Nekromanti Vicoshiran

Jag har för mig att det står i någon bok att den alviska vicoshiran är byggd för att lämna handen fri. Jag är inte helt säker då jag inte har mina böcker här, men jag tror att det står något liknande. Betyder detta att man kan hålla typ en dolk i samma hand som vicoshiran, eller kanske till och med ett mindre svärd?

Mvh Victor Palm

I'll be back

Kwarzim

Veteran
Skulle man till och med kunna hålla en lyfali?

skulle nog tro det, men det blir väll lite klummpigare.

Sir Foilan

Hero
"Skulle man till och med kunna hålla en lyfali?"

Visst, hålla går nog bra. Att svinga och låta skiten göra nytta är en annan femma.

duvan

Warrior
Det står i beskrivningen av Vicoshiran att Sanari har utvecklat en teknik som kombinerar Vicoshiran och Lyfali svärdet, så visst går det, krävs nog en hel del övning bara :gremwink:.

Det står i beskrivningen av Vicoshiran att Sanari har utvecklat en teknik som kombinerar Vicoshiran och Lyfali svärdet, så visst går det, krävs nog en hel del övning bara

Jag tror att detta gäller med en hand på Vicoshiran och den andra på Lyfalin.

Mvh Victor Palm

I'll be back

Nope, dom kör Lyfali enhandat. Men det går och ha den tvåhandad plus vicoshira.

Tänk dej en vicoshirva på varje arm och en carwelan i var hand :gremsmile:

Om man byter ut carwelanen till ett lyfali så blir det rätt grymt :gremlaugh:
Tänk dig själv hur svårt det måste vara att få in ett ordentligt anfall när motståndaren har två stora sköldar samtidigt som du måste undvika hans hugg med det näst längsta svärdet i mundana. Inte särskit lätt va? Hehe, jag tror att jag ska sätta mig ner och göra en unik stridskonst som behandlar detta :gremcool:

Mvh Victor Palm

I'll be back

Tzam

Warrior
Och tänk dig när han missar och fummlar med båda svärden, snubblar och faller frammåt och blir helt försvarslös. Och på toppen av allt så får han halsen avskuren av motståndaren och DÖR!!!! :gremtongue:

Klaga inte, det är jag som är SL... Jag besämmer!

"Och tänk dig när han missar och fummlar med båda svärden, snubblar och faller frammåt och blir helt försvarslös. Och på toppen av allt så får han halsen avskuren av motståndaren och DÖR!!!!"

...Vilket inte kommer att hända eftersom de enda som använder lyfali i kombination med vicoshira är liljans garde vilka är synnerligen kompetenta i strid. (da!)

Mvh Victor Palm

I'll be back

Xepp

Veteran
har du tänkt på att man måste avra ganska stark för att kunna ha en lyfali i var hand plus en vicoshira??

Om man räknar som som jag tror så måste man ha STY=32 för att kunna använda två lyfali i var hand(utan vicoshira).

Fast kanske räknar fel, men man måstre vara stark iallfall

- Sebbe

Dieter

Veteran
...Vilket inte kommer att hända eftersom de enda som använder lyfali i kombination med vicoshira är liljans garde vilka är synnerligen kompetenta i strid. (da!)

De kan vara hur bra som helst på att slåss. De kan ändå fumla. Dessutom tror jag att han menade att om du använder den utrustningen kommer han att få dig dödad ganska fort då det förmodligen inte kommer att bli särskillt roligt rollspelande. Han är ju trots allt spelledare.