Vi måste tala om Dracula

CapnZapp

Myrmidon
Det jag minns från Herzog's Nosferatu är hur han inte ens kan slita sig från Isabelle Adjanis barm när solen går upp! :)

God45

#PrayersForBahakan
CapnZapp;n339256 said:
Det jag minns från Herzog's Nosferatu är hur han inte ens kan slita sig från Isabelle Adjanis barm när solen går upp! :)
Det är en jävligt bra scen.

Jag gillar när han kommer och förklarar att det sorgliga är att Dracula inte hade tjänare.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
God45;n339257 said:
Jag gillar när han kommer och förklarar att det sorgliga är att Dracula inte hade tjänare.
"Can he even remember how to buy bread? How to select cheese and wine?"

Klingonsylt

Swordsman
God45;n339257 said:
Det är en jävligt bra scen.

Är inte det från Shadow of the Vampire?

God45

#PrayersForBahakan
Leumas;n339261 said:
Är inte det från Shadow of the Vampire?
Jag har trott vi har menat Shadow of the Vampire hela tiden. För jag är en dumskalle.

Det är en jäkligt bra scen i alla fall :p

Khan

Kondottiär
God45;n339267 said:
Jag har trott vi har menat Shadow of the Vampire hela tiden. För jag är en dumskalle.

Riktigt bra film det med! Välförtjänt oscarsnominering till Willem Dafoe.

CapnZapp

Myrmidon
God45;n339267 said:

Scenen med Isabelle Adjani jag tänker på är iallafall från Nosferatu :) men Nosferatu är ju mycket mera primitiv ("feral") än Drakula. Han är ingen herreman med uppassare.

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
CapnZapp;n339287 said:
Scenen med Isabelle Adjani jag tänker på är iallafall från Nosferatu :) men Nosferatu är ju mycket mera primitiv ("feral") än Drakula. Han är ingen herreman med uppassare.
Den scenen är en av höjdpunkterna i filmen tycker jag! Och när de pestsmittade har dukat upp ett finbord på torget och äter och dricker gott samtidigt som de är omgivna av pestsmittade råttor. Dekadent och dystopiskt!