Nekromanti Viking??

Dr. Phil Murray

Veteran
Jag har hört talas om ett rollspel som heter Viking som jag tycker verkar väldigt intressant. Om jag har fattat det rätt ska det även finnas ett annat spel som heter NeoViking, men jag är främst intresserad av det som bara heter Viking. Jag undrar vilka som tillverkar dem och vart man kan få tag på dem?
Jag hittar det nämligen inte på tex tradition.

Organ

Out of time, out of mind
Viking gjordes av NeoGames som även ligger bakom bl.a. Eon och NeoTech. Jag tror dock att Viking gått i graven. Mer info hittas antagligen på http://www.neogames.se/

Ett annat tips är att kolla in http://www.hobbyspel.com/. Där finns det mesta i spelväg, även sådant som är nedlagt.

Happy hunting
/Anders

Krille

Super Moderator
"Jag har hört talas om ett rollspel som heter Viking som jag tycker verkar väldigt intressant."

Viking gjordes av 101 Productions (en del av Spel&Sånt), och släpptes med Neogames varumärke (mest för att bredda varumärket). När Spel&Sånt/101 gick i konkurs gick rättigheterna över till Trollspel, som i sin tur också gick i konkurs när lagret med brädspelet Vikingatid brann ner utan försäkring.

NeoViking gjordes också av 101, men var bra mycket mer oseriöst. Det var astrosmurfar, neovikingar, Abab-ogres, neobunnies, astroalver och invaderande Reichbunnies, och liknande knasigheter. Av samma skäl som ovan försvann även NeoViking från sortimentet när 101 försvann.

Vill du ha tag på Viking idag så finns det två källor: begagnat-marknaden och Sverok. Sverok kom nämligen över ett gigantiskt konkurslager med Viking, och delar ut dessa till sina medlemsföreningar i mån av tillgång.

Edgar

Warrior
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Sverok kom nämligen över ett gigantiskt konkurslager med Viking, och delar ut dessa till sina medlemsföreningar i mån av tillgång.

<hr></blockquote>

Jopp! Dom brukar dela ut Viking på de konvent som riksstyrelsen hänger på. Åk på konvent! Få gratisex av Viking!

//Kalle - som fick tag på alla delar till viking på detta sett... /images/icons/cool.gif