eller vet ungefär vad det är. Så mediernas ofta märkliga vinkling av kulturen är inte ett så stort hot som det var.
//Anders - Har fortfarande inte kommit i säng.