Jag använder det, är riktigt bra. Härliga med trialen är att man har 30 dagars användande på sig och itne 30 dagar från att du laddar ner.Lupus Maximus said:Scrivener lät riktigt intressant. Synd att Windows-versionen ligger en bit efter Mac-versionen funktionsmässigt. Funderar helt klart på att testa den.
Någon som har erfarenhet av Scrivener?
Jag släpar med mig en Eee nästan konstant, vilket betyder att jag kan komma åt vad jag installerat på den nästan överallt, inklusive då jag inte har 3G-täckning. Så jag hanterar åtkomsten från andra enheter t.ex. via dropbox. Men jag kan inte använda någon annans dator på samma sätt som om det var online-tjänster.krank said:Hm, bra tips... Jag använder ObsidianPortal för loggning och till viss del hålla reda på SLP:er men jag ser fram emot deras kommande redesign. Äventyr skriver jag i gdocs, helt enkelt för att jag skriver allt i gdocs.
Tidigare har jag använt grejer som Zim eftersom jag älskar hierarkiska strukturer, men jag rör mig mer och mer från att använda program som behöver installeras och så. Föredrar portabiliteten hos onlineverktyg; gdocsgrejer kan jag ju komma åt överallt liksom.
Det jag saknar är en bra flödesschema/mindmapper som är webbaserad. Jag är helt kär i SimpleMind till Android, men desktopklienten kostar pengar och även om man kan köra androidversionen via Bluestacks så är det klumpigt och dåligt.
Jag såg detSpider Jerusalem said:Jag använder det, är riktigt bra. Härliga med trialen är att man har 30 dagars användande på sig och itne 30 dagar från att du laddar ner.
Jupp. Riktigt bra och inte fullt så långt efter Mac-versionen som man kan tro. (De arbetar även på en windows-version av deras nya mindmapp-program Scapple. Så snart har vi den också! (Snart är en odefiniuerad tidsrymd iofs.))Lupus Maximus said:Scrivener lät riktigt intressant. Synd att Windows-versionen ligger en bit efter Mac-versionen funktionsmässigt. Funderar helt klart på att testa den.
Någon som har erfarenhet av Scrivener?
Tillägg: Jag använder ofta diagramritaren Dia för att bygga mina äventyr, då just flödesschemat är en ganska bra metafor för hur jag bygger äventyrsstrukturer. Jag har experimenterat lite med ett par webbaserade alternativ, men inte hittat något som riktigt duger. Draw.io är dock rätt OK och kan integreras i gdocs...krank said:Det jag saknar är en bra flödesschema/mindmapper som är webbaserad. Jag är helt kär i SimpleMind till Android, men desktopklienten kostar pengar och även om man kan köra androidversionen via Bluestacks så är det klumpigt och dåligt.
Du menar att det inte finns några bra spel portade till Mac?Arfert said:Det beror på att det är den mest "distraction free" skrivmiljön.
Det finns ju, men jag har en dedicerad spel-PC, en ren "leksak", fast sjukt dyr. Om vi nu ska vara OT.Lupus Maximus said:Du menar att det inte finns några bra spel portade till Mac?Arfert said:Det beror på att det är den mest "distraction free" skrivmiljön.
Samma pris som en Macbook pro?Arfert said:Det finns ju, men jag har en dedicerad spel-PC, en ren "leksak", fast sjukt dyr. Om vi nu ska vara OT.Lupus Maximus said:Du menar att det inte finns några bra spel portade till Mac?Arfert said:Det beror på att det är den mest "distraction free" skrivmiljön.
Skriver (och gör bilder/design/musik) på en sån här, som jag skriver på just nu.
Speldatorer är oftast jobbiga eller omöjliga att släpa på. Ja jag vet det finns nån lättvikts-spel-laptop-pc, men den kostar fan dubbelt så mycket som en macbook Pro.
Edit: Tänkte på Razor Blade. De kostar $2,299-$2,799. Det är lite för dyrt för mig.
En macbook pro kostar från $1,199.00. Så nej. Apple är inte billiga, men inte så dyra som ryktet säger.Sereg said:Samma pris som en Macbook pro?Arfert said:Det finns ju, men jag har en dedicerad spel-PC, en ren "leksak", fast sjukt dyr. Om vi nu ska vara OT.Lupus Maximus said:Du menar att det inte finns några bra spel portade till Mac?Arfert said:Det beror på att det är den mest "distraction free" skrivmiljön.
Skriver (och gör bilder/design/musik) på en sån här, som jag skriver på just nu.
Speldatorer är oftast jobbiga eller omöjliga att släpa på. Ja jag vet det finns nån lättvikts-spel-laptop-pc, men den kostar fan dubbelt så mycket som en macbook Pro.
Edit: Tänkte på Razor Blade. De kostar $2,299-$2,799. Det är lite för dyrt för mig.
Fast de är ju inte jämförbara riktigt (på många sätt). MacBook går att få med högupplöst skärm men Razern har ju ett grafikkort som MacBook Pro bara kan drömma om. Etc etc.Arfert said:En macbook pro kostar från $1,199.00. Så nej. Apple är inte billiga, men inte så dyra som ryktet säger.
Den bärbara som jag har hemma räknar jag mer som "släpbar med inbyggd UPS", men den är en i7 med 16GB minne osv.Arfert said:Det finns ju, men jag har en dedicerad spel-PC, en ren "leksak", fast sjukt dyr. Om vi nu ska vara OT.
Nä: http://store.apple.com/se/mac/family/macbook-proArfert said:alla Macbook Pro har Retina-skäm. Inte "går att få med".