Jag kom precis försent till din undsättning[Mysterious Kings]
Men vad fan, @Tant Ragnar ! Kunde du inte väntat lite i alla fall? Här går jag ut och skriver att jag har övat och så slaktar du mig efter 6 turns. *kränkt*
EDIT: Ursäkta för hårda ord. Jag är inte arg och inte kränkt. Jag bara skäms över att jag så vårdslöst struntade i alla tips jag fick i strategi-tråden.
Japp! Min siste muntre man såg ryttarna i horisonten innan polytauren halshögg honom. "En... Stor... Slampa!" blev hans sista ord.Jag kom precis försent till din undsättning
Ja, den kom lite för sent bara. Det känns som att den stora vinnaren i kampen mellan mig och @Basenanji blev @Martin3Winters of change avgjordes till slut. Efter en mäktig genombrytning av @guldfink s ryttare blev en nästan säker seger mycket svettig.
View attachment 6450View attachment 6450
Ja, i fortsättningen tycker jag vi håller sams, vänder oss mot den förtryckande eliten och delar på segern!Ja, den kom lite för sent bara. Det känns som att den stora vinnaren i kampen mellan mig och @Basenanji blev @Martin3
Att du inte såg mig berodde på att jag satt och fes på en egen ö. När jag byggde båtar och försökte hälsa på er så kom det bara en massa sten och drakeld. Jag hann hitta en liten femrutors ö och röva en av Xyas städer innan du vann på poäng.Och där avgjordes bergens kungar.
Ett utbrett partidär jag förde ett konstant 2-frontskrig med guldfink/tantragnar åt ena hållet och Xyas åt andra. Hellzon såg jag knappt röken av förrän sista rundan. Annars hade jag bara sett några båtar.
vad händer på er kant?
Alltså, alvtramsarna är ju fantastiskt roliga att spela. Jag var så nöjd att jag lyckades stoppa ditt drakägg. Tror inte jag orkat hålla den offensiven annars. Jag trodde nog flera gånger att jag skulle bryta igenom och ta guldfinks gamla huvudbas men du släppte aldrig på trycket. När dina drakar sen dök upp visste jag att det var kört, bara försöka hålla ut så länge som möjligt... vägarna var ovärderliga i det här partiet. Jag kunde fortsätta fylla på från mina mer avlägsna byar. Sen var min huvudstrid på andra sidan. Med sina två byar tänkte jag att @Xyas blir en enkel match men med hjälp av bl.a. smart placerade mind benders höll han stången mycket längre än vad jag trodde var möjligt. Kedjor av mind benders är riktigt coolt försvar. Speciellt mot jättar!Jag försöker spela alvtrams, nu för tiden.
Jag var extremt aggresiv i början, men fann snabbt att mina 3 tidiga aggro-enhörningar befann sig på en udde! Så det var bara för dem att traska tillbaka till andra sidan av mitt rike, där fronten befann sig.
Resten av spelet kändes det hela tiden som jag var ett drag bort från att bryta igenom till dig @Martin3 . Hade jag "bara" fått ut den där katapulten ett drag tidigare, eller drakarna lite snabbare...
Det kändes som jag spelade bra, men ni var ett strå vassare @Hellzon och @Martin3
Tack för god match!
Nä, så här ser det ut. Nån har två huvudstäder och någon har noll:Jag var precis på gång att bjuda in till TRUIMFCUPEN när jag insåg att det kunde bli svårt att utse en segrare om två eller fler deltagare fick samma resultat (lika många vunna matcher).
I Glory löses det enkelt genom att jämföra slutåoängen, men hur funkar det i Might? Får man se någon slutpoäng där?
Isf borde väl inbördes möte avgöra. Tycker jag.Jag var precis på gång att bjuda in till TRUIMFCUPEN när jag insåg att det kunde bli svårt att utse en segrare om två eller fler deltagare fick samma resultat (lika många vunna matcher).
I Glory löses det enkelt genom att jämföra slutåoängen, men hur funkar det i Might? Får man se någon slutpoäng där?
Och mtp att man spelar två matcher mot varje motståndare kan det förstås bli lika även där. Men då är det väl snyggast att avgöra med en särskiljningsmatch?Isf borde väl inbördes möte avgöra. Tycker jag.