Nekromanti Vicepresidentstråden

Storuggla

Champion
Okej, vi har McCain och tydligen har vi nu Obama. De ska fajtas. Men de behöver ju en running mate, en vicepresident vars jobb det är att ha en puls, fråga om presidenten mår bra varje dag och fixa de röster som huvudkandidaten inte klarar av själv.

Så vilka blir respektive kandidats vicepresident? Teorier? Vilda spekulationer? Kom igen!

Jag vill förresten påpeka att tråden är till för att spåna om vem som blir vicepresident, inte hur hemskt det blir om X blir president, Y blir vice eller om USA är imperialismens högborg som måste dö i ett hav av eld, det kan ni ta på Hugo Chavez forum eller något.

Storuggla, www.chavezrulezandheispretty.org

Marukusu

Hero
Re: Clintan då?

Okej, vi har McCain och tydligen har vi nu Obama.
What? Har Clinton hoppat av utan att jag har märkt det eller är det bara något du själv har hittat på i den här tråden?

Storuggla

Champion
Re: Clintan då?

Hon har inte hoppat av, men Obama menar att han har en majoritet av delegaterna. Både de valda och superdelegaterna. Clinton verkar hänga kvar för att hon vill ändra spelreglerna efterhand (om hon förlorat de två stater som inte räknas pga att de bröt mot spelreglerna som alla gick med på från början hade hon nog inte varit så het på gröten om dem nu) och för att... ja... fan vet varför. Jag har dock räknat ut henne, och när hon får höra det lär hon kasta in handduken.

Storuggla, viktig typ

Organ

Out of time, out of mind
Re: Vicepresidentstråden (ot)

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Storuggla</div><div class="ubbcode-body">... Hugo Chavez... </div></div>
"YOU ARE A DONKEY, MISTER DANGER!!!"

/Anders, tillför inget

Marukusu

Hero
Detta kanske kan vara av intresse. Kan dock inte svara på hur trovärdigt det är, givet min låga level i Amerikanska val-kunskap och med tanke på hur mycket i media idag som är rena lögner.

Hunk

Hero
Lite blandat svammel

Det är coolt att välja en vice presidentkandidat som tillhör ett annat parti och jag har länge hoppats på Zell Miller som kandidat, men har nu insett hur gammal han är, så han är nog inte någon tillgång för McCain som behöver någon yngre. Joe Lieberman är därför nog ett hetare tips, men har problemet att han inte heller bidrar med så mycket (fet chans att McCain skulle lyckas ta Conneticut...). Egentligen behöver nog McCain en guvernör som vice, men det finns inga jätteheta snubbar att välja bland. Tom Ridge skulle kunna servera Pennsylvania, men skulle å andra sidan kunna få konservativa väljare att stanna hemma eller rösta på Bob Barr. Charlie Crist är kanske en bättre kandidat, men Florida lär gå till McCain mot Obama i alla fall (mot Clinton hade det däremot varit ett bra ess att plocka fram).

Av de utslagna presidentkandidaterna är det nog bara Huckabee och Romney som har en chans. Huck gjorde ju dock bort sig rejält för någon dryg vecka sedan och har därför minskat sina chanser väsentligt. Romney har nackdelen att han inte bidrar med några stater (MA är ändå körd, och mormonstaterna i väster kommer ändå att vinnas) och dessutom verkar McCain inte gilla honom. Övriga utslagna kandidater är nog helt körda, Giuliani är för vänster, Thompson för gammal och lat och Ron Paul för extrem. Om man vill ha en svart kandidat för att kontra Obama finns ju både Condi och Powell, men förmodligen är ingen av dem intresserade. Dessutom är deras stora styrka utrikespolitik och där är även McCain stark.

Vill han ha en kvinna finns det ju ett gäng senatorer, men färre guvernörer att välja bland. Kay Bailey Hutchison är nog hetast i den skaran, men inget givet val.

Mitt högoddsartips: Joe Lieberman

Nu orkar jag inte svamla lika mycket om de demokratiska kandidaterna, så jag säger kort och gott att Hillary nog är hetast, men att det hade varit riktigt coolt om båda kandidaterna hade valt en veep från ett annat parti. Därför är mitt tips Chuck Hagel.