Nekromanti Vem vill ha Europa Universalis 3: Chronicles

Zorbeltuss

Hero
Mina non-standard kolonialmakter är Norge och Kina.

Som Norge tar man Grönland och har då en fot inne i Nordamerika. Kämpar man hårt (inte militärt utan kolonialt) får man allt från Kanada till och med Florida för sig själv, de har inte jättebra resurser men skattenivåerna är mycket högre än i södra nordamerika och Mexico, kämpar man lite på hemmaplan får man Skandinavien med hjälp av resurserna från sina kolonier. och så har man ett trevligt och hyffsat ovanligt kolonialrike.

Kina var förr väldigt mycket lättare att spela som kolonialrike men med expansionen Divine Wind, har de interna factioner, där en kan slåss, en kan bygga på hemmaplan och en kan kolonisera, alla tre behövs som kolonialmakt ur Kinas synpunkt, men som kina kan man ta hela Sibirien hela Amerikas östkust och det mesta i stilla havet. Afrikas östkust kan också vara lockande om man hinner med det.

Holland är väl en given kolonialmakt, tyvärr har de inte mycket ann vinna på kolonier utom att inte vara granne med Frankrike och Heliga Tyskromerska Imperiet. Deras grundprovinser är några av de bästa i spelet, det enda som kan locka ekonomiskt i kolonier är de absolut rikaste nordamerikanska provinserna, handelscentrum och guld.

/Zorbeltuss

Zorbeltuss

Hero
Per Folmer said:
Hur spelar man detta spel!?
Satte mig ikväll och försökte komma in i det.
Kommer ta mig lite mer tid än vad jag först tänkte.
Verkar grymt.

Tack igen!
Inga problem ^^
Om du vill kan vi ju spela gemensamt eller prata över skype medans du lär dig så kan jag ge pointers om du vill ha dem utan att tabba ut eller så.

/Zorbeltuss

Per Folmer

Swordsman
Hyggligt!
Det kan nog vara ett erbjudande jag mycket väl
tar emot. Fyndigt nog pajade mikrofonen jag använder
(min brors gamla lagade mikrofon, komplett med penselskaft och eltejp) så sent som i förrgår.
Hör gärna av mig igen ang. det.
Hur fungerar onlinelir i EU3 förresten?

Zorbeltuss

Hero
Per Folmer said:
Hyggligt!
(min brors gamla lagade mikrofon, komplett med penselskaft och eltejp) så sent som i förrgår.
Microfon är bra att ha, jag är på utkik efter en begagnad riktig själv.
Inte jättesmidigt men det funkar, man vill ofta att den långsammaste datorn hostar och sedan vill man inte att hastigheten höjs för högt, annars går spelen åt olika håll i historian.

/Zorbeltuss

Per Folmer

Swordsman
Zorbeltuss said:
Per Folmer said:
Hyggligt!
Microfon är bra att ha, jag är på utkik efter en begagnad riktig själv.
Inte jättesmidigt men det funkar, man vill ofta att den långsammaste datorn hostar och sedan vill man inte att hastigheten höjs för högt, annars går spelen åt olika håll i historian.

/Zorbeltuss
What?
Så två spelare kan lira på olika tidslinjer?

Zorbeltuss

Hero
Per Folmer said:
What?
Så två spelare kan lira på olika tidslinjer?
Ja så kan man säga det, tyvärr så kan man oftast inte agera om ens tidslkinje stämmer överens med den som skapade spelet.

/Zorbeltuss