Jag paktar gärna mot de där läskiga björnarna! Jag heter, eh, *Rant Tagnar*. Just det.Äsch! Så himla typiskt! Precis när jag började hoppas på en vinst kommer förstås Hellzon och sabbar!
DENNA VECKA PÅ ICA POLYTOPIA:
EXTRAERBJUDANDE!
EXTRA BILLIGT ATT PAKTA MOT HELLSON OCH TANT RAGNAR!
Glöm inte att lösa in dina rabattkuponger märkta "Cymantibonus" eller "Björnpäls".
/ICA Polytopia-gänget
Vi stöttar "Basenanjis frihetskamp" med gratis stjärnor hela vecka 10.
En tanke: Har du spelat Quetzali (fågelsnubbarna)? De börjar med en Defender och den har inte Dash.Kan vissa trupper få det efterhand för jag upplever att vissa förändrar beteendet? Kan vara att jag spelar olika tribes också som påverkar...
Grattis @Hellzon välförtjänt vinst igen!Och där rundade vi av The Glowing Oasis. Mitt första parti som Ai-Mo!
View attachment 5774
Grattis Basse och Xyas till andra- och tredje plats.
Jag fick lite skrämselhicka när jag såg att jag delade gräns med nån Imperius från start, men det gick bra. Jag fick precis de techs jag behövde i mina "first contact" med grannarna Tant Ragnar och Jimmy, och sen rullade det på. Fanfiction har jag redan skrivit.
Explorer är rätt bra ibland. Jag hade i stort sett full koll på Xyas förehavanden tack vare en sån.
Jag spelar typ tvärtemot dina no-brainers. Det kan nog vara därför det går extremt dåligt för mig i typ alla matcher just nu. De två första gick bra, men nu får jag vara glad om jag överlever till slutet.Grattis @Hellzon välförtjänt vinst igen!
Jag trodde tidigt att jag skulle komma långt i det här partiet, men kom aldrig upp i Helliz mästartakter. Tycker att spelet blir bra mycket svårare i runda 10-15.
Just nu tycker jag nog att Altar of Peace, Explorer och Border Growth är en no-brainer. Att få tag på massa träd som man kan hugga ned för att få stjärnor kändes himla bra.
Sedan är ju Philosophy rätt bra med 33% billigare tech. Nästan OP!
Ni vill bara slåss och slåss och slåss hela tiden...å andra sidan kan 3 population göra att man kan gå till Super Unit i samma runda vilket jag tycker är en vassare fördel i tightare partier.
Det ger dig potentiellt mer, över längre tid, och ofta för en högre kostnad.Är inte border growth default? Ger väl för det mesta mer än 3 pop från nya rutor
Tack för analysen Ja, spelet är väl lite av en jättekapprustningDet ger dig potentiellt mer, över längre tid, och ofta för en högre kostnad.
Att snabbt kunna få en jätte är värt mycket.
Men det beror såklart på! En tidig jätte kan messa med dina grannar. Lite senare i partiet vill du ju få ihop de där poängen snabbt. Har du då en stad som har utrymme att växa, samt att den ligger en bit bort från fronten så att en extra jätte där inte gör så mycket, och att du har en stabil ekonomi så att du snabbt har råd att skörda de extra resurserna som det större området medger så låter det som ett bra val!
Om du får tillgång till nya valar kan det också vara en tanke med att välja border growth. Gratis pengar är alltid kul!
Och om en är de äckliga insekterna behöver du bygga en bro av slem på din egen mark för att komma över havet - du har inga båtar. Då kan det också vara bra att få mer territorium att bygga bron på.
Jag älskar de där små partierna med många spelare. Varje drag blir så extremt viktigt att få *precis rätt*. Jag dribblade bort mig tidigt och åkte ut nästan omgående. Jag tror att sköldar är en viktig tech i små matcher, de låter dig hålla din stad för en relativt låg kostnad så att du hinner techa. Jag har spelat aggressivt med svärdsgubbar respektive pilbågar, men inte fått det att fungera (återigen, på små bräden).Och där rundade vi av The Glowing Oasis. Mitt första parti som Ai-Mo!
View attachment 5774
Grattis Basse och Xyas till andra- och tredje plats.
Jag fick lite skrämselhicka när jag såg att jag delade gräns med nån Imperius från start, men det gick bra. Jag fick precis de techs jag behövde i mina "first contact" med grannarna Tant Ragnar och Jimmy, och sen rullade det på. Fanfiction har jag redan skrivit.
Explorer är rätt bra ibland. Jag hade i stort sett full koll på Xyas förehavanden tack vare en sån.