Nekromanti Vicoshiran

Han är inte alls min spelledare! Varför drar folk förhastade slutsatser om mina spelledare?! För typ en vecka sedan var någon snubbe övertygad om att Drakvrede var min spelledare. Bara för att informera alla: JAG ÄR SPELLEDARE I MIN SPELGRUPP!

Mvh Victor Palm

I'll be back

Dieter

Veteran
Han är inte alls min spelledare! Varför drar folk förhastade slutsatser om mina spelledare?! För typ en vecka sedan var någon snubbe övertygad om att Drakvrede var min spelledare. Bara för att informera alla: JAG ÄR SPELLEDARE I MIN SPELGRUPP!

Jag har inte sagt att han var din spelledare utan att OM han dade varit din spelledare hade du fått det ganska kämpigt.

Ha de gôtt

Zug209_ivenhoe

Warrior
Om man räknar som som jag tror så måste man ha STY=32 för att kunna använda två lyfali i var hand(utan vicoshira).
Hur har du räknat då?
Det borde räcka med 16 i sty.

Azdeus

Veteran
Jag tänker mig inte Vicoshira som en sköld som man spänner på armen, utan du har en läderrem som du
för handen igenom. Du kan ju då utan större problem greppa om ett annat föremål. Jag tänker mig att
Liljegardisterna slåss ungefär som Ragnar i spelet Rune. När han blockerar har han svärdet och i sköld handen
och när han hugger släpper han med sköldhanden om hjaltet.

Korpen

Hero
Fast det skulle ju "bara" kräva en sty på 17, jämfört med lyfali+sköld, som skulle kräva sty 21!