Viking!
Självklart är Viking ett bra spel. Ett
mycket bra spel faktiskt, då det har mindre med den övernaturliga delen av vikingatiden att göra och mer med den historiska. Generellt sett gillar jag dock
inte historiska rollspel och jag räknar faktiskt inte Viking dit, eftersom det - trots konstruktörernas försök - inte känns så historiskt korrekt. Det känns mer som den vackra vision de flesta har av Vikingatiden, vilket är helt OK med mig. Det är faktiskt ett av huvudskälen till att jag gillar det.
Nu har jag en olustig känsla av att folk kommer att bestrida detta påstående med en himla massa konfysa argument, vilka jag knappast kan bemöta med kött på benen (jag var inte där..) - till er som känner lust att kommentera hur det är och hur det inte är: spare me. Det är bara så spelet känns i mina ögon.
However; Viking är ett mycket bra spel, som jag gärna skulle se 'in print' igen. Ingen som hört rykten om någon som är intresserad att göra spel av det igen? Neogames? (Nä, vänta - dum ide. Jag vill inte ha ett Viking ala Neo.. /images/icons/wink.gif).
//
MiDNiGHT. - som memoriserat det oförglömliga "Det ska göra ont att få stryk".