Nekromanti Vem har skrivit vad?

Poseur

Swashbuckler
Jag undrar helt enkelt vilka inom neogames som har skrivit vad i vilka böcker?
Skulle vara kul att få veta vad olika författare har skrivit.
visst det finns ju vilka som har medverkat i böckerna men det skulle vara roligt att kunna ge kred till olika kapitel och olika texter.

Ymir

Liten kantbaron
Jag har skrivit:
- Den korta texten om 'tragedi' i Spelledarens bok
- Bitar av Raunkapitlet i Barbarer & Människofolk, tex introtexten
- Bitarna om krigsmakten i Mûhad, Momolan och Eumo i Krigsherren
- Kamorferna i Bestialiska Folk
- Div. uppslagsord som rör Västlanden i Encyclopedia Mundana

samt Fenixartiklar om kamorferna, och slaveri i Mundana.

Det är iaf allt jag kommer på på rak arm.

- Ymir, drar sitt strå till

Marukusu

Hero
Öh!

Gjorde du inget till Drakar också? Vill minnas att du fanns med i "Med hjälp av"/"Tack till" eller nåt sånt åtminstone.

Fan vad nördig jag är som håller koll på sånt.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Öh!

Det enda jag gjorde till Drakar, mig veterligen, var att yrka på att Alzakh-Andor skulle heta 'Accendrim' i Västlanden.

- Ymir, ska försöka skriva ikväll

ripperdoc

Myrmidon
Jag har inte skrivit så mycket till Eon (mer till Neotech), men om jag minns rätt har jag skrivit lite om gifter och sjukvård i Eon II samt om Ebhron i Geographica Mundana.

Följande texter lyckades jag komma på att jag skrivit:

- Drakar (Krille hade dock lagt grunden genom sitt första utkast)
- Barbarer & människofolk (kapitlet om Tokon och Veddo samt de olika stammarna/Mu'arche i kapitlet om Kamorianer, hemligheter till nämnda folk i hemlighetskapitlet)
- Bestialiska folk (Insektoider, Kentaurer och Ödlefolket)
- Cirefalier (de olika handelshusen)
- Eon 3 - Spelarens bok (Spelexemplet sidan 12-13, större delen av de nya/reviderade utfallen i bakgrundstabellerna, alvkrigaryrket, Vad är magi?/Några olika synsätt på magi i magireglerna)
- Eon 3 - Spelledarens guide (texterna om QadoshVerklighetsabnorma förändringar sid 140-142, Stämningsscener & mellansekvenser och Att sätta ton på stämningen till spelledartipsen)
- Äventyr i Utmark (äventyrsplats som jag och Petter Nallo skrev till Fenix)
- Skarpskyttar (artikel i Fenix)
- Hekatomben (artikel i Codex)

/Sebastian - inte lika produktiv som de andra Eonförfattarna (a la Nallo och Dan Johansson)

Re: Öh!

Det enda jag gjorde till Drakar, mig veterligen, var att yrka på att Alzakh-Andor skulle heta 'Accendrim' i Västlanden.
Nja nu skall du inte vara blygsam, du kom ju med en hel del vettig feedback också - därav tacket!

Hjalle

Swashbuckler
Och så tror jag att du har skrivit en magisk effekt som finns med i Katres Gåtor. Grattis, eller nåt. :gremsmile:

-Hjalle, fläsklägg.

Big Marco

Läskig
Utan att gå in i detalj;

- Strid och Skador i alla utgåvor av Eon
- Medverkan i Skapa rollperson i alla utgåvor
- Färdigheter, Erfarenhet et all i alla utgåvor
- Typ allt om Cirefalierna
- Asharina-halvön (Asharina, Soldarn, Västmark och Damarien)
- Input på alver och dvärgar
- Kragg och Eyren
- Skapade Tirakerna (som Dan Johansson förvaltade mycket väl)
- Kraftig medverkan till de flesta monster
- Många av besvärjelserna (men inte så mycket till magisystemet)
- Äventyren Regnsynd och Maktens skugga (i Jarla, med hjälp av Dan)
- En hel del till Krigarens väg
- Skugglandet, baserat på Krilles koncept
- Helmgastarna
- Hyggelmonstret

Och en enorm massa annat småtjafs.

ermine

Warrior
Jag håller på att skriva boken om Damarien, och några korta avsnitt från den modulen finns med i Av blod komna.

