Nekromanti Vem har bäst namn på WRNU?

Basenanji said:
Jocke Kofot!

Sedan har ingen nämnt Basenanji, vilket gör att jag måste rekommendera er att läsa äventyret "Oraklets Fyra Ögon", kapitlet om Det Blå Barnet och kolla in hur man tämjer den osynliga efriten med det snygga namnet.

:gremwink:
Basenanji finns även med i boken Slaktare Små. :gremsmile: Bra namn, men Gubbster tar allt.

Jag tycker nog att Robert Jonsson ligger jäkligt bra till. Det finns flera andra som heter sina fulla, riktiga namn, men Robert har verkligen gått hela vägen med bild och allt.

Det är uppfriskande härligt på något sätt.

Rymdhamster said:
Jag tycker nog att Robert Jonsson ligger jäkligt bra till. Det finns flera andra som heter sina fulla, riktiga namn, men Robert har verkligen gått hela vägen med bild och allt.

Njä - det känns snarare lite creeepy. :gremshocked:
På internet SKA man vara hemlig så man kan trolla i lugn och ro.... :gremlaugh:

anth said:
Rymdhamster said:

Njä - det känns snarare lite creeepy. :gremshocked:
På internet SKA man vara hemlig så man kan trolla i lugn och ro.... :gremlaugh:

Håller med. När andra stoltserar med namn s ser det ut som att vi andra gömmer något.. Vilket vi inte gör.......

Rymdhamster said:
Jag tycker nog att Robert Jonsson ligger jäkligt bra till. Det finns flera andra som heter sina fulla, riktiga namn, men Robert har verkligen gått hela vägen med bild och allt. Det är uppfriskande härligt på något sätt.

Nawh. Tack. :heart:

Personligen gillar jag ditt namn med (Rymdhamster) eftersom det ger mig Baldurs Gate-vibbar (Go for the eyes Boo. GO FOR THE EYES!!!). Det är sällan fel med sådan nostalgi. :gremsmile:

Jag gillar även Victonik av samma skäl. Även om Den Nidländska Reningen inte kanske är värdens mest originella äventyr så har jag haft mycket roligt med den. Inte att underskatta nostalgi.

Dante gillar jag också (Gubbster T. Pokémon kan brinna i det Alighieriska helvetet :gremwink: ) eftersom det påminner mig om den mytbildning som jag skapat mig kring den mannen (Dante Alighieri) och hans verk. Borde nog läsa igenom den boken någon gång.

Hmm... Ser att temat i mitt namngillande bygger på nostalgi. :gremsmirk:

Robert Jonsson said:
Jag gillar även Victonik av samma skäl. Även om Den Nidländska Reningen inte kanske är värdens mest originella äventyr så har jag haft mycket roligt med den. Inte att underskatta nostalgi.

Det är inte många som vet det men namnet Vicotnik kommer från en som jobbade med ekonomi på Äventyrsspel som hette Vic Kotnik (inte helt 100 på stavningen).

Sum Caligini said:
Robert Jonsson said:

Det är inte många som vet det men namnet Vicotnik kommer från en som jobbade med ekonomi på Äventyrsspel som hette Vic Kotnik (inte helt 100 på stavningen).
Victor Kotnik, blev senare chef för Deloitte Consulting (om det inte finns fler med det namnet - jag reagerade på det när jag jobbade på Deloitte).

Robert Jonsson said:
Dante gillar jag också (Gubbster T. Pokémon kan brinna i det Alighieriska helvetet :gremwink: ) eftersom det påminner mig om den mytbildning som jag skapat mig kring den mannen (Dante Alighieri) och hans verk. Borde nog läsa igenom den boken någon gång.
Men Dante har specifikt sagt att hans namn inte har något med italienska prettopoeter att göra, utan kommer från Bengan Linders ungdomsböcker. Sådeså.

Jag tycker om "Han" för att det är så drygt och "Kraetyz" för att det är så otippat med uttal och allt (lådor åt folket!).

Sum Caligini said:
Robert Jonsson said:

Han (Victor) reggade sig faktiskt här för ett par år sedan för att diskutera just den anekdoten.

Sum Caligini said:

Jodå, det vet jag. Det står ju till och med i tack till honom i Ereb Altor-boxen. :gremwink:

Genesis said:
Men Dante har specifikt sagt att hans namn inte har något med italienska prettopoeter att göra, utan kommer från Bengan Linders ungdomsböcker. Sådeså.

Vad Dante tycker och inte tycker spelar, tbh, väldigt lite in på MINA associationer för namnet. Liksom, vad jag gillar med ett namn behöver inte sammanfalla alls med namnbärarens intention, right? Eller vice versa, för då skulle du få ha namnet "Första Moseboken" istället. :gremwink:

Genesis said:

What? Coolt! De böckerna är ju awesome.

Robert Jonsson said:
Genesis said:

Vad Dante tycker och inte tycker spelar, tbh, väldigt lite in på MINA associationer för namnet. Liksom, vad jag gillar med ett namn behöver inte sammanfalla alls med namnbärarens intention, right? Eller vice versa, för då skulle du få ha namnet "Första Moseboken" istället. :gremwink:

Ja, en annan tänkte ju mer på Nyarlathotep än den perverse maharadjans sol, till exempel...

Genesis said:
Robert Jonsson said:

Även dessa borde Robert Jonsson (och alla andra såklart) läsa :gremtongue:

edit:
Går man bara på namnet så är ju Tjing i havreåkern, Dante! den bästa ungdomsboken någonsin. Bara en sån sak.

Finns många intressanta namn här. Kanske som ett ressultat av så många användare.

Jag reagerar alltid på namn som inte har stor begynnelsebokstav. Så som mitt, krank eller anth.

Bäst namn vet jag inte. Svårt.

Kanske Ond Bråd Död, eller Enhörning, eller kanske Genesis. Det är alla namn jag gillar. Men det är så svårt, både att inte koppla namnet till en användare och det faktum att man känner att man glömmer 90% av alla.

Back