Möller
Hubert Hortlax
- Joined
- 28 Sep 2008
- Messages
- 3,202
Jag skiljer mig på en punkt som många har tagit upp är viktiga för dem. För mig...
... finns det inget krav på innovation. Visst, jag har många olika genrer i min rollspelshylla. Men släppte någon DoD:T fast med bortfilade serienummer (för att citera krank) så är det inget problem för mig att DoD:T redan är gjort och att jag redan har det. Klonen kan ändå tillföra något; lite bättre spelledartips, några jättebra bilder, eller några fina färdigskrivna äventyr.
Man kan alltid göra bättre, även om det är snarlikt.
EDIT: Som Han mycket riktigt påpekade i praten så var "inget krav på innovation" inte riktigt optimalt formulerat. Att ta DoD:T och göra det bättre, eller annorlunda, är innovation. Det jag menar är att ett spel inte nödvändigtvis bör sträva efter att vara så unikt som möjligt.
... finns det inget krav på innovation. Visst, jag har många olika genrer i min rollspelshylla. Men släppte någon DoD:T fast med bortfilade serienummer (för att citera krank) så är det inget problem för mig att DoD:T redan är gjort och att jag redan har det. Klonen kan ändå tillföra något; lite bättre spelledartips, några jättebra bilder, eller några fina färdigskrivna äventyr.
Man kan alltid göra bättre, även om det är snarlikt.
EDIT: Som Han mycket riktigt påpekade i praten så var "inget krav på innovation" inte riktigt optimalt formulerat. Att ta DoD:T och göra det bättre, eller annorlunda, är innovation. Det jag menar är att ett spel inte nödvändigtvis bör sträva efter att vara så unikt som möjligt.