Nekromanti Veckans Buffy

Staffan

Myrmidon
En liten sammanfattning av veckans Buffy-avsnitt. Jag ska försöka undvika icke uppenbara spoilers.

Måndag: Lie To Me. En av Buffys kompisar från hennes gamla skola dyker upp, men det visar sig att han inte har riktigt rent mjöl i påsen.
Tisdag: The Dark Age. Ethan Rayne dyker upp igen och drar med sig problem från hans och Giles ungdom.
Onsdag: What's My Line, part 1. Det är "career week" på Sunnydale High, vilket gör Buffy deprimerad. Samtidigt så skickar Spike övernaturliga lönnmördare efter Buffy och iscensätter en plan för att bota Drusilla.
Torsdag: What's My Line, part 2. Fortsättning på del 1, info undanhållen p g a spoilers.

Och Ymir, onsdag/torsdag nästa vecka har ångest så det nog räcker även för dig.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Det kan vara klokt att sätta en
tag i rubriken ändå. Jag har vill inte läsa någonting alls innan jag har sett avsnitten :gremsmile:

/Naug

Ymir

Liten kantbaron
Du behöver inte utlova ångest, jag är redan fast ändå, och jag har vidtagit "mått och steg" för att inte missa ett avsnitt. Är du nöjd nu? :gremsmirk:

Dessutom har det funnits en del ångestgodis redan, ju. Buffys dödsångestanfall i sista avsnittet i första säsongen var underbart gulligt, och Drusilla är ett skönt ångestkoncept, även om jag misstänker att hon själv är bortom just ångestbiten.

- Ymir, fallen ängel

Uskali

Veteran
kanal 5 säger att det går en ocensurerad version av avsnitt varje natt, men är det någon som har märkt någon skillnad? Och om det är någon skillnad vilken version var det som gick på fyran?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
kanal 5 säger att det går en ocensurerad version av avsnitt varje natt, men är det någon som har märkt någon skillnad? Och om det är någon skillnad vilken version var det som gick på fyran?
Fyran visade avsnitten i originalutförande (ocensurerade alltså) även om det var betydligt vanligare att de inte visade avsnitten i originalutförande, eller i något annat utförande alls.

Jag har uppfattat något litet klipp i ett slagsmål i ett avsnitt som jag såg på eftermiddagen, men det märktes knappt. Det är inte många sekunder, om ens några, som är bortklippta i varje avsnitt. I alla fall inte i de jag sett.

/tobias