Nekromanti Venn

chrull

Stockholm Kartell
anth uppmärksammade mig i småpraten på att Google uppmärksammar att John Venn skulle ha fyllt 180 år idag, om han inte dött av någon anledning. ... Hade han faktiskt levt idag hade vi kanske firat honom av andra anledningar än vad vi gör, nu när jag tänker efter. ...

Nåja. John Venn är fader till Venndiagrammen. Venndigram tycker vi om. Det går att göra smarta och roliga saker med Venndiagram:

chrull

Stockholm Kartell

Jag tänkte be folk posta sina favoriter och ha någon slags tävling, men innan jag tänkte klart den tanken så insåg jag att att världens bästa venndiagramm redan är känt:

Men vafan, skit i det och posta dina favorit Venndiagram nu!
chrull said:
(jag var tvungen att dela upp inlägget i två eftersom forumet har en dum "endast 4 bilder per inlägg"-regel även om man bara länkar till bilder. Fånigt!)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Du har redan postat mitt favorit-Venndiagram. Det är det med byxor och att vara lycklig. =)

anth

Vetefan
Pojkar:

Flickor:

Och varför de inte går ihop:
anth said:
Att ingen reagerat på att Batman (handsome/smart/nice) nästan är identisk med The Boy Paradox. Varpå vi även kan dra slutsatsen att Batman är gay. :)

Hellzon

Långsamma Vargen
anth;n38892 said:
Vin diagram
Lär ha slutat gälla i fredags.

Bestick:
Anarchclown said:
Saving private Ryan är väl också en ok rulle skulle jag vilja påstå. Men ja, det GotG är skitbra.

Zorbeltuss

Hero
DeBracy;n38975 said:
En tänkbar förklaringsmodell:

Annan tänkbar förklaringsmodell.

Edit: Tydligen sabbade uppladdningen mitt venndiagram, fixar snarast
Edit2: fixat

/Luna Lovegood

Attachments