Nekromanti Vem läser artiklarna och julkalendern?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det har tidigare konstaterats att ganska många undviker forumets första sida helt och hållet. Och att det är relativt få som verkar läsa artiklar och nyheter. Till viss del beror det säkert på att med wrnu:s nuvarande layout så är det ganska svårt att navigera sig runt på sidan. Men hur många här är det som verkligen läser artiklarna i julkalendern? Är det bara forumsdelen som lockar eller tycker ni att det finns något värde i artikelarkivet också? Jag vet att det finns en motvilja ibland många forumiter att själva bidra med artiklar, men hur mycket av det kan tänkas bero på att de inte får samma uppmärksamhet som trådstarter?

Dilandau

Myrmidon
Läser endast artilar om de verkligen intresserar mig. Ofta är artiklarna så förbannat långa att man blir avskräckt bara av det (Noir-intervjun måste ju vara 10 000 tecken). Pallar inte att läsa så mycket text i ett svep på en datorskärm.

Ofta upptäcker jag intressanta artiklar genom att en kommentartråd har startat i ett forum.

Noveller läser jag aldrig.

Nyheter läser jag i min rss-läsare. Men jag har fortfarade inte fattat skilnaden mellan "nyhet" och "notis" på den här sidan.

Gastono

Hero
Jag läser endel saker, om jag är intresserad läser jag och annars så varierar det.

Julkalendern tittar jag på, sparar grejer ibland men det varierar från lucka till lucka.
Dock håller jag koll på vad som döljer sig bakom varje nummer.

Olle Linge

Snigel
Precis som med allt annat...

...läser jag det som verkar intressant. Jag tycker att det brukar vaar ungefär samma andel intressanta saker i kalendern som på forumet i övrigt. Jag gissar att jag läser ungefär en tiondel av båda. Däremot kollar jag alltid vad det är i luckorna och det gäller ju inte för vissa forum.

Johan K

Gammal & dryg
Jag..

Jag sveper allt som oftas igenom vad som skrivs när det gäller nyheter, artiklar & liknande saker. Mest för att det är skoja tt veta vad som händer i rollseplsverige & självkart om et skulle hända nått i utlandet.
Sedan att man spederar en del tid på forumdelen är väll inget som jag skall sticka under stol med heller... :gremwink:

Angående julkalendern så läser jag iaf igenom vad som finns bakom luckan. Även om det kanske inte alltid är mitt kopp av the.

LukeFagwalker

Veteran
Jag kollar då och då om det kommer in nått nytt rollspel men du har helt rätt i att det är väldigt sällan (även om jag inte hängt här så länge) vore kul med några nya rollspel

Julkalendern kollar jag alltid. dock läser jag bara det som verkar intressant. glo igenom långa texter på data e inget kul. då får det vara bra intressant.

men forumen är ju självklart mest intressanta

Eksem

Champion
Jag missar normalt artiklar som inte kommenteras, och skippar oftast längre artiklar om de inte verkar extra spännande och läser aldrig noveller. Med det sagt brukar jag alltid kolla in julkalendrarna extra noga, och kollar in mycket av materialet. Alla brukar ju anstränga sig lite extra till kalendern tycker jag. Men novellerna kommer jag nog aldrig läsa.

Ceram

Hero
jag tillhör det fåtal som faktiskt har startsidan start för besöken här. Alltså kollar jag rubrikerna på alla artiklar och läser en del. Julkalendern kollar jag allting i även om jag inte läser igenom hela om det där är långt och utanför mitt intresse.

/Ceram, rapporterar

Ulfgeir

Swashbuckler
Jag läser de artiklar som verkar intressanta. I julkalendern så har jag läst alla sakerna hittils.

/Ulfgeir

seinet

Swashbuckler
Skillnaden mellan nyhet och notis märker du ifall du själv försöker skicka in en. På en nyhet har du Rubrik, Ingress och Artikel medan du bara har Rubrik och Ingress på notis.

D.v.s. nyheter skall helst bestå av lite mer text om nyheten vilket ger en fullständig nyhet och en notis skall bara uppmärksamma läsaren på nyheten så att läsaren får ta reda på resten själv.

/Seinet Wintermute - Skall slappa någon timma eller två till innan sängen

ripperdoc

Myrmidon
Ofta är artiklarna så förbannat långa att man blir avskräckt bara av det (Noir-intervjun måste ju vara 10 000 tecken). Pallar inte att läsa så mycket text i ett svep på en datorskärm.
Har du läst ett inlägg av Rising någon gång? :gremlaugh: De flesta forumiter läser löjligt många tecken varje dag i form av ostrukturerade forumsinlägg - artiklarna borde rimligtvis vara lättare att läsa och mer genomarbetade. Jag tror att det är andra saker som får folk att undvika artiklarna, som att de är gömda i navigeringssystemet.

/RipperDoc

G

Guest

Guest
Läser kalendern, precis som vissa andra, långa artiklar läser jag inte precis som vissa andra men av anledningen att till skillnad från långa inlägg så kan jag oftast inte pausa mitt i för att göra något annat utan att tappa tråden, sedan läser jag inte heller trådar med över 70 ilägg oftast och definitivt inte de med långa inlägg i.