Nekromanti Viking???

Maggan

Swordsman
Jag har sett att ni skriver väldigt många kul artiklar till rollspel och att många av dom beskriver världen och alternativa regler mycket bra. Jag tycker det är synd bara att det är många rollspel som missats när sånna artiklar skrivs.
Det är nog så att ni mest skriver om dom senaste spelen, men jag (och många andra) skulle nog gärna vilja se lite prydliga grejer till bl.a. Viking och liknande spel. En sån klassiker kan ju inte vara nerlagt för gott! Man vill ju ha lite nytt stuff... ex. äventyrsidéer m.m., liknande artiklarna om Western å så...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

[HSM]

Warrior
Även om det inte publiceras nytt material i aktuella tidningar så brukar det alltid finnas ett antal idoga anhängare som skriver nytt material till vilket obskyrt spel du än gräver upp. Och Viking är ju inte ens speciellt gammalt, så det skulle inte förvåna mig om du kan hitta något på nätet...

-Hans

Riddaren

Swashbuckler
Breidablick

http://user.tninet.se/~hsg747w/index3.htm Är åtminstone en sida som handlar om Viking

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Maggan

Swordsman
Problemet är...

...att mycket till rollspel på nätet är ganska dåligt/oseriöst. Codex däremot är ju so ofantligt mycket bättre...

->>Magnus<<-

[HSM]

Warrior
Re: Problemet är...

Som vanligt när det gäller nätet får man sålla bort det som är ointressant/dåligt. Men visst, jag håller med, mycket av det som läggs ut är "skräp". Kanske är det därför man blir extra glad när man verkligen hittar en sida som någon lagt ner tid/arbete på. Tyvärr verkar det vara enklare att göra en snygg design och skita i resten...

Hans

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Hans Stenström on 2001-05-04 14:52.</EM></FONT></P>

Maggan

Swordsman
Intressant teori! [ot]

Den måste jag komma ihåg. Men den når inte upp till "Murphys lag"... (som för övrigt står att läsa komplett på sidan 61 i grundboken till Neotech 2)

->>Magnus<<-