Förbryllande förtydligande
"Drunoks Drängar är ingen dålig sida. Vi vet alla mer eller mindre skillnaden på sidor som är rakt dåliga (Svart bakgrund, grön text t.ex...) och vilka som inte är det."
Du snackar nu om design, inte innehåll, men what the hell.
"Drunoks Drängar är faktiskt en bra sida, i toppen skulle man kunna säga. Men när ni slår er för bröstet säger att ni är för Eon i Sverige vad Maradona var för fotbollen (om jag förstått er rätt), så tycker jag att jag kan kräva mer än en samling citat och en samling av i min mening rätt svåranvänt material."
Men... uhm... hur vi än skulle vilja det är Bobby Magikern inte skribent på sidan. Så varför inte addressera kritiken till, typ, folk som kan besvara den?
Dessutom, om detta är ditt problem, varför inte titta på de övriga artiklar vi har? Att övriga artiklar (majoriteten av dem) skulle vara svåranvända är rätt svårt för mig som författare att kontra. Jag hänvisar dock till besvärjelsebiblioteket, effektsamlingen, det vanliga biblioteket, artikeln om munkordnar och vapenakademier, dervischen, etc som exempel på en tydlig bredd på materialet ifråga.
"Och ni måste vara medvetna om att vapensidan skriker " Hej vi ÄLSKAR Dungeons and Dragons och lite World of synnibar!!!" (visst, det spelet får ni gärna tycka om, men jag upplever Eon som ganska olikt D&D)."
Jag är lite osäker här. Du har tydligen varit på sidan, men du har lika uppenbart inte läst den. Hade du gjort det, hade du rätt enkelt kunna konstatera följande faktum:
<ul type="square">
[*] Ingen av oss gillar D&D eller Synibarr. Alls. Faktum är att vi anses lite väl rabiata i vår opposition mot det förstnämnda.
[*] Vapnen är till största delen kampanjerelaterade, och handlar till 98% om karaktärerna. Att de just är vapen är helt enkelt en "hook" för att få folk intresserade. Och det faktum att de är så otroligt populära talar sitt tydliga språk för oss... och säger, fritt översatt, "folk gillar det här. Let's do more!"
[*] Vapnen är, undantaget magin, i regel exemplar av ändamålsenliga och existerande jordiska dito. Förutom saker som Gwlithn (från Skugglanden) är de fullt rimliga, och det är vapnet i sig, dess historia och dess omständigheter, som är det intressanta, inte huruvida det gör H+Ob2T6 eller H+Ob2T6+2 i skada.
[*] Vi tar gärna konstruktiv kritik. Den ska dock i så fall vara konstruktiv, annars gör den ingen nytta.
[/list]
"Okej... World of Synnibar skrev jag bara för att provocera, my bad "
Awright.
"Det där med Krille däremot! Har ni ALDRIG hört talas om ironi?! Det skulle jag skriva om det inte råkar vara så att jag faktiskt tror att det är Krille som styr rollspelssverige med machiavelliska medel... =)"
Tja, vem vet? Läser man Västmark kan man snabbt inse att Krille vet mystiskt mycket om Sionprioraternas förehavanden...
--Björn, konfys