Rangertheman
Myrmidon
Efter att ha spelat igenom introduktionsäventyret "Elsa Korbins stuga" dök vi ner i "Sju porträtt av Elvira Wallin" idag. Den måste vara en av rollspels-Sveriges mest underskattade kampanjer. Det var åtminstone första intrycket. En väldigt fascinerande berättelse, så klart fullproppad med Fagerska galenskaper. Vi spelar nog egentligen rollpersonerna som mycket mera välartade än vad som var tänkt, men vad gör väl det när händelserna och många SLP tar igen det med råge genom att vara totalt skruvade.
Arferts regelsystem funkar bra. Jag har dock inte läst igenom det i detalj eftersom jag ändå inte är "Game Monster", så det finns kanske delar som är mindre bra. Av förklarliga skäl fanns det inget system till Foundry VTT. Det fick jag bygga själv med hjälpa av Sandbox-systemet.
Det är synd att det aldrig blev något mer av Svenska kulter-rollspelet, men lite av känslan går kanske att få genom att spela "Ingemar Fredmans epistlar" till Call of Cthulhu Sverige?
Arferts regelsystem funkar bra. Jag har dock inte läst igenom det i detalj eftersom jag ändå inte är "Game Monster", så det finns kanske delar som är mindre bra. Av förklarliga skäl fanns det inget system till Foundry VTT. Det fick jag bygga själv med hjälpa av Sandbox-systemet.
Det är synd att det aldrig blev något mer av Svenska kulter-rollspelet, men lite av känslan går kanske att få genom att spela "Ingemar Fredmans epistlar" till Call of Cthulhu Sverige?