Jag spelleder Forgotten Realms, mitt uppe i min 4:e kampanj där.
Den allra första av mina kampanjer satte jag till en början till Vattnadjup men när lönnmördare dök upp gick rollspersonerna med första bästa besättning som skulle därifrån.. Det ledde till stopp i Chult och Zazesspur. Därifrån portades de till Cormyr och sen Spelljammade de glatt ifrån Toril. Att jag startade i Vattnadjup berodde på att det var en av de få moduler jag hadde då (1990).
Den andra kampanjen var trilogin Tantras-Shadowdale-Waterdeep och den sattes till de lokaler som är med i äventyret.
Den tredje utspelades mest i Vattnadjup eftersom det var en stad med adelshus och societe vilket behövdes eftersom jag ville köra en lång intrigkampanj, och återigen var det den stad jag hade mest information om.
Den fjärde är inte en riktig kampanj utan en serie som utspelar sig från Kara Tur till vattnadjup.
Den femte, som jag spelleder via e-mail nu, utspelar sig i allmänhet i norden, bl.a. i Vattnadjup men även Evereska och Evermeet. Den tar sin grund i kampanjens slut och sedan så har den flashbacks till tidigare episoder. Var de är just nu kan jagh inte avslöja på grund av mina spelare.
Daniel "Warduke" Schenström