Nekromanti Veckans abborrnapp

Coffe_Kanon

Swordsman
Re: Åh det finns ju fler!

Så varför den där värdelösa människo-alien-hybriden? Fick de slut på pengar? Var det produktionsbolaget som spökade? Nåja, filmen som helhet är skräp, men jag älskar skådisarna och första delen av filmen.
Ok, då kanske du förstår varför jag tycker att filmen är sämst. Jag avskyr givetvis också slutet med människohybriden (liksom, kunde de inte komma på något bättre?). Men jag gillar inte heller början av filmen, den känns mest bara som jag sa "ett hopkok av de tre första filmerna" sammanbakade i en smetig sörja.

Personligen så tycker jag inte att skådespeleriet var nämnvärt bra heller. Om du letade efter stereotypa hardguys så är den fjärde filmen fullproppad med dem. Till och med Ripley lyckades de förvandla till en sådan.

Visst jag tittar på Alien 4 när den visas på tv då tv överlag är ganska svältfött på science-fiction. Men den kommer för alltid att vara den sämsta filmen i Alien serien enligt mig. Usch och blä...

Coffe_Kanon

Swordsman

Det kan man inte. För jag tycker också att det är en av världshistoriens bästa action-SF-filmer. Och just därför att det både är desperat action och bra roller/karaktärer. Pvt Hudson är extremt minnesvärd och Bill Paxton har alltid en plats i mitt hjärta efter Aliens. Det som imponerar stort i Aliens är hur ljudet får ha en rejäl plats. Inte ljud som musik utan som just ljud. Se filmen en gång och fokusera på hur ljudet används. Och jag är svag för hur M41:orna låter. ,-)
Okej då, det går faktiskt inte att titta på den för mycket. *går och kramar sin Aliens DVD lite grann*

Jo M41:ornas ljud är på något obeskrivligt sätt lite... orgasmiskt. Jag lyssnar hellre på avfyrandet av en m41:a än te.x en upphetsad stönande kvinna. Båda ljuden är visserligen rätt najs, men den första får effekt varje gång. :gremgrin:

Tacka fan för AVP-spelen där man kan avfyra sagda automatkarbin HUR MYCKET MAN VILL! :gremgrin:

//Coffe_Kanon - den extrema ballistofilen

Troberg

Sinister eater

Jo M41:ornas ljud är på något obeskrivligt sätt lite... orgasmiskt. Jag lyssnar hellre på avfyrandet av en m41:a än te.x en upphetsad stönande kvinna. Båda ljuden är visserligen rätt najs, men den första får effekt varje gång.
Varför inte prova den här ipconfig/ifconfig-ersättaren: http://www.moanmyip.com/

Det perfekta verktyget i varje nätverksadmins arsenal...

Coffe_Kanon

Swordsman

Varför inte prova den här ipconfig/ifconfig-ersättaren: http://www.moanmyip.com/

Det perfekta verktyget i varje nätverksadmins arsenal...
För dålig skådespelerska, jag "föredrar" äkta stönande (eller bra spelat sådant). Men som jag sa, det spelar ingen roll hur bra skådespelerskan är, det är fysiskt omöjligt för henne att låta sexigare än M41:an från Aliens. :gremgrin:

Har du ingen liknande länk där man får höra det sexiga ljudet av en M41:a som säger min IP-adress? Eller just det, den kan ju visserligen framföra meddelanden på ett sätt som bara skjutvapen kan, men den kan tyvärr inte prata. :gremfrown:

Troberg

Sinister eater

Har du ingen liknande länk där man får höra det sexiga ljudet av en M41:a som säger min IP-adress? Eller just det, den kan ju visserligen framföra meddelanden på ett sätt som bara skjutvapen kan, men den kan tyvärr inte prata.
Hmm, någon som vet om morsekod med automatvapen någonsin tillämpats? Add insult to injury!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Drygaste inlägget den här veckan?

Eller har jag, efter åratal och åter åratal av att läsa böcker och se annat än actionfilmer, format mig en annan uppfattning om vad som kan klassas som klichéefyllt och/eller stereotypt?
Grattis, lätt den drygaste kommentaren på forumet i år.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Drygaste inlägget den här veckan?

Grattis, lätt den drygaste kommentaren på forumet i år.
Tackar. Jag känner mig stolt.

Coffe_Kanon

Swordsman

Hmm, någon som vet om morsekod med automatvapen någonsin tillämpats? Add insult to injury!
hehe, hmm nej det har jag inte hört att det någonsin har gjorts. Närmaste jag har hört är ett rykte om något metalband som använt sig av automatvapen istället för trummor till deras låtar (har tyvär inte hört detta band dock)...