Nekromanti Vem skall skriva årets Rollspel.nu-krönika?

seinet

Swashbuckler
På nyårsdagen vill jag gärna läsa en krönika av vad som hänt här på rollspel.nu i synnerhet och i rollspels-världen i allmänhet, men jag är alldeles för lat för att orka söka igenom forumet och övriga rollspelssidor på nätet för att skriva ihop en sådan krönika.

Kan ingen som har mer ambition sätta sig och författa ihop en sådan så vi alla kan gotta oss framför datorn den första januari och läsa om Rollspelsåret 2006?

/Seinet Wintermute - Skall sova nu (för batterierna i musen är på "kritiskt låg nivå") :gremtongue:

Johan K

Gammal & dryg
Samberättande krönika ?

En idé som jag fick såhär i skirvande stund, kanske man kan skriva nån form av samberättande historia ? Eller det kanske blir ganska tungrott..
Annars så hade jag sett Rising skriva en årskrönika, eller Storuggla, eller varför inte nån totalt okänd skribent, bara för att se hur denne ser på rollspel.nu & rollspelsåret -06

seinet

Swashbuckler
Re: Samberättande krönika ?

Du menar en sorts Rollspel.nu-Kalle Anka där (nästan) var och en berättar en liten historia själva?

/Seinet Wintermute - Har inget att göra imorgon kväll

Feuflux

omjonasson.se
Vem skall trösta knyttet?

men jag är alldeles för lat för att orka söka igenom forumet och övriga rollspelssidor på nätet för att skriva ihop en sådan krönika.

Precis som resten av forumet då. :gremsmile: Har vi någonsin fått fram en sån krönika? Visst det skulle vara toppen att läsa om vad som hänt på forumet under hela året, men för att kunna skriva den krönikan måste man ju ha spanat av forumet minst en gång i veckan ända sedan januari och för noggranna anteckningar... Vi kanske kan tvinga nån att göra det för 2007?

Det största som hänt i mitt rollspelsår är att jag faktist -spelar- rollspel igen.

Johan K

Gammal & dryg
Nått sådant ja !

Du menar en sorts Rollspel.nu-Kalle Anka där (nästan) var och en berättar en liten historia själva?
Nått sådant ja, det hade jag tyckt varit trevligt.
Så man får lite olika personers syn på vad som hänt i stort i rollspelssverige & även vad som händt här på wrnu.