Vem har silver och brons medaljen?

Gutte

Warrior
Med mandalorian och de andra serierna i den tidsperioden så kanske det är dags för en star wars rpg reboot. Inte omöjligt att fria ligan ligger bra till men för något så stort tror jag att nog att det blir en dnd reskin av wizards.

Khan

Kondottiär
Är inte med på vad du menar?
Hade de varit tvungna att bygga ett eget sagan om ringen-spel från grunden tror jag inte de hade tänkt några extra gånger innan de skaffat licensen. Att hoppa på ett projekt som utgivare för det redan finns en befintlig eldsjäl som driver arbetet hårt (och har en redan etablerad fanbas inom fanbasen) är lättare än om man ska hitta en eldsjäl inom ligan som också måste bolla andra projekt, tänker jag.

Dr_Dängrot

Myrmidon
Att ligan knöt till sig licensen för tor2 ligger nog väldigt rätt i tiden och spelar ligan i händerna med tanke på Amazons uppkommande lord of the rings serie

Bifur

Veteran
Hade de varit tvungna att bygga ett eget sagan om ringen-spel från grunden tror jag inte de hade tänkt några extra gånger innan de skaffat licensen. Att hoppa på ett projekt som utgivare för det redan finns en befintlig eldsjäl som driver arbetet hårt (och har en redan etablerad fanbas inom fanbasen) är lättare än om man ska hitta en eldsjäl inom ligan som också måste bolla andra projekt, tänker jag.
Aha, "det" som i ToR 2, då är jag med.

Du har säkert rätt. Å andra sidan har väl Nepitello varit tydlig med att han drev på för att det skulle bli dem. Fast de kunde ju fortfarande nobbat.

Lukas

Mannen i Gult
Jag har för mig att jag hört att chaosium haft stora ekonomiska problem genom åren och varit nära konkurs flera gånger.
har jag hört fel eller var de i den situationen förut?

entomophobiac

Low Prep High Play
Vad tror vi om 40K? Ett enormt stort IP som nog skulle dra in massor med stålar.
Har flera av spelen som gavs ut av FFG, och tycker att de mest visar hur icke-rollspelig 40K-världen är. :)

Hade roligt med Rogue Trader, men jag undrar i efterhand om det inte var för att vi gjorde en egen grej av det snarare än att det hade så mycket med det faktiska rollspelet Rogue Trader att göra.

Har flera av spelen som gavs ut av FFG, och tycker att de mest visar hur icke-rollspelig 40K-världen är. :)

Hade roligt med Rogue Trader, men jag undrar i efterhand om det inte var för att vi gjorde en egen grej av det snarare än att det hade så mycket med det faktiska rollspelet Rogue Trader att göra.
Jo, det kan man ju tycka, men det är inte rätt ;)
Jag tycker inte någon gjort rätt grej med det ännu. Tror dock Dark Heresy vägen är rätt väg att gå, att nischa in det som FFG gjorde, men med ett system som lyfter fram hur cepemörk världen är. 40K behöver en Fransisco Nepitello, en eldsjäl som kan sätta fingret på vad som är 40K och skapat ett system kring just det. Med rätt person bakom ratten kan det bli hur bra som helst!