Idag har jag inte gjort så mycket, men igår så pratade jag dataintrång med socialdemokraternas valstugeinneboende här i Skövde. Det var kul.
- Alltså, det här med dataintrånget, är inte det förjävligt?
- Jo, det är det, det är skithemskt. Det är så lågt att de med sina krav kan hålla på med sånt.
- Mmm. Rent förjävligt. För att inte säga kriminellt.
- Jo, vi har ju polisanmält intrånget.
- Ja, det hoppas jag. Den ansvarige för nätet borde fanimej hängas i tummarna, och det borde även han Stig-Olof också.
- Förlåt?
- Bara en idiotadmin tillåter samma lösen som användarnamn, och bara en kriminellt puckat admin tillåter användarnamn som "sigge". Och det är kriminell lathet att en användare med så hög befattning har så taskig koll på säkerhet. Det är helt enkelt skitslappt!
- Öhm... du tycker inte att det är illa att liberalerna har gjort intrång på vårt nät?
- Fan heller! Med så slapp nätsäkerhet så var det bara välförtjänt! Det är lika puckat som att lämna husdörren öppen när man åker på semester!
Sen ville dom inte prata med mig mer, men killen i Folkpartiets husvagn log brett.
---
...till saken hör att jag hörde ovan nämnda Stig-Olof prata i radion idag om att de hade höjt säkerheten. De hade krypterat sina trådlösa nätverk.