Måste göra dig besviken där, tyvärr.och därmed använder material från Silmarillion
P.g.a. hur rättigheterna är uppdelade har serieskaparna inte tillgång till Silmarillion, bara den info som finns i bilagorna till LOTR.
Måste göra dig besviken där, tyvärr.och därmed använder material från Silmarillion
Det är väl rätt oklart exakt vilka rättigheter de köpt om jag inte är helt fel ute?Måste göra dig besviken där, tyvärr.
P.g.a. hur rättigheterna är uppdelade har serieskaparna inte tillgång till Silmarillion, bara den info som finns i bilagorna till LOTR.
Ska tilläggas att det officiella namnet inte släppts ännu. Det är en fan skapad poster, men ändock!Min första spontana reaktion är att det bara är att gratulera Fria Ligan till ännu ett rollspel som blir TV-serie (med samma namn). Lär inte göra att rollspelet säljer mindre iaf.
The Lord of the Rings: The Secret of the OozeOm de har rättigheterna till namnet Lord of the rings så är jag rätt säker på att de kommer använda det. Med en undertitel. Typ Lord of the rings: Chronicles, Lord of the rings: The awakening, Lord of the rings: The beginning eller något sånt.
Har du källor på det du hävdar?
Detta kanske är till hjälp?Vad tusen står det om andra åldern i appendixarna nu igen? Lite om Numenors kungar och Numenors fall?
Står det om Celebrimbor och Annatar någonstans i Härskarringen och appendixarna?
Jackson kanske körde på att det är lättare att få förlåtelse än att få tillåtelse, och att det är det som lett till att Tolkien Estate satt ner foten.I filmtrilogin fick de ju bevisligen ändra saker (Arwen och inte Glorfindel räddar Frodo innan de kommer till Rivendell samt att det är alver i Helms Deep är väl de två som brukar komma upp mest), men det kanske är lite gråskala vad som får ändras på.
I den tecknade filmen från 1978 är det väl Legolas som kommer och hämtar Frodo, så det är en lågt hängande frukt att kasta bort den slumpmässiga alven som inte fyller någon annan roll och ersätta honom med en viktigare figur.I filmtrilogin fick de ju bevisligen ändra saker (Arwen och inte Glorfindel räddar Frodo innan de kommer till Rivendell samt att det är alver i Helms Deep är väl de två som brukar komma upp mest), men det kanske är lite gråskala vad som får ändras på.
Den sög för att den sög.Men sög den för att den sög eller sög den för att den var woke ?