Grottrollet Naug har skrivit avsittet om ulvar i Bestialiska folk.

Enshadi

Warrior
Hur går det?

damarien är den bok jag längtar till mest förutom restrerande delar i Sylfens vrede. Hur går det? Jag är mkt nyfiken. Har du någon aning om när den kommer att kunna köpas?

Blasphemy

Swashbuckler
Fåse nu....

Då jag arbetat heltid på Neogames så var det mycket att man var inne och pillade i de flesta böcker... Här kommer i alla fall en lös genomgång utan någon som helst ordning:

Eon III: Fixade en hel del med uppdateringen av Eon III. Dels att organisera hur den nya upplagan skulle se ut till att skriva nya texter och redigera gamla. Pillade med att fixa till yrkena, utveckla bakgrundstabellerna, spelartips, mat i olika kulturer, kläder i olika kulturer, mundana från rollpersonernas synvinkel, spelledartips, spelledarpersoner, äventyr & kampanj och fakta om mundana.

Thalamur: Skrev jag helt och hållet själv.

Vandöda & Nekromanti: Förutom reglerna för Reanimation, Lisch-ritualerna, Helmgastarna och Dödsgastarna, Dödsnoderna är jag ensam författare bakom den boken.

Vapenmästaren: Fixade till mycket saker som inte var färdiga med Vapenmästaren. Många småtexter här och där samt skrev alla berömda vapen (dock ej de legendariska).

Legender & Hemligheter: Den första modul jag skrev till. Skrev en stämningstext om Khirats svarta skog samt lite om Stormens vandrare.

Barbarer & Människofolk: En modul som krävde otroligt mycket jobb (men som jag är mycket stolt över). Gjorde själva mallen om hur folken skulle beskrivas och skrev mycket text till boken. Bland annat uppdaterade jag Adasierna och Kamorianerna (från Josephine Roséns texter), Skrev Kraggfolket (utefter Marcos gamla texter) och om Auserna. Samt att det var en hel del fixande med Legender och Hemligheter.

Encyklopedia Mundana: Suck! Tvingades skriva en del till denna oooootroligt torra (men som frilansare mycket viktiga) modul.

Fjärran riken: Skrev Menon-Aun & Miam, Sinadera, Luberos och Lalasta.

Bestialiska folk: Skrev en hel del på folken däri. Handlade mest om att uppdatera dem och få dem att kännas "vettiga". De som jag skrev helt och hållet (eller uppdaterade riktigt, riktigt mycket) var: Arachniderna, Minotaurerna, Odjur, Bergstroll.

Monster I Mundana: Höll även i denna modul. Mycket handlade det om att uppdatera de skabbiga kreaturen från Monster & Varelser. Var inne och skrev på i stort sett alla monster, de flesta nya knåpade jag ihop och fixade även kapitlet om storleksjämförelse och föremål (loot??!) man kan få sig av bestarna.

Sjöfarare & Pirater: Den vedervärdiga hamntabellen tvingades jag skriva. Sedan skrev jag även om kända piratband.

Cirefalier: Fyllde på med text här och där för att expandera modulen. Det var mestadels fakta om geografin och städerna som byggdes ut något.

ermine

Warrior
Re: Hur går det? (OT)

Tja, releaseplanen säger i höst, men det enda jag törs säga med säkerhet är att den kommer att komma ut någon gång efter den nya alvboken (och förmodligen även missleboken).