Nekromanti Vem skulle spela dig?

Jarfi

Veteran
Re: Hm svårt

Till det yttre så Woopie Goldburg i vit tappning och åtskilliga kilo tyngre. Hm, nämn en bra vit skådespelare med mycket paddning!
Vad tror du om hon som spelade den kvinnliga huvudrollen i filamtiseringen av Stephen Kings Misery?
Det första som flög genom mitt huvud var ju just Kathy Bates
Hon är ju ganska driven i just den filmen också

Ackerfors

Alas, your rapids!
Facit? Neeeh...

"Låt oss ponera att www.rollspel.nu var en film. En storfilm som skulle locka precis vilka skådespelare som helst, till i princip vilka roller som helst."

Fan vilket trist ämne, men okejdå, för den här gången...

"Vem skulle spela dig?
Och varför?"

Johnny Depp ligger väl rätt bra till. Utseendemässigt kan det nog fungera (se Pirates of the Caribbean (även om han är betydligt snyggare än jag)). Framförallt är det att han har lagom mängd vrickad i sig för att vara jag. Han är inte helt vrickad som det skulle gå åt för att spela exempelvis Rising (no offence), men han är inte för alldaglig skådis. Jag tror det skulle fungera.

"Och vem skulle regissera härket?
Och vad skulle filmen handla om?
Vilken typ av film skulle det vara?"

Manuset skulle vara en modern variant av någon Shakespearpjäs regisserad av Terry Gilliam och satt till en collage-miljö, förstås. Shakespear för att få till en vettig stomme att göra ingenting runt och Terry Gilliam för att få det surrealistiskt nog att passa för oss.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det var tänkt så!

Hur ska man annars få med alla lustigkurrar och diskussioner som finns på det här stället, om det inte är i ett kollage?

:gremblush: