En av de mer lyckade rekvisitorna vi kört med var när jag samlade på mig rekonstruktioner av gamla medelhavsmynt, olika svenska mynt (enkronor, femkronor, tior, båda femtioöringarna, tioöringar) och köpte lite knappar i en butik här och klippte av öglan på baksidan och lät alla pengar i spelet vara fysisk rekvisita. Det blev rätt lätt att symbolisera ett kopparmynt, några sorters silvermynt och ett guldmynt. Rollerna var rätt fattiga proletärer i Terra draconis, väldigt romarinspirerat (de fick faktiskt hålla i ett guldmynt en gång som de fick som tack för ett halvsmutsigt uppdrag de utförde åt en fin affärsman). Det blev en klar förhöjning av en annars tråkig matematik (penninghanterandet), både enklare och roligare och ibland satt spelare verkligen och vände och kände på mynten och ville inte skiljas från dem.
Sedan tog vi det ett steg längre när jag blandade in några sorters silvermynt till som var valuta från en annan ände av den kända världen och började låta spelledarpersoner värdera de olika sorterna silvermynt (med samma nominella värde) olika beroende på vilket förtroende de hade för silverhalten och rykten kring den ena eller andra landsändens ärlighet (inspirerat av romerska kontra grekiska mynt under tider av antiken).
Det blev väldigt lyckat, varje spelare hade en liten penningpung i dassigt tyg som de förvarade mynten i och det blev till och med en grej när de lyckades uppgradera till skinnpungar.