Fåse nu....
Då jag arbetat heltid på Neogames så var det mycket att man var inne och pillade i de flesta böcker... Här kommer i alla fall en lös genomgång utan någon som helst ordning:
Eon III: Fixade en hel del med uppdateringen av Eon III. Dels att organisera hur den nya upplagan skulle se ut till att skriva nya texter och redigera gamla. Pillade med att fixa till yrkena, utveckla bakgrundstabellerna, spelartips, mat i olika kulturer, kläder i olika kulturer, mundana från rollpersonernas synvinkel, spelledartips, spelledarpersoner, äventyr & kampanj och fakta om mundana.
Thalamur: Skrev jag helt och hållet själv.
Vandöda & Nekromanti: Förutom reglerna för Reanimation, Lisch-ritualerna, Helmgastarna och Dödsgastarna, Dödsnoderna är jag ensam författare bakom den boken.
Vapenmästaren: Fixade till mycket saker som inte var färdiga med Vapenmästaren. Många småtexter här och där samt skrev alla berömda vapen (dock ej de legendariska).
Legender & Hemligheter: Den första modul jag skrev till. Skrev en stämningstext om Khirats svarta skog samt lite om Stormens vandrare.
Barbarer & Människofolk: En modul som krävde otroligt mycket jobb (men som jag är mycket stolt över). Gjorde själva mallen om hur folken skulle beskrivas och skrev mycket text till boken. Bland annat uppdaterade jag Adasierna och Kamorianerna (från Josephine Roséns texter), Skrev Kraggfolket (utefter Marcos gamla texter) och om Auserna. Samt att det var en hel del fixande med Legender och Hemligheter.
Encyklopedia Mundana: Suck! Tvingades skriva en del till denna oooootroligt torra (men som frilansare mycket viktiga) modul.
Fjärran riken: Skrev Menon-Aun & Miam, Sinadera, Luberos och Lalasta.
Bestialiska folk: Skrev en hel del på folken däri. Handlade mest om att uppdatera dem och få dem att kännas "vettiga". De som jag skrev helt och hållet (eller uppdaterade riktigt, riktigt mycket) var: Arachniderna, Minotaurerna, Odjur, Bergstroll.
Monster I Mundana: Höll även i denna modul. Mycket handlade det om att uppdatera de skabbiga kreaturen från Monster & Varelser. Var inne och skrev på i stort sett alla monster, de flesta nya knåpade jag ihop och fixade även kapitlet om storleksjämförelse och föremål (loot??!) man kan få sig av bestarna.
Sjöfarare & Pirater: Den vedervärdiga hamntabellen tvingades jag skriva. Sedan skrev jag även om kända piratband.
Cirefalier: Fyllde på med text här och där för att expandera modulen. Det var mestadels fakta om geografin och städerna som byggdes ut något.